Iris_L Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Heisann. Jeg må oppdatere forumet mitt så fort som mulig, men problemet er at jeg ikke riktig vet hvordan man gjør det Jeg har modifisert forumet mitt litt, men jeg ønsker ikke å måtte legge modifikasjonene inn igjen med en gang, i og med at det tar for lang tid. Kan jeg bare laste ned de forandrede filene (oppdateringen) og skrive over de nåværende filene, eller MÅ jeg legge inn modifikasjonene også? Er det foressten noen andre som opplever å få utsendt spam fra serveren sin når forumet ikke er oppdatert til nyeste versjon? Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Last ned ein changes only kopi av formet og så kopier over endringene dine til di aktuelle filene før du erstatter filene i forum mappen din. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Selv om det Shadows0 sa er helt korrekt, hadde det hjulpet om du fortalte oss hvilket forum du bruker Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg bruker phpbb Har prøvd meg litt frem, og får opp denne feilmeldingen: Warning: include() [function.include]: Unable to access ./../extension.inc in /usr/home/web/wno128882/forum/update_to_latest.php on line 46 Warning: include(./../extension.inc) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /usr/home/web/wno128882/forum/update_to_latest.php on line 46 Warning: include() [function.include]: Failed opening './../extension.inc' for inclusion (include_path='.:') in /usr/home/web/wno128882/forum/update_to_latest.php on line 46 Warning: include() [function.include]: Unable to access ./../config. in /usr/home/web/wno128882/forum/update_to_latest.php on line 47 Warning: include(./../config.) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /usr/home/web/wno128882/forum/update_to_latest.php on line 47 Warning: include() [function.include]: Failed opening './../config.' for inclusion (include_path='.:') in /usr/home/web/wno128882/forum/update_to_latest.php on line 47 Please read: INSTALL.html before attempting to update. Jeg fikk ikke noe extension.inc eller config med i mappa.. Merkelig.. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Har du kopiert filene inn i den eksisterende phpBB mappen? skulle tru det ligger ei config og extension fil der. Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Ja, jeg lastet ned oppdateringen (forandrede filer) på phpbb.no sine sider, og deretter la jeg over alle filene i mappene på serveren. Jeg har en backup hvis jeg trenger den - Det er bare det at jeg ikke vet hvordan jeg bruker den Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Nå har jeg gjort det, og denne meldingen fikk jeg opp Information Database type :: mysql4 Previous version :: 2.0.21 Updated version :: 2.0.22 Updating database schema Progress :: . Done Result :: No errors Updating data Progress :: No updates were required Updating version and optimizing tables Progress :: . . Done Result :: No errors Update completed Please make sure you have updated your board files too, this file is only updating your database. You should now visit the General Configuration settings page in the Administration Panel and check the General Configuration of the board. If you updated from versions prior to RC-3 you must update some entries. If you do not do this emails sent from the board will contain incorrect information. Don't forget to delete this file! Er dette normalt? (for dem som har oppdatert føt ) Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Har ikkje oppdatert før men det ser ut som at alt fungerete som det skal ut i fra det som kom opp. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Vær klar over at det ikke er nok å bare kjøre "update_to_latest.php": "Please make sure you have updated your board files too, this file is only updating your database." Selv bruker jeg easyMod til å oppdatere versjonene. Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Vær klar over at det ikke er nok å bare kjøre "update_to_latest.php":"Please make sure you have updated your board files too, this file is only updating your database." Selv bruker jeg easyMod til å oppdatere versjonene. 8147504[/snapback] Jeg overskrev alle filene som lå i mappen iallefall Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Jeg har en backup fra fredag i forrige uke, det var før jeg hadde installert nye modifikasjoner, og før jeg oppdaterte forumet. Kan jeg legge backupen inn i PhpMyAdmin, for å eventuellt overskrive filene igjen? Jeg har en modifikasjon som forsvant delvis etter at jeg oppdaterte nå, og jeg vil gjerne ha den helt bort. Edit: Hvor skal jeg eventuellt legge den inn? Endret 14. mars 2007 av Iris_L Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå