Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer etter oppstart/restart!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Etter jeg har formatert og brukt recovery cdn som fulgte med maskina jeg kjøpte, så har jeg hatt problemer med å komme inn i windows etter 3-4 restarter etter formateringen. Altså, jeg har formatert/gjenopprettet mange ganger tidligere på denne maskinen, og det har fungert som en drøm, men de siste 3-4 gangene har det altså blitt et problem.

Det jeg gjør: Gjenoppretter xp, installerer drivere fra en dvd som fulgte med (som fungerer helt fint, og har alltid gjort det, men bruker andre lyd -og skjermkort drivere), installerer mine programmer (photoshop, illu, nero osv.)

Og så kommer problemet. Etter at alt av programvare og drivere er installert, og jeg har restartet noen ganger, så kommer jeg rett og slett ikke inn så jeg får brukt windows. Dvs. jeg kommer inn til windows, men kan ikke trykke på noe. Start-linjen henger, og kun klokken kommer fram av "programmer". Trykker jeg en til to ganger på musen, så henger alt. Det hender jeg kan restarte maskina og så fungerer det helt normalt, men som regel må jeg restarte opptil 10-15 ganger for at det skal funke som vanlig. Ufattelig irriterende. Noen som vet hva dette kan skyldes?

Har prøvd vanlig xp, men har ikke cdkey.. deretter får jeg ikke sp2, så det er umulig å få oppdatert til alle driverne (utover det, så har jeg ikke det problemet jeg beskriver ovenfor). Noen som har noen løsninger?

Mulig dårlig formulert, men er det noe uforståelig så bare spør så skal jeg svare etter beste evne.. Meget takknemlig for svar! :)

Endret av Marius_ss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har det samme problemet innimellom, det som hjelper er trykke ctrl-alt-del, og avslutte explorer.exe, får så å starte den igjen

8147729[/snapback]

Takk for tilbakemelding. Men nei, tror ikke jeg får frem den ctrl+alt+del-"boksen" en gang.. Iallefall tar det litt tid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...