Latskap Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 *tihi* jeg mente det ikke seriøst:) bare sånn folk sier om Gud, så ville ta igjen Lenke til kommentar
jesse Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg velger å være nøytral føreløpig. 8148567[/snapback] Nei, for Allah finnes ikke. Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg velger å være nøytral føreløpig. 8148567[/snapback] Nei, for Allah finnes ikke. 8155709[/snapback] stemmer Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Nei, for Allah finnes ikke. 8155709[/snapback] stemmer 8155751[/snapback] Endelig har dere skjønt det! Men seriøst: Hvorfor finnes akkurat deres gud, men ingen andre guder? Endret 14. mars 2007 av kjetil02 Lenke til kommentar
jesse Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Nei, for Allah finnes ikke. 8155709[/snapback] stemmer 8155751[/snapback] Endelig har dere skjønt det! Men seriøst: Hvorfor finnes akkurat deres gud, men ingen andre guder? 8155842[/snapback] Min godeste Kjetil, vi er ikke ofte enig, men det betyr ikke at jeg ser på deg som idiot. Langt i fra. Men nå synes jeg du demonstrerer uvitenhet. Les litt om koranens tilblivelse. Les litt om Muhammed og om guden Allah, som ble tilbedt av arabere lenge før Muhammed gikk på tryne i hulen Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg velger å være nøytral føreløpig. 8148567[/snapback] Nei, for Allah finnes ikke. 8155709[/snapback] Eyh en aldri så liten ateist! Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Min godeste Kjetil, vi er ikke ofte enig, men det betyr ikke at jeg ser på deg som idiot. Langt i fra. Det er jo hyggelig. Men nå synes jeg du demonstrerer uvitenhet. Les litt om koranens tilblivelse. Les litt om Muhammed og om guden Allah, som ble tilbedt av arabere lenge før Muhammed gikk på tryne i hulen 8156196[/snapback] Det du sier er altså at du ikke stoler på Profeten. Han, i likhet med Abraham og Moses, hadde direktelink til gud i himmern. Hvordan kan du betvile det? Lenke til kommentar
jesse Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Min godeste Kjetil, vi er ikke ofte enig, men det betyr ikke at jeg ser på deg som idiot. Langt i fra. Det er jo hyggelig. Men nå synes jeg du demonstrerer uvitenhet. Les litt om koranens tilblivelse. Les litt om Muhammed og om guden Allah, som ble tilbedt av arabere lenge før Muhammed gikk på tryne i hulen 8156196[/snapback] Det du sier er altså at du ikke stoler på Profeten. Han, i likhet med Abraham og Moses, hadde direktelink til gud i himmern. Hvordan kan du betvile det? 8157023[/snapback] Jeg betviler dette fordi jeg har lest svæææært mye om dette. Om du gidder å lese bare litt om emnet, tror jeg du vil trekke samme konklusjon. Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Så hvis du hadde levd i Saudi-Arabia og vært født, oppvokst og opplært som Muslim så hadde du ikke trodd på Allah, Koranen osv - men du hadde trodd på Gud og Bibielen? Lenke til kommentar
jesse Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Så hvis du hadde levd i Saudi-Arabia og vært født, oppvokst og opplært som Muslim så hadde du ikke trodd på Allah, Koranen osv - men du hadde trodd på Gud og Bibielen? 8158550[/snapback] Nei. Dessverre. Når en ikke vet bedre så............... Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Allah finnes for muslimer. Jesus finnes for kristne folk. For å svare på om Allah er ond, kan vi jo stille oss spørsmålet, gikk en person ved navnet Jesus på vannet? Var han et godt menneske? Var han Guds sønn? Finnes det egentlig en Gud? Lenke til kommentar
jesse Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Allah finnes for muslimer.Jesus finnes for kristne folk. For å svare på om Allah er ond, kan vi jo stille oss spørsmålet, gikk en person ved navnet Jesus på vannet? Var han et godt menneske? Var han Guds sønn? Finnes det egentlig en Gud? 8158575[/snapback] Temaet her er: "Er Allah ond"? Svaret er ja, basert på innholdet i Koranen. Det finnes mange andre tråder hvor du kan diskutere Jesus. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg betviler dette fordi jeg har lest svæææært mye om dette. Om du gidder å lese bare litt om emnet, tror jeg du vil trekke samme konklusjon. 8158183[/snapback] Jeg har lest om og i bibelen, og har kommet frem til samme konklusjon om din gud. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg betviler dette fordi jeg har lest svæææært mye om dette. Om du gidder å lese bare litt om emnet, tror jeg du vil trekke samme konklusjon. 8158183[/snapback] Jeg har lest om og i bibelen, og har kommet frem til samme konklusjon om din gud. 8158663[/snapback] JEG SNAKKET OM Å LESE OM, OG I KORANEN. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Temaet her er: "Er Allah ond"? Svaret er ja, basert på innholdet i Koranen. Det finnes mange andre tråder hvor du kan diskutere Jesus. 8158598[/snapback] Men hvorfor stille et slikt spørsmål da? alle vil svare forskjellig, utifra tro ol.. Er akuratt som å skulle stille spm. Var Jesus ond. Endret 15. mars 2007 av Demille Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Min godeste Kjetil, vi er ikke ofte enig, men det betyr ikke at jeg ser på deg som idiot. Langt i fra. Men nå synes jeg du demonstrerer uvitenhet. Les litt om koranens tilblivelse. Les litt om Muhammed og om guden Allah, som ble tilbedt av arabere lenge før Muhammed gikk på tryne i hulen 8156196[/snapback] Allah ble tilbedt i før-Islamsk tid fordi araberne er Ishmaels sønner, som i Bibelen blir lovet sitt eget land hvor de skal få tilbe Abrahams Gud. Med andre ord, de har felles kulturarv med jødedommen, og tilba samme Gud under forskjellige navn. Muhammed var bare den som innså koblingen mellom Ishmael og araberne samt at Allah og Jahve var en og samme Gud. Så... Enkelt og greit: Ja, Abrahams Gud var litt av en psykopat, enn hvilken av de vagt forskjellige sektenes versjon du velger å høre på. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Temaet her er: "Er Allah ond"? Svaret er ja, basert på innholdet i Koranen. Det finnes mange andre tråder hvor du kan diskutere Jesus. 8158598[/snapback] Men hvorfor stille et slikt spørsmål da? alle vil svare forskjellig, utifra tro ol.. Er akuratt som å skulle stille spm. Var Jesus ond. 8159736[/snapback] Nei, Jesus var ikke ond. Opprett gjerne en tråd på emnet. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Min godeste Kjetil, vi er ikke ofte enig, men det betyr ikke at jeg ser på deg som idiot. Langt i fra. Men nå synes jeg du demonstrerer uvitenhet. Les litt om koranens tilblivelse. Les litt om Muhammed og om guden Allah, som ble tilbedt av arabere lenge før Muhammed gikk på tryne i hulen 8156196[/snapback] Allah ble tilbedt i før-Islamsk tid fordi araberne er Ishmaels sønner, som i Bibelen blir lovet sitt eget land hvor de skal få tilbe Abrahams Gud. Med andre ord, de har felles kulturarv med jødedommen, og tilba samme Gud under forskjellige navn. Muhammed var bare den som innså koblingen mellom Ishmael og araberne samt at Allah og Jahve var en og samme Gud. Så... Enkelt og greit: Ja, Abrahams Gud var litt av en psykopat, enn hvilken av de vagt forskjellige sektenes versjon du velger å høre på. 8160228[/snapback] Feil. Allah er en guddom som stammer fra sumerslettene. Før Muhammed tilba Araberne en haug med guder. En av dem var Allah. Om du leser Koranen og husker på at Muhammed var analfabet, og samtidig tenker over at han hadde overhørt læresetninger fra både kristendom og jødedom, så faller bitene på plass. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Feil. Allah er en guddom som stammer fra sumerslettene. Før Muhammed tilba Araberne en haug med guder. En av dem var Allah. Om du leser Koranen og husker på at Muhammed var analfabet, og samtidig tenker over at han hadde overhørt læresetninger fra både kristendom og jødedom, så faller bitene på plass. 8160372[/snapback] Allah var den ENE guden som styrte over alle de andre smågudene, og Muhammed, som var kjøpmann og hadde mye kontakt med Kristne og Jøder, gjenkjente at Allah var den samme guden, ja. Trenger ikke å få noen biter til å falle på plass, for alt står rimelig enkelt fortalt både i de historiske og religiøse tekstene. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Skurrer litt nå her, ifølge Islam er Allah den eneste Gud. Hvor har du alle smågudene ifra. Ja de hadde mange guder tidligere før islam men islam brakte noe nytt og helt uavhengig av alle smågudene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå