Gå til innhold

Nytt tastatur som går ann å skrive fort på! :)

Anbefalte innlegg

Jepp, ny pc innebærer nytt tastatur! :) Er veldig usikker å hva jeg skal gå for. Har fra før et IBM-tastatur fra the 90's som jeg er veldig fornøyd med. Men det skal foreldrene mine overta. Kriterier:

- Norske taster!

- Stor vanlig enter-knapp som går over 2 linjer i bredde og høyde!

- Være num-taster

- Driter i om det er hurtigtaster eller ikke!

- Gjerne litt pent og se på.

- Ikke sånn håndleddstøtte som henger på og som MÅ være der. Men kan godt være en avtagbar en.

- Må gå ann å skrive fort på det! Er en racer til å skrive og enkelte tastatur blir faktisk for treige når man feks skal skrive feks dobbel-konsonant.

- Pris spiller mindre rolle. Alt fra 50-500 kr. Går for kvalitet.

- Liker relativt harde taster i og med at jeg har alltid har skrevet på et gammelt IBM-tastatur. IKKE LAPTOP-AKTIGE TASTER!

- Helst USB-tilkobling.

Øverst på listen har jeg et godt gammelt key-tronic-tastatur. Lest at veldig mange er fornøyd med det og at det er ganske harde knapper. https://prisguiden.no/product.php?productId=20052 Bakdelen med det er at det ikke er USB-tilkobling.

Så er det noen som har noen andre forslag til gamle eller nye tastatur som er _gode_ og skrive på? :)

Endret av Zevz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg en liten racer selv på skriving, men jeg foretrekker type tastatur som er flate og har lave taster. Det fungerer ypperlig og er noe jeg er knallfornøyd med.

Anbefaler Logitech UltraX. Dette tastaturet har alt du ønsker og er pent å se på. Men tastatur er jo en smaksak da. Noen foretrekker da store klumpete taster, helst gammel skrivemaskintype. Andre liker det så smått som det går ann å få blitt, gjerne mobiltelefoner :p

Forøvrig så var et alvorlig forslag til hva slags norsk navn keyboard skulle ha, daskebrett. Synd egentlig at det ble hetende tastatur og ikke daskebrett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...