Gå til innhold

Spm angående katter

Anbefalte innlegg

Vær så snill å diriger meg til riktig sted hvis dette er feil sted å lage en post, men fant ikke en seksjon dedikert til dyr :p

Det har seg slik at jeg bor i en leilighetmed 2 andre. Den ene er kjæresten min, den andre er ei bekjent av min kjære. Nå har denne bekjente kjøpt seg en katt. En utekatt. Vi bor i et leilighetkompleks med ca null uteareal etc, så katten er og forblir inne for øyeblikket. ¨

(Jeg og dama sa nei til at katten skulle inn i leiligheta, men den ble tatt med for det :hrm: )

Nå er det oppførselen til katten som gjør meg urolig:

Katten er veldig søt, snill og grei, MEN! Den løper til tider rundt som om den har 6 gale rotweilere på halen, rundt og rundt der vi bor. Den stirrer også nysgjerrig opp i taket som om noe flydde der oppe (en flue o.l.), men det jo ikke noe der. Den legger til tider også igjen avføringen sin i sengen til "samboeren" vår og den har tisset en gang i vår også.

Spørsmål: Er dette symptomer på at katten er ulykkelig og frustrert?

Dette er jo ikke helt normalt, det sier seg jo selv. Katten "fungerte" jo som den skulle tidlig, men nå har den vært her en stund (snart et halvt år). Hu somboeren vår sier jo at katten har det fint (MY ASS) så vi krangler titt og ofte om dette.

Spørsmål: Har vi merket katten for livet, eller er det ikke for seint for den? Hva råder du/dere til å gjøre?

Jeg vil ikke bare kaste den ut i byen (sentrum, så midt i som du får det) og leter etter et sted som den kan bo og leve som katter skal. Men med jobb/trening osv. har jeg kanskje vært litt sløv og ting har tatt tid.

Vær så snill og svar konstruktivt og helst hvis du/dere vet hva dere snakker om. Situasjonen er helt bedriten, det vet jeg.

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Dersom katten har vært inne i et halvt år, vil jeg kalle dette dyreplaging. Kattens instinkter er jo vant til å springe ute og fange mus og fugler, så når katten plutselig er stengt inne et halvt år, så kan jeg godt skjønne at den har behov for å slippe energi, som du har nevnt ved at katten løper som en gal. Anbefaler at dere finner noen som kan ta skikkelig vare på katten, helst i nærheten av skog etc.

Har selv oppvokst med 2 katter, har hatt 3 og 4 til tider også, bare så du vet at jeg ikke tullesnakker her nå.

Edit: JA, jeg vil si at katten er veldig trist og frustrert.

Endret av zeeq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...