Fred Myklebust Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Setter pris på om noen kan hjelpe meg med følgende problem: Jeg har 2 stk Samsung Spinpoint 500GB-er som jeg har koblet til mitt Asus P5B hovedkort. Begge harddiskene fungerer, men kun på den ene (Sata 4) av de 2 ledige SATA kontaktene. Når jeg kobler en av diskene til den ikke-fungerende SATA-kontakten (Sata 1), lar den seg ikke formatere, formatert disk kobler seg plutselig ut og andre morsomme feil. Fra før av har jeg en SATA DVD-brenner(Sata 3) og en annen harddisk (Sata 2), som begge fungerer fint. Noen som har en idé om hva som kan våre galt? EDIT: Rettet noen skrivefeil. Endret 15. mars 2007 av ztorkthrower Lenke til kommentar
Fred Myklebust Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Ingen overveldende respons akkurat.. Men fant en løsning på problemet selv. SATA DVD-brenneren skapte trøbbel for de andre enhetene koblet til samme buss (tror jeg). Etter å ha erstattet SATA brenneren med en ordinær IDE-brenner fungerer alt så mye bedre. Denne tråden kan sperres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå