Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

veldig komplisert kjærlighet


Gjest Gjest_Forvirret_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Forvirret_*

Nå som jeg har blandet meg inn i noe så innviklet som dette, syns jeg noen skal hjelpe meg og komme med råd. her er greia:

 

Jeg har vært sammen med kjæresten min i et par måneder nå. Jeg følte at jeg måtte bli sammen med han fordi vi har "messed around" lenge. nemlig 1 år til sammen.

Men jeg er ikke like forelsket lenger som jeg var da vi først ble ordentlig kjent. Han er fortsatt veldig forelsket i meg. Men hvis jeg slår opp med han så vil det skape kaos i vennegjengen vi er med å vanker i.

samtidig som jeg blir mindre og mindre forelsket i han, blir jeg enda mer forelsket i en annen. nemlig min bestevenn. Han er forelsket i en annen, og istedet for at jeg tar hans oppmerksomhet slik at han finner ut at jeg liker han, hjelper jeg han med å kapre han utkårede.

hva skal jeg gjøre?

hvem skal jeg satse på?

 

forvirret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_SantaClaus_*

haha! nå sitter du i det.

bit tennene sammen og søk etter de gode verdiene i forholdet til deg og kjæresten din. funker ikke dette bør du slå opp. er du fortsatt glad i han, være venn emd han. for vennegjengens skyld.

men det blir kanskje merkelig hvis du blir sammen med din bestevenn etterpå?

jeg skjønner hvordan du ahr det. jeg var en gang forelsket i min bestevenn som var ei jente(jeg er gutt) og hun fortalte meg alltid om hvordan hennes forhold til kjøresten var. hver daga var tortur. bare å se de sammen.

men du bør vel ikke helpe vennen din med å få seg kjæreste når du er så forelsket i han. da finner han det jo aldri ut.

Lenke til kommentar
Gjest Guest star

Huff da. hva enn du gjør må du passe på at du ikke sårer seg slv, kjæresten eller bestekompisen din. da vil du aldri komme på rett kjøl igjen...

Lenke til kommentar

Å såre andre mennesker er en del av livet, og selv om noen blir såra kommer de som regel seg på beina igjen.

 

Gjør det du syns er rett, ikke hva kjæresten/komisen og vennegjengen din vil. For meg er det helt feil å "bite tenna sammen" for å gjøre noen andre glad.

 

Før eller siden vil et forhold uten følelser sprekke, og da må det være utrolig kjipt for kjæresten/kompisen hvis du da må si at du har vært sammen med han i x antall år ene og alene fordi du syns så synd på han. Det tror jeg faktisk er verre enn å ha kjærlighetssorg i noen [dager/månder/år]

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Lolita_*

Hivs du ikke er forelsket i han mer; avslutt forholdet. når det kommer til bestevennen din som du er forelsket i syns jeg du sakl ta litt avstand fra å ønske å være kjæresten hans. det vil kanskje krante det forholdet dere allerrede har. det ahr jeg opplevd med egen erfaring... :(

Lenke til kommentar

Å ha delt sitt liv 1år med en person i ung alder er mye. Og å gi slipp på noe som det er utrolig vanskelig! Har man ikke følelser for den personen er det ditt eget moralske dilemma hva du selv vil gjøre. Om du vil ta en pause, prøve noe nytt, fantasien bestemmer.

Fra egen erfaring ville jeg ha sotet pris på en ærlig partner, å dere to har sikkert snakket mye om å være ærlige mot hverandre. Det er vanskelig dilemma dette her. Skal man bare bruke hodet, eller hjertet. Hvis man absolutt ikke har noen følelser, og ikke ser noe lys i tunnelen er det moralsk sett best å spare partneren for bortkastet tid. Du må nesten finne ut av det selv hva du vil gjøre. Til slutt å sist må man ta en avgjørelse. :hm:

 

Tips: Med ærlighet kommer man alltid lengst!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...