Gå til innhold

8800 GTS 640 MB vs. 8800 GTX

anders!

Anbefalte innlegg

Hei!

Da er det endelig tid for en ny stasjonær PC etter at den "billige" dv9005 røyk etter 5 måneder. Jeg vlagte å plassere denne posten under skjermkort ettersom det handler om et valg mellom de to GPUene i overskriften. I dag har jeg en 19" med 1280x1024. Dilemmat er følgende. Burde jeg kjøpe GTS eller BTX modellen. Tror jeg kjøper meg en ny skjerm til sommeren. 20" eller 22". Kommer jeg til å merke fra GTS til GTX på en sånn skjerm? Link gjerne til tester som kan illustrere ytelsesforskjellen! Takk

Endret av AndersdD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det kommer ann på åssen cpu og andre deler du skal ha i den pcen. gtx kortet krever kraftig cpu. de aller fleste klarer seg med gts kortet. har det kortet selv. dog 320 mb versjonen. til og med denne kicks ass :)

8173250[/snapback]

Tenker da på en E6600 og en 20" skjerm 1680 x 1050. Er det verdt å oppgradere til et 8800 GTX kort? Har et 7800 GT kort for tiden.

Lenke til kommentar

Det vil nok være verd det hvis du bryr eg om grafikken du spiller på.

Et GTS vil nok holde, men jeg tror at det er like greit å kjøpe GTX når kortene først er så "billige". Jeg betalte 4000 for mitt GTS 640MB kort, og ansgrer ikke et sekund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...