robin1379 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 hvilke virus program, brannmur og spyware burde jeg bruke på linux ubuntu 6.06.1 server? serveren skal brukes mest til torrent klient Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Du får ikke virus eller spyware i Linux (Jada, det finnes vel en 10 virus eller noe slikt, men ingen av dem er i stand til å gjøre noe særlig skade, og sannsynligheten får at du skulle få ett av dem er like stor som at du skulle blitt truffet av lynet x antall ganger på rad.) Når det gjelder brannmur er det absolutt heller ikke nødvendig etter det bruket du beskriver... (i alle fall slik jeg ser det) Lenke til kommentar
eppis Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 siden det er linux har du ikke noe serlig behov for antivirus eller spyware program... det eneste du kansje har behov for dette er hvis du kjøre en form for filserver. til brannmur holder iptables lenge. et sånt lite tips så hadde jeg vel kansje ikke satt Ubuntu som server. så lenge det bare er til torrent bruk så er det vel greit mene hvis du skal kjøre noe mere brannmur, gateway eller noe andre servere hadde jeg brukt noe annent for eks BSD, Slackware, Debian osv.. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 har hørt at det er mye mindre virus i linux en windows men trudde ikke det var så og si ingen da satser jeg på og ikke bruke noe virus program eller brannmur Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Det er tydelig av robin1379 er veldig fersk innen BSD/Unix / Linux. Ubuntu er da en ypperlig nybegynner distro, selv til server. Jeg vil ikke anbefale deg BSD, men at du heller kjører Ubuntu en stund, leker litt rundt med det, prøver deg frem for å få feelingen med ting.. Min mening. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Det er tydelig av robin1379 er veldig fersk innen BSD/Unix / Linux. Ubuntu er da en ypperlig nybegynner distro, selv til server. Jeg vil ikke anbefale deg BSD, men at du heller kjører Ubuntu en stund, leker litt rundt med det, prøver deg frem for å få feelingen med ting.. Min mening. 8147661[/snapback] Ja han er vel litt fersk i det. Men man må jo lære det engang Endret 13. mars 2007 av volvo240_r Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Det er tydelig av robin1379 er veldig fersk innen BSD/Unix / Linux. Ubuntu er da en ypperlig nybegynner distro, selv til server. Jeg vil ikke anbefale deg BSD, men at du heller kjører Ubuntu en stund, leker litt rundt med det, prøver deg frem for å få feelingen med ting.. Min mening. 8147661[/snapback] Ja han er vel litt fersk i det. Men man må jo lære det engang 8148829[/snapback] Joda, men er vel smartest å begynne lettest mulig. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Det er tydelig av robin1379 er veldig fersk innen BSD/Unix / Linux. Ubuntu er da en ypperlig nybegynner distro, selv til server. Jeg vil ikke anbefale deg BSD, men at du heller kjører Ubuntu en stund, leker litt rundt med det, prøver deg frem for å få feelingen med ting.. Min mening. 8147661[/snapback] Ja han er vel litt fersk i det. Men man må jo lære det engang 8148829[/snapback] Joda, men er vel smartest å begynne lettest mulig. 8148871[/snapback] Ja det er det Jeg startet med UBUNTU 6.06 Den er superenkel å forstå Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Det er tydelig av robin1379 er veldig fersk innen BSD/Unix / Linux. Ubuntu er da en ypperlig nybegynner distro, selv til server. Jeg vil ikke anbefale deg BSD, men at du heller kjører Ubuntu en stund, leker litt rundt med det, prøver deg frem for å få feelingen med ting.. Min mening. 8147661[/snapback] Ja han er vel litt fersk i det. Men man må jo lære det engang 8148829[/snapback] Joda, men er vel smartest å begynne lettest mulig. 8148871[/snapback] Ja det er det Jeg startet med UBUNTU 6.06 Den er superenkel å forstå 8149048[/snapback] når er det du har begynt å bruke linux trudde du hadde windows på alle pcene dine Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Det er tydelig av robin1379 er veldig fersk innen BSD/Unix / Linux. Ubuntu er da en ypperlig nybegynner distro, selv til server. Jeg vil ikke anbefale deg BSD, men at du heller kjører Ubuntu en stund, leker litt rundt med det, prøver deg frem for å få feelingen med ting.. Min mening. 8147661[/snapback] har aldri prøvd linux Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Det er tydelig av robin1379 er veldig fersk innen BSD/Unix / Linux. Ubuntu er da en ypperlig nybegynner distro, selv til server. Jeg vil ikke anbefale deg BSD, men at du heller kjører Ubuntu en stund, leker litt rundt med det, prøver deg frem for å få feelingen med ting.. Min mening. 8147661[/snapback] Ja han er vel litt fersk i det. Men man må jo lære det engang 8148829[/snapback] Joda, men er vel smartest å begynne lettest mulig. 8148871[/snapback] Ja det er det Jeg startet med UBUNTU 6.06 Den er superenkel å forstå 8149048[/snapback] når er det du har begynt å bruke linux trudde du hadde windows på alle pcene dine 8151737[/snapback] Hatt linux siden litt før juletider tror jeg det var... På den hvite ligge pc'n min.. Så har jeg en med windows server 2003 på.. Resten a pc'ne er det xp på. ska ha vista på en snart kanskje i dag hvis jeg får tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå