Petoah Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Heisann! Har nettopp hørt igjennom Finntroll's nyeste album der de, ifølge wikipedia, tar ibruk et instrument som heter "kazoo". Et instrument som skal gi en slags "buzzing" effekt på stemmen til brukeren. Noen som har noen erfaring med en kazoo? Er instrumentet vanskelig å bruke? Trenger man noen erfaring..? Mvh. Petter Endret 13. mars 2007 av Petoah Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hei, jeg hadde en kazoo da jeg var 5-6, det forklarer vel ganske greit vanskelighetsgraden. Du kan sammenligne det med å spille på kam, det eneste som kreves er at du lager en stemt lyd i det du blåser. Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Ahh.. så kult! Nå MÅ jeg jo kjøpe meg en! Tror du jeg kan få kjøpt en på en musikk-forretning? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Det er ikke det vanligste instrumentet, og heller ikke hva mange vil kalle et "ekte" instrument, så jeg tror det letteste er å plukke opp en til en tier eller to på ebay. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Joda, de skal ha det i en vanlig intrument\musikkbutikk. De har det hvertfall i alle butikkene i nærområdet mitt... (Strømmen, Lillestrøm...) Vi fikk det forresten gratis av vår musikklærer i 6 klasse elns... Morsomt\rart "intrument"...! Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Takker for svar. Får vel se til å kjøpe meg en så snart som mulig da! Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Som alle instrumenter krever det litt innsats for å bli god. Dette gjelder blåseteknikker, munnens hulrom, hvordan du bruker mellomgulvet etc. Og nei, jeg tuller ikke. Hør litt på hva Knutsen&Ludvigsen får til med en kazoo, prøv litt selv så forstår du hva jeg mener. Mye av teknikken for å bli god på kazoo vil naturlig vis relateres til om man er god til å synge, men har hørt om folk som i tillegg bruker slanger, hulrom i hendene etc for ytterligere å forandre lydens karakter. Dersom du bor nære andre folk kan du forvente deg noen stygge blikk. Folk som er dårlige på kazoo og spiller hele dagen kan være minst like irriterende som dårlige fiolin- eller saksofonspillere. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Ser jeg i gulmoen og engh at camac lager kazoo. Spør i din lokale forretning (dersom de ikke har kazoo i butikken) om de forhandler for GE eller camac. Vil ikke tro at det skal være så vanskelig å få tak i. Har sett det i musikkforretning. Jeg har intrykk av at kazoo ofte er brukt som barneinstrument. Tror jeg hadde et par når jeg var liten, Stilig instrument Endret 14. mars 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Signaturen til et svenskt program som het Rally hadde kjenningsmelodien sin spilt på Kazoo. Tar helt av! Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hendrix bruker kazoo på crossdown traffic! Kult instrument forresten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå