Gå til innhold

Kjøp av Tablet PC i norge

Anbefalte innlegg

Hei

Har drevet å snuset på å kjøpe meg en tablet pc i lengre tid nå når jeg merka noe jeg gjerne skulla hatt deres meninger/råd om.

Tablet pcen jeg lurte på å kjøpe var en Lenovo Thinkpad x60 Tablet pc og prisen her i norge er fra 22 000kr og oppover.

Syns dette var litt vel dyrt og sjekka hva den kosta på blandt annet amazon.com,

der kostet den rundt 2000 dollar, altså 10 000 - 12 000kr.

det er jo sykt mye forskjell. Selv med en mva på 25% så hadde det bare blitt toppen 15 000kr.

syns det er litt rart at butikkene her i norge tar så mye avanse.

Det er her jeg er litt usikker, om jeg skal kjøpe den i utlande eller kjøpe et annet merke her i norge, fordelene med å kjøpe den i utlande blir jo så klart prisforskjellen, men er jo og endel ulemper som f.eks ikke norsk tastatur,

lang frakt(større fare for DOA) og kanskje dårligere garanti muligheter?

Hva er deres synspunkter/meninger om dette?

Mvh

mmikalsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det hørtes dyrt ut i forhold til USA - ser ellers at prisen i europa stort sett er lik norge. Personlig ville jeg aldri ha kjøpt utstyr derfra med mindre Lenovo har globale garantiordninger - dvs. at du kan levere inn maskinen i norge selv om den er kjøpt i USA.

Edit:

Sjekk USA sine Lenovo sider - tablet starter på 1709 dollar! :)

http://shop.lenovo.com/SEUILibrary/control...967E79E0E7C9A2D

Endret av Uberbox
Lenke til kommentar

Ja, starter på 10 000kr.

Det er jo 12 000kr under det prisen i norge begynner på.

Garanti saken er det jeg lurer mest på. vil jo helst ha det når man legger ut så mye penger, men koster jo så mye mer i norge at man kan nesten bare kjøpe en ny fra usa om den skulle gå i stykker og enda bare bruke ca det den ville kostet her.

Endret av mmikalsen
Lenke til kommentar

Om du kjøper den i USA så må du huske på et par ting.

Service i Norge kan ta lang tid, avhengig av hvor enkelt det er for verksted å få tak i reservedeler. Det er heller ingen garanti for at den faktisk kan repareres i Norge, da globale garantier som oftest har en "best effort" klausul som betyr at de egentlig ikke garanterer noe som helst.

Når garantien er ute, er det slutt på gratis reparasjon. Du har absolutt null rettigheter utover den garantien produsenten har gitt deg.

Support er ofte begrenset med mindre du vil ta kontakt med amerikansk support via mail/chat, med andre ord, med mindre du takler mail/chat fra en underbetalt supportfyr i Bangalore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...