jesse Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 @ Jesse: Nå skal det sies at jeg bare tok eksemplene ut av hodet. Og ikke har googlet rundt etter de mest passende eksemplene for å illustrere best mulig. Men poenget mitt står fortsatt, og istedenfor og avfeie samtlige eksempler som ukorrekte, eller upresise, kan du ikke istedenfor si hvorfor de er det? Å slippe løs gresshoppesvermer som en straff, må vel kunne sies å være pestilential? 8165610[/snapback] Egypt og dets ledere ble advart flere ganger. "Slipp de jødiske slavene fri""! De allierte bombet Tyskland tilbake til steinalderen for bare ca 60 år siden av lignende grunner. De bombet sågar byer i Norge også. Ingen klandrer dem for dette. Det var en nødvendighet. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Gud drepte uskyldige barn. (hvorfor i helvette valgte han barn?) de allierte fokuserte på millitære mål. Forøvrig finnes det ikke et eneste bevis for at hundretusenvis av jøder faktisk var slaver hos egypterene. Egypterne loggførte alt som skjedde i deres rike, fra hvilke klær faraoene hadde på seg når de døde til hvilket vær det var på forskjellige dager. Likevel finnes det ikke noe som helst som nevner noe om at hundretusener av jøder ble holdt som slaver. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Forøvrig finnes det ikke et eneste bevis for at hundretusenvis av jøder faktisk var slaver hos egypterene.8168112[/snapback] Kanskje det er på tide for de mest bibeltro her på forumet (og i verden generelt) å innse at mesteparten, hvis ikke alt, i bibelen er litteratur og ikke nødvendigvis sannhet. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Allah er den samme guden som den kristne gud. Bruk heller den andre "er gud on eller god"-tråden. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hei, hei folkens. Allah er det samme som Gud. Vi muslimer snakker om den samme Guden som deres. Så hvis dere spør at Allah så kan jo dere spørre dere selv. Allah er ikke bare for muslimer, men også for jøder, kristne osv. Islam er bare en bedre utgave av kristendom, som igjen er en utgave av jødedommen. Både Tanach og Bibelen ble forandret av mennesker. Derfor sendte Gud, budskapet om Islam, med Koranen som ennå ikke er forandret! Så det er litt dumt å spørre at Allah er dum. Han er jo Gud. Lenke til kommentar
Graut Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Det er også litt dumt å påstå at Muhammed ikke var et menneske. Endret 17. mars 2007 av Graut Lenke til kommentar
Juden Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Det er også litt dumt å påstå at Muhammed ikke var et menneske. 8177216[/snapback] Hvem påstår det? Han var jo bare et vanlig mennesket, som fikk et budskap fra Gud som de tidligere profetene! Har du noe kilde på dette? En muslim kan med hånden på hjertet si at profeten Muhammed ikke var noe annet enn et mennesket. Endret 17. mars 2007 av Savage-Garden Lenke til kommentar
illegalinnvandrer Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Muhammed var et menneske av kjøtt og blod, en mann med mennesklige begjær og ønsker. Det vil majoriteten av muslimer hevde. Er Allah ond? - Et skikkelig holmgang spørsmål. Før jeg svarer på det; de arabiske stammene i den arabiske penisula, trodde ikke på Allah før Muhammed kom med Islam. De trodde på Al-Lat (en sjefsgudinne), som etymologisk sett ikke har den samme roten som Allah. Allah (om jeg ikke tar helt feil) stammer fra Al-Illah. 'Illah' betyr Gud og 'Al' er den bestemte formen i det arabiske språket. Direkte oversatt betyr det - Guden. Er så Allah ond? Nei, det tror jeg ikke, i følge Cambridge Dictionaries betyr 'evil' : immoral, cruel, or very unpleasant Jeg tror ikke at Allah faller i noen av disse kategoriene. Leser man Koranen ser man at de grufulle episodene: Sodoma og Gomorra, helvetes pinsler, jødenes fordrivelse kom som et resultat av at de troende svek Gud. Allah er ikke synonymt med snillisme. I Norge har man Loven som man skal følge, følger man loven lever man et forholdsvis greit liv, bryter man denne straffes man. Allah har på sett og vis en gudommelig rettsstat der alle troende er medlemmer av. Slik ser nå jeg på det. Lenke til kommentar
Graut Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Det er også litt dumt å påstå at Muhammed ikke var et menneske. 8177216[/snapback] Hvem påstår det? 8178016[/snapback] Jeg mener du gjør det når du skriver: Islam er bare en bedre utgave av kristendom, som igjen er en utgave av jødedommen. Både Tanach og Bibelen ble forandret av mennesker. Derfor sendte Gud, budskapet om Islam, med Koranen som ennå ikke er forandret! 8177097[/snapback] Jeg vet at du mener at Koranen ikke har blitt forandret etter at Muhammed fikk 'orginalteksten', men du må innse at i bunn og grunn er Mohammed ikke mer enn en av de som føyer seg inn i rekken, av andre mennesker som forandrer den "samme" religionen. Hvordan kan jeg si det? Jeg er interessert i hvordan du kan si noe annet. Endret 17. mars 2007 av Graut Lenke til kommentar
Chb Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Neida, Jihad er sunt og godt det! Det er vel kanskje ikke Allah som er ond, men når man blir belønnet med 17 (elns) jomfruer for å sprenge seg selv i lufta og drasse med se en del folk i døden synes jeg at det blir litt for drøyt å kalle Allah en god gud! Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) når man blir belønnet med 17 (elns) jomfruer for å sprenge seg selv i lufta8178697[/snapback] Det er, som jeg prøver å få frem i mange andre tråder her, verken guden (om nå denne egentlig eksisterer) eller de hellige skriftene som er onde. Dersom det går an å bruke ordet ondskap om noe, må det være om de som velger å tolke skriftene slik at de kan rettferdiggjøre drap og vold. Verken Koranen, Tanakh eller Bibelen godtar drap, men det er nå en gang slik at det er mennesker som har skrevet tekstene, og mennesker som leser tekstene. Jeg mener ondskap er et tullete begrep. Folk er dumme, ikke onde. Endret 18. mars 2007 av kjetil02 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jaja... Jeg er uenig med deg på det området: De fleste gudene ser ut som om de ikke bare har oppfunnet psykologien -- men prøvd alle lidelsene før de overlot alt til menneskene. Vi hadde en lei periode med schizofreni for 2000 år siden; og før det var gudene kort og greit psykotisk. Det var ikke bare den kristne og jødiske guden som "walked the earth" og brant byer og utslettet folkeslag på den tiden. De er ikke bare mentalt tilbakestående og klart i konflikt med seg selv og sine egne ord, de bryter samtidig sine egne lover under premisset "ikke spør: hvis du får vite det må jeg drepe deg" -- Noe vi så tydelig når den kristne gud skulle gjemme paktens ark. Alle som ønsket å se oppi ble drept. Over femti tusen mennesker ble slått; "Smitten -- and it was a glorious smiting" Før det var det stakkar Mr. Snill som bare ville redde arken for å falle ned fra okserygg; gud slo ham rett ned på stedet og han var død. Kanskje gud hadde premenstruelle smerter? Sist jeg holdt på å drepte noen fordi de bar skolebøkene mine, og reddet dem fra å falle i gulvet, da stakk jeg bare gutten med en kniv -- og han døde ikke engang. Når man ser på all incesten som profetene forteller om mens de er besatt av gud, så sitter man igjen med en sterk følelse av lettelse av at man vet at gud løy om at han skapte oss -- da vi ville vært rimelig innavlede og syke dersom alt gud sa stemte. Fra sinnsyk, til å ofre sin egen sønn, til å trekke tilbake sin sønns viktighet og innføre nye lover? Hvorfor følger ikke kristne koranen -- når det er samme gud? Er det fordi kristendommen er så fri, og islam er så bindende igjen at man vegrer seg for å sette seg inn i guds siste versjon av "verdens lover og regler for å komme til himmelen"? Alle har til felles det at homofile "skal dø", i det minste. Og ateister. "Vantro hunder... Grrr..." *Biter seg selv i leggen* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå