Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av mapper med passord mellom XP og Win98SE


Anbefalte innlegg

I WIn98SE er det enkelt å sette opp passord på mapper som skal deles, men det alternativet finner jeg ikke i XP. Selv uten enkel fildeling.

Eller er det rett og slett jeg som rett og slett ikke klarer å se det?

 

Noen som kan hjelpe meg på vei.

 

Maskinene står på et lite nettverk, og de mappene jeg skal dele her ønker jeg ikke at alle maskinene skal få tilgang til.

Altså ønsker jeg enten passord eller satt opp slik at bare "maskin 2" klarer å komme inn.

 

Maskin 1 :

XP Pro, FAT32 og med mapper som skal deles

 

Maskin 2 :

Win98SE, Fat32

 

Nettverk : Arbeidsgruppe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk tilslutt konfigurert fildeling i XP slik at den virker som i NT4/2000 igjen, men husker ikke eksakt hvordan jeg gjorde det...

 

Prøv å høyreklikk "min datamaskin", velg behandle. Lukk opp mappen Systemverktøy->Delte mapper->Delte ressurser. Dersom denne finnes hos deg skal du kunne høyreklikke "Delte ressurser" og velge Ny delt filressurs(?)

 

Dersom dette ikke virker, lukk opp nettverkstilkoblinger og start wizarden "Installer hjemmenettverk eller et lite kontornettverk".

 

Ellers så står det mye fint under det skumle menypunktet "Hjelp og støtte" på startmenyen. Prøv f.eks. å klikke Nettverk og Weben til venstre i dette bildet, etterfulgt av "Dele filer, skrivere og andre ressurser" på neste side.

 

Håper dette virker.

 

Dag

 

(er det ikke fint med norsk versjon av XP forresten? på tide å fyre opp linux boksen for å få litt motvekt)

 

 

Quote:


Den 2002-12-11 15:50, skrev JohanP:

I WIn98SE er det enkelt å sette opp passord på mapper som skal deles, men det alternativet finner jeg ikke i XP. Selv uten enkel fildeling.

Eller er det rett og slett jeg som rett og slett ikke klarer å se det?


Noen som kan hjelpe meg på vei.


Maskinene står på et lite nettverk, og de mappene jeg skal dele her ønker jeg ikke at alle maskinene skal få tilgang til.

Altså ønsker jeg enten passord eller satt opp slik at bare "maskin 2" klarer å komme inn.


Maskin 1 :

XP Pro, FAT32 og med mapper som skal deles


Maskin 2 :

Win98SE, Fat32


Nettverk : Arbeidsgruppe


Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...