Gjest Slettet+19283741 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 I tillegg til den tiden det tar å installere win xp så må man regne med ca 4 restart og veldig lang ventetid pga. alle oppgr. spes. service pack 2 tar sin tid. Alt i alt så må man regne 1 time på xp før det er klart til bruk (ink. drivere). Jeg tok ikke tiden på ubuntu, men jeg tror det car maks 10 min før det var klart. Alt utenom det trådløse nettverket virket da. PCLinuxOS som skryter om hvor enkelt det skal være slet jeg litt med, fikk ikke til å installere det. Jeg valgte "ren installasjon", men den kom aldri så langt at den formaterte ferdig disken. Jeg merker godt at dette er kun en beta. Ble veldig skuffa over pclinuxos etter at jeg ikke kom meg lengre Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg ville bare fram til at i mange tilfeller er ubuntu raskere enn xp. Ikke bare i installasjonene men også generelt andre situasjoner. Google litt så finner du mange andre som har kommet fram til det samme. Edit: typos 8194454[/snapback] ok men det tok ca 20 min fra 6-7% og ca like lenge fra 75-76% og resten brukte vel 10 min og det var treigere i bruk Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Var Ubuntu treigere i bruk, sier du? Da er det noe alvorlig feil med maskinen din. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg ville bare fram til at i mange tilfeller er ubuntu raskere enn xp. Ikke bare i installasjonene men også generelt andre situasjoner. Google litt så finner du mange andre som har kommet fram til det samme. Edit: typos 8194454[/snapback] ok men det tok ca 20 min fra 6-7% og ca like lenge fra 75-76% og resten brukte vel 10 min og det var treigere i bruk 8197579[/snapback] Det kommer vel mye ann på hardware, men også hvilken installer man bruker. med alternative cd`en til ubuntu blir vel innstallasjonen også kortere. er vel mest smak og behag hvilken innstaller man bruker. Mitt inntrykk er ihvertfall at ubuntu innstalleres raskere en xp. Jeg opplevde ihvertfall at ubuntu innstallerte raskere når jeg fikk meg ny dvd/cd-rom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 I mitt tilfelle var iallefall ubuntu klart mye raskere enn win xp. Bare husk på hvor lang tid du bruker på alle patchene etter at win xp er installert. Det er tragisk at m$ ikke har fikset service pack 3 enda. Jeg tror det er taktisk tenkt med tanke på vista. Tenkte jeg skulle skrive mere, men det ble nok off-topic med dette:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå