RevelleR Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg har tenkt å kjøpe Windows Vista Home Premium OEM versjon til min PC... Hvor mange ganger kan jeg aktivere denne versjonen? Jeg skal bare bruke denne Windows på min nye pc.. EN pc.. Jeg er liksom redd for å reformatere mye og så kjøpe ny lisens for brukt opp aktiveringer.. Jeg har aldri hatt en OEM versjon før.. Hva menes med OEM og hvor mange ganger kan jeg aktivere OEM? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 du kan aktivere så mange gangar du vil på samme maskinvaren, men du må få ny nøkkel etter enten 1 eller 3 aktiveringar. Lenke til kommentar
nero78 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Trenger aldri å kjøpe ny lisens til OEM selv om du bytter all HW i pc'en hundre ganger. Man må dog ringe MS hver gang automatisk aktivering ikke går og aktivere manuelt. Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg har bare tenkt å bruke den maskinvaren jeg har nå.. Men så kommer det jo an på hvilken maskinvare jeg skal bytte ut i fremtiden... Det jeg tror kommer til å være av det jeg skal bytte ut er cpu og skjermkort.. Oppgradering for å si det så... Men så var det jo disse poengene som kommer når jeg har skifte maskinvare... Er litt forvirret egentlig.. Hehe... Lenke til kommentar
Duddelmus Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) I den nyeste oppdateringen fra Micro$oft, så har de bekreftet at man kan reaktivere Vista OEM så mange ganger man vil, og man kan bytte ut HW så mange ganger man vil, bortsett fra hvis man bytter hovedkort. Du kan si at OEMen er bundet til hovedkortet du bruker. Jeg har Vista Ultimate OEM, og har skiftet skjermkort og CPU hittil.. Da måtte jeg ringe inn til M$ og få en aktiveringskode derfra.. Tok omtrent 3 min, og eneste spørsmålet jeg fikk var "Hvor mange maskiner er Vista installett på?". (PS: Man kan få reaktivert Vista etter hovedkort-bytte også, hvis du ringer inn og sier at det gamle hovedkortet gikk i stykker, og produsenten ikke hadde flere av det hovedkortet igjen, så de sendte tilbake et nytt hovedkort.. ) Endret 15. mars 2007 av [VK]Boogieman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå