-Tommy Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Hei. Har fra før Dali Concept 1 og Sony RXD-700 receiver. Men nå har jeg lyst på noe nytt med litt mer trøkk i. Hører for det meste på Rap/HipHop. Har rundt 5000,- å bruke +/- 1k Noen tips? Endret 13. mars 2007 av SuperTommy91 Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Hva med denne forsterkeren og dette høyttalerparet? Jeg har selv de høyttalerne og de kan anbefales på det varmeste. God trøkk, ikke for hard diskant, og koster ikke skjorta av deg. Cerwin Vega passer forresten godt til din musikksmak, Hip-Hop inneholder mye bass, og Cerwin Vega kan dette med bass. Jeg driver de med en forsterker på 2x65 watt, 10 watt mindre per kanal enn den i oppsettet jeg fant til deg, og med min forsterker gir de veldig god trøkk, så skulle bli solid trøkk med den forsterkeren til de. Dette oppsettet, med kabler, blir på rundt 5500,-, med frakt så blir det innen dine budsjettrammer. Endret 13. mars 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Mato Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 jeg ville anbefalt og supplementer med en active sub av et eller annet slag . det er jo bra med lyd i de høyttalerne du har fra før , og hvis du kjøper sub nå er du ikke langt unna surround hvis du skulle ønske det en dag , da trenger du bare nye fronter og en center på høyttaler fronten. du vil uasett få bedre lyd med en sub og dali'ene en med cervin vega. denne kan du jo høre på , jeg har ikke hørt den selv og er litt skeptisk til subber fra dali , di er ikke di råeste på markedet inne subber , men mer tøkk blir det nok. http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...woofer_Sort.htm dette er et annet alternativ , kan bli litt overkill med dine høyttalere , her og jeg har ikke hørt di så stikk og lytt selv . http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=7,21,75&id=1200 begge butikkene burde finnes i Bergen , (tittet kjapt i profil:p ) det er og en meget god hifi butikke i sentrum en plass , har vert innom der 1 gang når jeg var i bergen , men huker ikke hva den het, men mange bra merker der og . forsterkern din vet jeg ikke mye om , men det kan og være en i den og bytte den ut før du kjøper at nytt , det er somrgel forsterkere det er mest og hente på ved bytte av komponeter i lyd riggen , jeg har concept 2 hjemme og på en doxa 70 amp så spiller di noe vannvittig bra , faktisk bedre en concept 7 på nad forstrkeren jeg bruker til daglig btw lefse , cambrige til cervin vega :!: Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Lefse: Satt akkurat og så på de tingene du har linket til Har lest litt rundt på nettet og har sett at CV har fått masse skryt. FtZ: Så du mener at høytalerne er god nok, bare jeg kjøper en sub? Har tenkt meg en tur inn på de to butikkene, må bare finne en dag jeg slutter tidlig på skolen . Hva er det med cambridge og Cervin Vega? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) FtZ sitt forslag er jo også et godt alternativ da, men hvis du ikke har plass til en sub, så kan du jo vurdere mitt forslag. Og hva det er med CV og Cambridge, vel, Cambridge lager noen himla gode forsterkere, og Cerwin Vega lager noen himla hissige høyttalere, hehe. Og etter min erfaring så er de produsentene en god kombinasjon. Endret 13. mars 2007 av Lefse Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Heheh, ok. Må si at det frister mest med helt nytt anlegg. Tror dessuten at suben kan bli litt stor. Har ikke så altfor stort rom :!: Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Hvor stort er det? Mitt rom er på en 4-5 kvadrat og her blir det sinnsyk trøkk. Er nok ypperlig på et rom på 10 kvadrat, mitt rom er i grunn litt for lite for de. Endret 13. mars 2007 av Lefse Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Rommet er 13 kvm. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Da kan du jo vurdere en sub. En sub fra Dali hadde kanskje blitt bra, ellers så tror jeg VE-8 hadde gitt god trøkk på det arealet. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Men det er ganske overfylt Får rydde for en gangs skyld da kanskje Men har dere noen tips på en forsterker og en sub. Tviler på at den gamle forsterkeren min klarer å drive en sub i tillegg til høytalerne. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Trenger ikke kjøpe inn forsterker til suben. Du kjøper bare en aktiv sub, som har innebygd forsterker. Hva med denne suben fra Dali? Skulle gi en del ekstra trøkk, også er den tøff da? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Ok, virket bra den subben. Skal reise inn til byn i morgen for å sjekke hva de har på de forskjellige butikkene og ta en liten lydtest Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Hvordan er den dali'en i forhold til subben på et Logitech x-5500 annlegg? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hehe, kan ikke sammenlignes. Den subben er bedre enn Z-5500 suben på alle måter. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Greit, har en venn som har den subben og syns det er bra lyd i den. Så da må det være kongelyd i den dali subben Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Sånn var jeg og en kamerat før, syntes det var kongelyd i PC-høyttalerne våre. Det var før vi fikk ut ørevoksen av ørene og kjøpte inn noe skikkelig noe. En Dali-sub til 5000 fliser den Logitech-suben. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Heheh, ok. Men har funnet ut at forsterkeren har begynt å spille på siste vers her så har du et tips til en bra forsterker til rundt 2k, maks 3k? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) klager du på suben min, Lefse?.. 10" kraftig ting, intill veggen? huset rister....... Kan ikke klage på den.. xD Så bare gå og kos deg med dine dyre høytalere, for jeghar kvalitet til en billig penge:P Og når jeg SKAL høre på musikk, drar jeg til pappa og hører på B&W anlegget til rundt 100k... : ) Så det så.. ^^. http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseac...el%20DM604%20S3 Det er fronthøytalerene.. suben kostet rundt 20k, og spilles på 27%, og da falt utelampen ned.. xD Bakhøytalerene er noen råskinn som egentlig var fronthøytalere.. Center? kostet rundt 15k xD Endret 14. mars 2007 av Effectiv Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Klager på den ja, maken til slafsebass. Jaja, men får jo faktisk en del for pengene med det settet, men etter at jeg fikk CV'ene i hus, så hørte jeg hvor "seig" bassen i den subben egentlig var. Men litt positivt, skal du først ha PC-anlegg, eller vil ha surround med begrenset budsjett, så er det en god løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg