Kim_90 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hørte det var noe Minarelli fra yamaha, stemmer dette? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Det er en motorsykkelmotor i NSR 125. Bedre lykke med rettskrivningen neste gang Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 tror nok ikke det er yamaha , er vel honda som lager motorene til NSR. ikke skyt meg om jeg tar feil Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hm... nå er honda en av verdens største produsent av motorer. Så at de skulle kjøpe en motor fra yamah, og putte i en av sine egene sykkler virker fjernt. Lenke til kommentar
stormx Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Det står nok en 125cc ensylindret Honda motor med et spesielt belegg inni sylinderen. Dette kalles Nicasil og skal visstnok gjøre sylinderen mer slitesterk. Derfor sykkelen kalles NSR forresten - NicaSil Racing For dere som leser nederlansk flytende kan du lese mer om Nicasil her.. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Det er en motorsykkelmotor i NSR 125. Bedre lykke med rettskrivningen neste gang 8148276[/snapback] Litt OT, men folk som klager på rettskrivning plager meg grønn og blå! Om du er så utrolig flink med norsken din, vis det på neste norskprøve (om du går på skole), ikke sitt her og klag på folk som ikke er like flinke/tar alt like lett. Endret 2. mai 2007 av Leaf Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hm... nå er honda en av verdens største produsent av motorer.Så at de skulle kjøpe en motor fra yamah, og putte i en av sine egene sykkler virker fjernt. 8148359[/snapback] De er verdens største motorprodusent nå! Og angående rettskrivning. Det virker mye bedre når det er rett skrevet. Tenk deg at du søker jobb. Hvem vil de ta inn til jobbintervju? Han med masse skriveleifer eller han som har levert en søknad fri for skriveleifer? Lenke til kommentar
G-A Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Honda produserer vel kun 4-taktere? Både båt og mc motor (kanskje et unntak av nsr?) Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Honda produserer vel kun 4-taktere? Både båt og mc motor (kanskje et unntak av nsr?) 8524344[/snapback] Samt rakett- og jetmotorer! CBR har Honda motor, men det er jo dog 4-takter. Honda har vel 2-taktere også? Har de ikke noen 2-taktere båtmotorer? Men hvorfor er dette så viktig? Det står vel på sykkelen regner jeg med. EDIT: Kom til å tenke på at de, i motsetning til de fleste andre, bare har 4-takts gressklippere.. Så godt mulig de bare har 4-taktere, siden det er dette man finner i Jincheng mopeder og andre lignende ukjente merker. Men godt mulig det er et unntak med NSR.. Endret 2. mai 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 NSR'en har hvertfall 2-takter, noe CBR ikke har. Lenke til kommentar
G-A Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Honda produserer vel kun 4-taktere? Både båt og mc motor (kanskje et unntak av nsr?) 8524344[/snapback] Samt rakett- og jetmotorer! CBR har Honda motor, men det er jo dog 4-takter. Honda har vel 2-taktere også? Har de ikke noen 2-taktere båtmotorer? Men hvorfor er dette så viktig? Det står vel på sykkelen regner jeg med. EDIT: Kom til å tenke på at de, i motsetning til de fleste andre, bare har 4-takts gressklippere.. Så godt mulig de bare har 4-taktere, siden det er dette man finner i Jincheng mopeder og andre lignende ukjente merker. Men godt mulig det er et unntak med NSR.. 8524384[/snapback] Er nok eneste nsr som er 2-takt av alle hondas motorer... alle båtmotorer står det jo "four stoke" og gressklipperne er heller ikke annet enn 4 takt... virkelg rart at de skal lage 2-takt til kun en 125ccm og ikke til noe annet.. Edit: nsr e vell ute av produksjon nå? cbr har tatt over... Endret 2. mai 2007 av G-A Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Er nok eneste nsr som er 2-takt av alle hondas motorer... alle båtmotorer står det jo "four stoke" og gressklipperne er heller ikke annet enn 4 takt... virkelg rart at de skal lage 2-takt til kun en 125ccm og ikke til noe annet.. 8524554[/snapback] Ja, men NSR er jo utgått på dato. Men mulig de lagde den før, eller hadde et samarbeid med noen. Uansett, spiller det noen stor trille? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 nei spiller ingen rolle det.. men CBR er diggere og kjøre pga firetakt og bånndraget generelt skikkelig behagelig.. hehe.. behøver ikke jage på turtall.. men uansett... motorn er en 125cc totakt i NSR. boring x slag = 54 x 54,5 mm. 28mm gasser fra.. keihin tror jeg.. uplombert har den 26 hk Men wtf?= NicaSil Racing? Honda har jo en "racing' bil som heter NSX... er det NicaSil X-Race? tror ikke NSR står for alu belegget inni sylinderen men hva vet jeg... ^^ Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 nei spiller ingen rolle det.. men CBR er diggere og kjøre pga firetakt og bånndraget generelt skikkelig behagelig.. hehe.. behøver ikke jage på turtall.. 8525927[/snapback] Har du kjørt begge? 2-takter er genrelt sprekere enn 4-takter da. Og drar bedre, men bruker dog litt mer bensin.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) CBR er bedre å kjøre ja. 4takt er generelt mye bedre å kjøre enn 2 takt, grunnet bånndraget iforhold til som du sier, jaginga på 2 takt. NSR står ikke for nicasil eller noe slikt, nicasil er belegget på innsiden av sylinderen, sylinderveggene. Endret 3. mai 2007 av Hurt Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 nei spiller ingen rolle det.. men CBR er diggere og kjøre pga firetakt og bånndraget generelt skikkelig behagelig.. hehe.. behøver ikke jage på turtall.. 8525927[/snapback] Har du kjørt begge? 2-takter er genrelt sprekere enn 4-takter da. Og drar bedre, men bruker dog litt mer bensin.. 8527099[/snapback] ja har kjørt begge er greit med turtallskick og racing generelt.. men mtp komfort og kjøre så er cbr diggest. CBR er bedre å kjøre ja. 4takt er generelt mye bedre å kjøre enn 2 takt, grunnet bånndraget iforhold til som du sier, jaginga på 2 takt. NSR står ikke for nicasil eller noe slikt, nicasil er belegget på innsiden av sylinderen, sylinderveggene. 8527326[/snapback] nei nettopp Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 CBR er bedre å kjøre ja. 4takt er generelt mye bedre å kjøre enn 2 takt, grunnet bånndraget iforhold til som du sier, jaginga på 2 takt. 8527326[/snapback] Det er smaksak. Jeg personlig foretrekker turtallskicket! Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 jo da joda.. seff .. jeg har da en tzr med turtallskick så det holder jegog men det blir slitsomt etterhvert på lang tur og ligge hele tiden og måtte jage på turtall over 8000 for å ha noe drag vett CBR kunne jeg ligge på 4 5 hele veien null risting, grei lyd og chill følelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå