hans A Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Det skrives mye om egenimport av DVD filmer, men hvordan er det med import av DVD spillere. (Frittstående) Jeg ser på prisene i mange andre land i V-Europa ligge mye lavere enn norge. Men jeg er usikker på om det er toll og avgifter på import av dvd spillere. Vi ligger jo i annerledeslandet norge. Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Alltid toll og tull i gode gamle Gnore :sad: Varer under kr 200,- er tollfrie, og bøker er også fritatt for toll. Men JA det er toll på DVD spillere og annet elektrisk utstyr. Andy Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 I de aller fleste tilfeller vil det ikke lønne seg. Jeg er ganske sikker på at du må betale mva. - I Norge er det ganske billig for elektriske ting. - Det kan bli dyrt med frakt. - Du kan få problemer med garanti. - Hvis du kjøper fra USA må du passe på PAL/NTCS (eller noe slikt). Du kan kanskje spare noen kroner, men du kan også få masse problemer. Noen som har kjøpt DVD-spillere fra utlandet her? Erfaringer? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg skal så og si garantere deg 100% at du må legge på 24% mva på varene. Du kan jo imidlertid trekke fra leverandørens mva (du skal ikke betale mva til det landet du kjøper fra). Tror ikke det tilkommer mer toll enn de 24% mva + 148kr som posten skal ha for å fylle ut noen papirer for deg... eller noe sånn... og så er det gjerne litt frakt også da. Husk også at enkelte land bruker andre støpsler enn Norge. Måtte selv skifte støpsler da jeg importerte platespillere fra england. Sparte likevel over 8000 på det da=) bfisk Lenke til kommentar
Chrily Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Hei! Jeg holdt på å kjøpe fra http://www.techtronics.com , da dette ville blitt billigere enn i Norge. Kombinasjon av supertilbud (voldsomt avslag!) på en butikk i Norge og 800,- i frakt fra UK, gjorde at jeg kjøpte i Norge da prisen ble den samme (50,- forskjell totalt) Husk på å spørre om du kan kjøpe momsfritt (VAT) og pris på frakt. Regnestykket blir Pris - moms i landet du kjøper + norsk moms + toll (ikke så mye i en slik sammenheng). Så lenge du skal ha bedre enn en Rimi/Rema spiller så kan det være aktuelt. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 16:16, skrev Mr_Dillon:Men JA det er toll på DVD spillere og annet elektrisk utstyr. Tøv. Det er ikke toll på dvd-spillere. Man må derimot betale merverdiavgift og fortollingsgebyr på dvd-spillere ja. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Prisene i utlandet er langt lavere enn i norge. Her i norge koster Pioneer DV-656A-S 4556,- Her er priser i USA Lenke til kommentar
Chrily Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 I USA har Pioneer en annen spiller med betegnelsen 656 enn i europa..... Er bla ikke støtte for SACD. Men US versjonen av Pioneer 656 er billigere ja;) Vet, for jeg har sjekket som en gal på 656! Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Mange priser utenlands kan man søke frem på Froogle. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Ja pioneer DV656 er en bra spiller. Den vant også testen i det siste nummeret av bladet Lyd og Bilde. Men testen var litt urettferdig. Og sammenligne billige spillere i 2-3000,- klassen med spillere i 4-5000 klassen går ikke. Men jeg er enige med L&B , pioneer er bra! Lenke til kommentar
svennand Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 ta deg en tur på ezydvd.com du (australsk) skikkelig billig og det tar bare ca 5 dager å verste julerushen før du har den =) ps. før du bestiller dvd er fra utlandet for over 200kr spør om de kan sende den som gave,står da "GIFT" på pakken. du slipper da dinna j**** 24% mva =) Lenke til kommentar
svennand Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 ta deg en tur på ezydvd.com du (australsk) skikkelig billig og det tar bare ca 5 dager å verste julerushen før du har den =) ps. før du bestiller dvd er fra utlandet for over 200kr spør om de kan sende den som gave,står da "GIFT" på pakken. du slipper da dinna j**** 24% mva =) Lenke til kommentar
svennand Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 obs... var det spiller som stod der altså =) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Miljøavgift 24,- ca ++ . Hvordan er det med volt/støpsel i Australia da? Jeg trodde at Australia var et ganske dyrt land jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå