Gå til innhold

Brukbar Bærbar for 3D - rimelig?

Anbefalte innlegg

Jeg er forvirret, surfer og søker, men nå forsvant "klarheten" ifra området mellom ørene, så kaos tok over, søker derfor mere profesjonell hjelp her.... Veldig enig med en her over at nettbutikkene kan bedre seg noe...

Jeg er på jakt etter en bærbar (som en andre)pc .

Tenkte meg omkring 10-12 000,-(!) Er i en oppstartsfase og må holde kostnader nede, samtidig som jeg vil ha noe som fungerer forholdsvis ok til jobb, men den aller ypperste ytelsen ser jeg neppe noe behov for.

Skal brukes til 2D/ 3D, samt styrkeberegninger.

Slik jeg ser det;

15" skjerm med rimelig god oppløsning (17" ser jeg omtrent ikke på som "bærbare", men du så gilde de virker), ikke den blanke overflaten!

men mulighet for en ekstra skjerm+tastatur/ mus (det er det jo på alle vel?).

Nvidia grafikk, Open Gl eller hva det nå heter. (Skal benyttes på Solidworks 3D + Cosmosworks beregningsprogramvare).

Minne: 2 Gb Ram, plass til mere,

Prosessor dual core (heter det visstnok i disse dager), min 2 GHz.

Webcam er ok, men ikke noe must.

OS; Win XPP.

ca 100+ GB harddisk.

Gjerne numerisk tastatur og fingeravtrykksleser (Ble nylig fraplukket en DELL på toget...).

Åpen for forslag.

Fant nettopp:

netshop.no:

Zepto Znote 2425W nVidia 7600 m/256MB

15,4" WXGA, 2 GB, 100 GB, T7200

for 13500...? vil noe slikt funke?

Har forøvrig aldri hørt om merket før, men det behøver (i mitt tilfelle) jo ikke å bety noe...

For en uinnvidd, så lyser ikke informasjon om CPU hastighet mot meg, ei heller om den er utrustet med OS system og i tilfelle hvilket.

Har ikke sett noen ryggsekker for 17"? Dersom det finnes, så er jeg veldig åpen for argumenter som heller mot 17"

Takker for innspill

mvh

Knut S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk nettopp en HP Compaq nc8430 fra Amentio. Har ikke hatt den så lenge. Den er veldig lik Dell Latitude D820 når det kommer til spesifikasjoner, men har et langt bedre skjermkort. Har ikke mye peiling på 3D (jeg skal bruke PC'en til GIS), men ATI X1600 grafikkort må vel fungere bra til 3D?

Mitt førsteinntrykk av Compaq'en er veldig bra. Skjermen virker suveren. Jeg har WSXGA+. Kanskje litt liten skrift til vanlig, men for kart ol. er den utmerket. Den virker også vedlig solid bygget og med et godt tastatur. Compaq'en har to av USB portene på høyre side, noe som kan virke upraktisk. Da jeg sjelden har så mange USB kabler tilkoblet, går det greit for meg. Den har fingeravtrykksleser. Eneste invendingen er en noe liten harddisk (80GB) og dårlig viftestyring (det lar seg imidlertid vistnok lett ordne med et viftestyringsprogram).

Se denne tråden for mer infor og linker (til både Compaq'en og D820'en)

Jeg har ikke testet D820'en. Jeg havnet på Compaq'en pga bedre grafikkort.

Lenke til kommentar

Vell, det ble denne:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=72132

Greide ikke å holde meg, ble en del dyrere enn planlagt (Det virker kjent, gjør det ikke?) og ut fra det Grizzly sa om det kortet han hadde, så ble det sjekket opp, det sies at jeg vil få problemer med konstruksjoner/ sammenstillinger som er på (veldig) mange deler. der er jeg neppe på den første tiden. :)

Poster en rapport etterhvert.

Knut S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...