Gå til innhold

Efaring med OneCall ønskes..


Har du generell god efaring med OneCall?  

237 stemmer

  1. 1. Har du generell god efaring med OneCall?

    • Ja
      197
    • Nei
      40


Anbefalte innlegg

Du kan få to ulike oversikter:

 

1) Fakturaoversikten, som viser totalt beløp, hvor mye du får fratrukket osv.

 

2) Den jeg tror du etterlyser - samtalespesifikasjon med sammendrag. Logg inn på mine sider, gå til "faktura" -> "samtalespesifikasjon" -> velg periode (merk at det er fakturaperiode; desember er forbruket for nov osv.) -> last ned som PDF.

 

Ikke lett tilgjengelig, men veldig oversiktlig og greit når du først har kommet dit. Du får opp ALT forbruket, og du ser hvor mye hver post utgjør (før fratrekk av rabatter/inkluderte minutter/sms). Roaming eller innholds-SMS er de vanligste årsakene til for høy regning.

 

Hvis du ikke har brukt opp SMS-/talekvotene, så kan du fremdeles måtte betale:

1) Samtaleoppkoblinger. Har du f.eks. 50 samtaler á to minutter i mnd vil det utgjøre ca 30 kr, selv om du ikke overstiger gratisminuttene.

2) SMS-tjenester.

3) MMS

4) Datatilkobling.

5) Roaming (bruk i utlandet)

6) Papirfaktura

7) Spesialnummere. For eksempel er ikke 800-nummere gratis fra mobil.

8) Tilleggstjenester. Har du aktivert forsikring, mobil backup el.l, så er det månedspris på det.

 

Takker for svar, men jeg er klar over de to alternativene der. Problemet er at jeg får dem ikke til å samstemme.

 

Bruk av telefon i desember overstiger 200kr i utgangspunktet (der i underkant av 30 kr av de er oppstart av samtaler. SMS, SMS Innhold, roaming eller GPRS er ikke med i dette fordi det er snakk om ca 15 kr etter fratrekt gratis sms). Jeg har fått ca 70 minutter fratrekt pga gratisminutter (ca 45kr). Da er det for meg naturlig å tro at jeg ikke har ringt mer enn ca 70 minutter. Hvorfor jeg da betaler mer enn 35-40kr skjønner jeg ikke helt.. Når jeg plusser sammen alle minuttene mine på samtalespesifikkasjonen har jeg ringt akkurat i overkant av 100 minutter tilsammen. Jeg har ingen andre kjente kilder som stikker av med den summen heller.. Hmm.. her må det sjekkes litt mer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres merkelig ut, men er vanskelig å si noe om hvorfor uten å ha sett fakturaen selv. Om du tar screenshot av faktura/oversikten på samtalespesfikasjonen (og sladder ut kundenr og annet du ikke vil legge ut på nett), så er det gjerne lettere å se sammenhengen.

 

Men det enkleste er vel å sende mail eller ringe dem. Kundeservicen er MYE bedre enn de har rykte for, jeg har alltid fått kjapt svar på telefon, og noen få ganger går det over en dag før man får svar på mail. Har vært OneCall-kunde i over 1,5 år og har fått fakturafeil én gang (ble dobbeltfakturert for 50 MB-datapakken som nylig ble lansert), da ble det rettet opp med en gang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen som har noe oppdatert erfaring med Onecall nå? Er det noe forandring fra tiden med NetCom-dekning?

Og hvordan er det med å bruke Onecall i utlandet. Da jeg hadde de tidligere varierte det om jeg fikk stabil tilgang i utlandet og om jeg kunne sende og motta sms?

 

Med andre ord, erfaring med OneCall pr.dags dato ønskes? (Derfor også innlegg i en gammel tråd.)

Lenke til kommentar

Jeg var på interrail i sommer, og fikk dermed testet abonnementet i mange land. Det fungerte bra, med unntak av at man i enkelte land må taste 1 foran pinkoden. Forstod på OneCall at det var enten eller - noen måtte taste PIN-koden vanlig, andre måtte taste 1 foran. Slik var det ikke, det varierte fra land til land, så jeg måtte stadig vekk skru av og på telefonen fordi jeg oppdaget at jeg hadde mistet dekningen. Så fungerte det igjen til jeg kom til neste land. Ikke noe stort problem, bare et irritasjonsmoment - og folk flest er ikke i over ti forskjellige land på samme ferie.

Lenke til kommentar

Har hatt Onecall i et par måneder nå, og det er bare styr her. Kan plutselig miste dekningen når som helst, dog skjer ikke dette alt for ofte (men én gang er én gang for mye). Værste er når jeg slår av telefonen tar det sykt lang tid før jeg får kontakt med nettverket, kan ta flere timer. Jippii. Det dette skjer med en telefon som aldri har hatt problemer med tidligere operatører - og det skjer om jeg prøver en annen telefon. En annen ting er at jeg plutselig kan motta SMS som er sendt dagen før - veldig kjekt!

 

Har kjørt i gang et bytte nå, bare 6 dager med NoCall igjen. Herrefred.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...