thinkdifferent Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hei! Fikk en lapp i dag om bruk av private datamaskiner i skolens nettverk. (1. året VGS, vil holde skole anonym ) På denne stod det bl.a: - "Som elev plikter du deg til å holde maskinen oppdatert med de siste sikkerhetsoppdateringene til ditt operativsystem. Dette skal setted til automatisk nedlastning." - "Som elev forplikter du deg til ikke å ha programvare installert soom bryter med fylkets IKT regelement 2007. Dette innbærer bl.a P2P programvare, spill og annet som benytter nettverkskommunikasjon i enhver form." - "Alle private datamaskiner skal navnes med elevens brukernavn som datamaskinnavn. F. eks. xxxxxxxxxxx." Har skolen lov til dette? Nekte meg å ha spill installert på maskinen bare fordi jeg KAN bruke det over nettverket, men som jeg ikke kommer til å gjøre. Også det der med automatiske oppdateringer er noe skikkelig herk, synes jeg. For jeg som ikke har så kraftig linje hjemme, så har jeg den av, pga. hvis jeg har den på så bruker den en god del av linjekapasiteten min. Dermed så må jeg bruke tid på å skifte mellom det når jeg skal på skolen... :S Takker hvis noen har noen innspill å komme med Vennlig hilsen Truls Lenke til kommentar
.com Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 regner med at du var nødt til å kjøpe pcen selv? med andre ord var du nødt til å kjøpe en bærbar pc som du nesten ikke kan bruke til annet enn skolearbeid? det hørtes i så fall merkelig ut Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Dette er for de som vil bruke deres egen private laptop på skolen / i skolens nettverk, slik at man kan finne f. eks. info på internett om noe vi har om i ett fag. Ingen som har sagt at vi må kjøpe oss en bærbar pc, men de fleste liker jo å sitte å ta f. eks. notater på en pc enn for hånd. Lenke til kommentar
.com Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 med disse reglene sier vel skolen egentlig at du må ha egen pc bare for skolearbeid, mtp alt som ikke var lov? kanskje det er lov å ha en egen bruker på pcen uten spill og diverse, og en med? Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) [...]kanskje det er lov å ha en egen bruker på pcen uten spill og diverse, og en med? 8147371[/snapback] Vel, en trangsynt lærer ville nok sagt at han fortsatt hadde muligheten til å logge seg innpå og spille spillene. Men du (Trussl) kunne vel kjøpe deg en ekstern harddisk som du lagrer alle ulovlighetene innpå. Endret 13. mars 2007 av Emomilol Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Ja, er ikke det jeg reagerer på.. Det jeg reagerer på er at jeg ikke kan ha noen spill lagt inn på min laptop, og jeg må ha på automatiske oppdateringer... Det med P2P programmer og slikt skjønner jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå