Gå til innhold

Efaring med OneCall ønskes..

Har du generell god efaring med OneCall?  

237 stemmer

1. 1. Har du generell god efaring med OneCall?

• Ja
      197
    • Nei
      40

Anbefalte innlegg

Vi brukte Telepriser og la inn de siste 3 mnd. regningene fra den tidligere opperatøren. Ble litt overrasket må jeg si.

8164938[/snapback]

Du må ikke ta den kalkulatoren helt for god fisk, det er bare en kalkulator og resultatene der samsvarer ikke alltid med det som er reellt.

Mest pga. at innmeldingsavgift blir medregnet hos noen operatører, men hos f.eks tele2 som istedet har porteringsavgift så blir det ikke lagt til da det står offisielt oppført med ingen innmeldingsavgift.

Følgelig blir f.eks djuice allstar som jeg har alltid 200 kr dyrere enn feks chess touch som er et egentlig helt likt abo. Betyr litt om man ringer lite.

Ellers så er One Call et bra abonnement, det "eneste" (man kan alltid være negativ) litt negative er at det blir dyrere desto mer du ringer.

For å si det slik:

De første 65 minuttene er inkluderte hver mnd, og deretter koster det 80 øre per minutt som etter dagens standard er en HØY minuttpris.

Følgelig er dette et abonnement for de som ringer LITE.

Men om man holder seg ikke så langt over de 65 første minuttene er det jo alikevel en minimumsfakturering på 35 kr per mnd. Dette er jo ikke mye, for all del, men forhindrer at det kan bli et "gratis" abonnement (naturlig nok).

Ringer man ca en time om dagen så blir det grovt regnet 1680 ringeminutter. Trekker man fra de 65 første minuttene så er det 1292 kroner (grovt regnet, uten oppstart).

Men mens f.eks tele2 champion blir det bare 629 kroner. (med de nye prisene)

Så det at de skal ligge foran abo som f.eks champion på oversikten på telepriser.no stemmer nok ikke for de fleste brukere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine sider kan absolutt tåle en oppgradering i hvert fall. Men dette er et selskap som skal selge billige ringeminutter, og det gjør de bra. Bare håpe at lederene holder selskapet litt og ikke selger det videre med en gang et større selskap legger tusenlappene foran nesene deres. Like One Call veldig godt og har fått flere venner over der :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvor mye billigere? 88min fri tale og 75 gratis sms? Er det det som er forbedringen nå? :) Glad for at jeg skiftet til One Call! Skal faktisk bli morsomt å få regningene framover, hehe. Morsomt i den forstand at det blir spennende å se hvor billig det blir.

Lenke til kommentar

Det meste av det fattern har fortalt meg om livets lærdom har gått inn ett øre og ut det andre men en ting har jeg alltid husket:

"There's no such thing as free lunch"

Det er en eller annen catch her. Kanskje få konvertert et stort kundevolum og øke prisen :hmm:

Lenke til kommentar

sitter også å funderer på dette nye de kom med...

sjønner det ikke helt, de sier ikke hele sannheten...

jeg bruker aldri 88minutter mnd å ligger rundt 60-80sms mnd...

er det da helt gratis for meg å bruke dette..?

sammlet mobilforbruk 0kr året...? :dontgetit:

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
sitter også å funderer på dette nye de kom med...

sjønner det ikke helt, de sier ikke hele sannheten...

jeg bruker aldri 88minutter mnd å ligger rundt 60-80sms mnd...

er det da helt gratis for meg å bruke dette..?

sammlet mobilforbruk 0kr året...?  :dontgetit:

8417545[/snapback]

Tilsynelatende: Ja :)

Lenke til kommentar

men det er tilsynelatende tåpelig....

onecall går jo dunken om alle kundene kan ringe 1000minutter å sende 900sms hvert år å betale onecall 0kr...

0kr inn i løpet av et år å kanksje 6millioner ut... dårlig regnestykke...

Lenke til kommentar
vet ikke, noen som har nevnt det. Får ikke svar på email, men de har vel stor pågang.

Har en reserve tlf dette kunne vært ok på.

8422566[/snapback]

Jeg sendte en mail til dem i går kveld, fikk svar for noen timer siden.. Men dem har nok stor pågang ja.. Ref: VG idag så var det 5000 nye kunder i går, og sikkert noe det samme i dag også.. Så er egentlig overasket over å få svar så raskt.. Men det er jo bare positivt at dem er rask på support :)

For dem som ringer lite, sender få sms så er dette et yppelig abb.. Ingen mnd avgift eller minstefakturering.

Dette lover bra :D

Lenke til kommentar

ok, så da får en faktura pr. email gratis. Koster kun hvis en vil ha papir faktura.

får prøve dette når saldoen hos noextras er mot slutten på reserve tlf.

noextras tar GPRS (kr/KB) 0,01kr, onecall ligger vel på det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...