Gå til innhold

Asus A8N32-SLI Deluxe onboard LED

Pr0fil3r

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem. Jeg har nylig kjøpt nytt kabinett til pc'en min, men da jeg skulle starte opp pc'en i det nye kabinettet ville den ikke starte. Jeg har prøvd å bytte tilbake til det gamle kabinettet, men med samme resultat. Jeg har prøvd å starte pc'en med kun hovedkortet kobla til, med null respons.

Hadde det ikke vært for at onboard LED'en lyser, så hadde jeg trodd det var PSU'en som hadde tatt kvelden. Etter hva jeg husker skal LED'en lyse hele tiden, andre som har dette HK'et kan konstantere dette. Jeg har kikka litt i manualen som følger med kortet, men det står bare hva det er, noe jeg allerede veit.

Det jeg lurer på er to ting:

Veit noen hva som menes når denne LED'en blinker, eventuelt veit noen om en side med mere informasjon om denne?

Veit noen om noe annet som kan være galt?

Jeg er styggelig redd for at jeg har tatt knekken på kortet når jeg har flytta det over... :thumbdown:

Jeg har gått over så og si alt på pc'en, men ALLE forslag mottas med åpne armer.

Kristian // Pr0fil3r ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som kan hjelpe meg?  :cry:

8154407[/snapback]

Har du sjekket om ledningen til start og restart knapen er riktig satt på hovedkortet? PowerSW osv.

Det skal også være mulig å starte hovekort/pc-en uten å måtte bruke disse ledningene.

Jeg husker ikke hvordan det gjøres, men det vet nok andre om her inne.

Lyset du snakker om er sikkert lyset som viser at det er strøm på hovedkortet, å da burde jo strømforsyningen fungere.

Har du mulighet så prøv et annet kabinett.

Eller så kan det nok være en feil på hovedkortet ditt.

Lenke til kommentar

Pwr-switchen sitter riktig og som sagt så bytta jeg tilbake til det gamle kabinettet for å prøve der, så jeg utelukker at noe kan være defekt på det nye.

Siden lyset blinker, og ikke står på hele tiden som det pleier å gjøre, er jeg redd for at kortet blei skadet når jeg flyttet det over.

Lenke til kommentar
Pwr-switchen sitter riktig og som sagt så bytta jeg tilbake til det gamle kabinettet for å prøve der, så jeg utelukker at noe kan være defekt på det nye.

Siden lyset blinker, og ikke står på hele tiden som det pleier å gjøre, er jeg redd for at kortet blei skadet når jeg flyttet det over.

8157295[/snapback]

Prøv alle punktene...

Det måtte jeg :)

Lenke til kommentar

Lyset skal vel ikke blinke....! Tror nok hovedkortet kan være defekt ja!

Men når du byttet kabinett så var det også null respons?

Sjekket en annen strømforsyning eller strømforsyningen på et annet hovedkort?

Du er redd kortet ble skadet når du flyttet det, har du gjort noe som tilsier at det kan ha blitt skadet?

Lenke til kommentar
Men når du byttet kabinett så var det også null respons?

Sjekket en annen strømforsyning eller strømforsyningen på et annet hovedkort?

Du er redd kortet ble skadet når du flyttet det, har du gjort noe som tilsier at det kan ha blitt skadet?

Null respons på begge kabinettene.

Jeg har masse gamle deler, så det burde jo vært enkelt å teste med disse. Men den gang ei, all den gamle hardwaren min ligger pakka ned i kjelleren i det gamle huset mitt, som nå leies ut. :thumbdown:

Jeg er alltid forsiktig, men det skal jo veldig lite til for å ødelegge noe så skjørt.

Jeg burde kanskje også kosta på meg en anti-statisk lenke av noe slag.

Lenke til kommentar

Ja, så vel aldri helt vekk fra det, hehe.

Skulle gjerne hatt de gamle delene tilgjengelig, hadde gjort det så mye lettere å finne ut hva som faktisk er defekt. Men men, takker for svar kaytona. Hvis jeg finner ut hva som er galt, så skal jeg oppdatere deg her ;)

Lenke til kommentar

Har du prøvd å resette cmos? Har du prøvd å finne ut hva blinkinga betyr i manualen, er gjerne koder som kan indikere hva problemet kan være.. Hvis du ikke har vert meget hardhendt så tviler jeg litt på at kortet har tatt kvelden, de tåler mye mer enn folk tror..

Sikkert bare jeg som misforstår, men stusset litt på at du har prøvd å starte med bare hovedkort.. vil det si uten minne og cpu osv..?

Lenke til kommentar
Har du prøvd å resette cmos? Har du prøvd å finne ut hva blinkinga betyr i manualen, er gjerne koder som kan indikere hva problemet kan være.. Hvis du ikke har vert meget hardhendt så tviler jeg litt på at kortet har tatt kvelden, de tåler mye mer enn folk tror..

Sikkert bare jeg som misforstår, men stusset litt på at du har prøvd å starte med bare hovedkort.. vil det si uten minne og cpu osv..?

8172497[/snapback]

For at cmos skal kunne resette seg, er jo pc'en nødt til å starte opp, hjelper ikke å flytte jumper'n hvis pc'en ikke starter :hmm:

Som sagt i min første post, jeg har prøvd å finne en bedre manual enn den som fulgte med kortet. Jeg veit at forskjellig blinking indikerer forskjellige ting, men det hjelper meg lite når det ikke står noe sted i manualen hva det betyr. Jeg veit bare at den skal lyse konstant, og ikke blinke.

Prøver ikke starte pc'en, men strømforsyninga skal starte uansett om minne o.l er kobla inn. ;)

Lenke til kommentar

Hei sann. Jeg har akkurat det samme problemet med mitt ASUS P5W. Led`n på hovedkortet blinker og maskinene er stille som en gravplass. Forumposten min

I dag dro jeg på Mamoz i Trondheim å kjøpte samme kortet. Satt det i for 2 min siden. Men akkurat samme feil. Ergo, kan du utelukke at det er hovedkortet. En kompis av meg er på vei nedover med en ny PSU i skrivende øyeblikk. Og er det ikke PSUn så må det være CPUn, noe jeg tviler sterkt på.

*krysser fingrene for at det er PSU* ;)

Endret av kent-hugo
Lenke til kommentar
Jepps. Strømforsyningen som var gått ad undas :w00t:

8190747[/snapback]

Takker for svar. Får jeg se om jeg får tak i en annen PSU og teste.

Begynner å bli noe stusselig å sitte på en Bærbar Dell PC med 56Mb GFX (Kun brukbar til CS), når man har go' pc'en stående på gulvet under pulten.

Lenke til kommentar

Jepp, da er jeg oppe på beina igjen etter et par uker uten pc. Det var PSU'en som hadde gått hos meg også. Kjøpte meg en Mist 600W, som gir "sprut til tusen", for å si det på Reodor Felgen måten ;)

Takker for alle svar og håper at andre kan dra nytte av denne tråden. ;)

Vennlig hilsen Kristian // Pr0fil3r.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...