Gå til innhold

Crumpler til DSLR og Laptop- Hvilken?

Anbefalte innlegg

Skal til Asia en tur, og trenger derfor en ny sekk til å ha laptop og kamera i. Har en crumplerveske som jeg vil bruke på småturer, men må ha noe til å ha med på flyet. Ønsker ikke å sende slikt i bagasjen..

Så derfor, har noen erfaringer med Crumpler sine sekker som gir plass til både laptop og kamera?

Si gjerne ifra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal til Asia en tur, og trenger derfor en ny sekk til å ha laptop og kamera i. Har en crumplerveske som jeg vil bruke på småturer, men må ha noe til å ha med på flyet. Ønsker ikke å sende slikt i bagasjen..

Så derfor, har noen erfaringer med Crumpler sine sekker som gir plass til både laptop og kamera?

Si gjerne ifra!

8146114[/snapback]

Dette har jeg også lenge lurt på. Har ikke sett noen....

Men merk deg, tyver vet hvilke merker de skal se etter. Det kan derfor være lurt å sprette av, eller "forstygge" baggen din...

Lenke til kommentar

Tror jeg skal gå for en Crumpler The Puppet til 1200kr på FotoVideo. Joda, de vet hva de skal gå etter. Men jeg slipper aldri min sekk ut av syne. Skal kun brukes til transnport uansett, og sjelden gå med den rundt omkring.

Lenke til kommentar
Tror jeg skal gå for en Crumpler The Puppet til 1200kr på FotoVideo. Joda, de vet hva de skal gå etter. Men jeg slipper aldri min sekk ut av syne. Skal kun brukes til transnport uansett, og sjelden gå med den rundt omkring.

8155659[/snapback]

http://fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=21793

1575,- ?

8155958[/snapback]

Ja, Crumpler.no viser til lagersalg av denne til 1200, og da skal alle utsalgssteder selge til den prisen, visstnok...

Lenke til kommentar
Verdt å vurdere Lowepro Computrekker også. Utrolig solid kvalitet, og veldig stilige sekker. Finnes i to versjoner, en for opp til ca. 15,4" og en for opp til ca. 17" tror jeg.

8156911[/snapback]

Tok en rask titt, men tror nok jeg vil ha de mye mer fancy Crumplersekkene for min egen del. Koster i tillegg noe mindre enn de LowePro, og det er jo alltid fint. Bare jeg får plass til laptopen og det lille utstyret jeg har, så tror jeg den knallrøde Crumpleren blir knall :)

Edit: kanskje jeg burde valgt den mørke sekken heller?

Hva sier dere der ute?

img_-11738178_0.jpg

img_-355353306_0.jpg

Endret av and_mit
Lenke til kommentar

Hvis du vil lyse opp i landskapet, og klart og tydelig vise til alle interesserte klåfingrede at du har dyrt kamerautstyr og laptop, så velger du den røde :) Crumpler er på vei til å bli et varemerke, og har du en Crumpler på ryggen, tror jeg de fleste profesjonelle tyver vet hva du har i den. Vil du være noe mer anonym, og gli inn i mengden, så velger du den mørke. Personlig synes jeg også den mørke er penest. Den knallrøde blir litt for... knallrød liksom.

Crumpler er litt billigere enn Lowepro, men jeg kjenner ikke til kvaliteten på disse.

Lenke til kommentar
Godt poeng Afseth. Men den røde hadde passet så bra til min skulderveske til kamera, som er i samme farge:) Men får vel ta den mørke da, selv om de ikke har den på lager.
Har du Crumpleren med deg, behøver du ikke ha med deg skuldervesken samtidig vet du ;) Så tviler på at motepolitiet kommer og arresterer deg :)
Lenke til kommentar

Skal du ha med sekken på fly, pass på at du ikke kjøper for stor. Ex. LowePro Computrekker var innenfor reglene før, men nå tror jeg den er for stor for endel flyselskaper.

Hadde denne (dvs. Computrekker) før, og det er en fin sekk, men synes den ble for stor. Dvs. bra til transport (før nye regler på fly), men etter min mening, altfor stor til å gå rundt med i byer eller ha med på reiser generellt. Høyden og bredden er ok, men dybden gjør at den blir veldig ruvende og baktung.

Har nå en mindre Crumpler sekk, Formal Lounge (tror modellen er gått), som er helt perfekt til mitt bruk. Ikke for stor, det er mulig å gå inn og ut av små butikker o.l. uten å rive ned halve butikken og den trenger ikke eget sete på bussen.

Lenke til kommentar

Fikk mail fra FotoVideo idag, der de sier at det ikke er plass til mer enn 14" i den sekken jeg har funnet på tilbud. Må i tilfelle gå for en større sekk, men er ikke spesielt ønskelig. Vil ha den så liten som mulig tenkte jeg. Men dumt å kjøpe om den ikke passer...

Lenke til kommentar
Fikk mail fra FotoVideo idag, der de sier at det ikke er plass til mer enn 14" i den sekken jeg har funnet på tilbud. Må i tilfelle gå for en større sekk, men er ikke spesielt ønskelig. Vil ha den så liten som mulig tenkte jeg. Men dumt å kjøpe om den ikke passer...

8161432[/snapback]

Du kunne vurdere Crumpler The Champ (som også er utgått og på tilbud, og har litt i overkant mye plass)

http://www.crumpler.no/laptopbackpacks.html#photo

KAMPANJE: Crumpler The Champ Kr. 1340,- (førpris 1910,- inkl. mva.)

Holds laptops up to 17'' wide screen plus SLR, 4 lenses and accessories

...eller The Warm Shower eller The Matchmaker, som er de to nye modellene som såvidt tar 15"-laptop.

Forøvrig står det at noen 15" laptops passer i den gamle modellen The Puppet:

fits 12'' and some 15'' wide screen laptops, 1 camera body, up to 5 lenses and accessories

KAMPANJE: Crumpler The Puppet red/dk.red Kr. 1200,- (førpris 1750,- inkl. mva.)

Endret av anderfo
Lenke til kommentar
Vet du om denne Champ er liten nok til å kunne medbringes på fly? Det er egentlig det det dreier seg om. Skal nok alltids finne noe å fylle opp sekken med. Må jo alltids ha noe backupsaker i tilfelle:)

8162415[/snapback]

http://www.crumpler.de/?page=categories står ytre mål på alle de sekkene de produserer nå, men ikke på de utgåtte sekkene (Champ, Puppet). Dermed vet jeg ikke nøyaktige mål på Champ, men den heter noen steder "Champ XL" og den kan kanskje sammenliknes med størrelsen til "Opulent Rooster XL" som har ytre mål 36x54x24cm.

M-sekkene (Match Maker, Warm Shower) har ytre mål: 32x44x23cm og 33.5x48x22cm

L-sekkene (Royal Court, Pyjama Pride) har ytre mål: 35x50.5x23cm og 37x49x28cm

Dette gir ihvertfall en pekepinn..

Lenke til kommentar

Min Crumpler Formal Lounge har mål W31 x H50 x D20cm, og den har jeg greid å dytte ned i stålramma BA (British Airlines) har som mål på cabin baggasje. Kunne nok fått ned noe større, men størrelsen de tillater har helt klart blitt mindre (eller de følger reglene mer slavisk) etter de siste terror trusslene.

CompuTrekkeren hadde ikke hatt sjans som cabin bagasje med BA på den turen jeg hadde fra Belfast.

Tror først og fremst at dybden kan være ett problem. Eks. Norwegian har maks. 20cm som dybde (55 x 40 x 20 cm), og det tror jeg mange andre også har som maks.

Lenke til kommentar

Har planer om å skaffe med "The Pyjama Pride". Hadde egentlig tenkt å kjøpe den i USA, men det ser ut som om den kun er tilgjengelig i Europa? Noen som vet om dette er tilfelle, og om nye modeller eventuelt blir lansert noen senere i statene?

Lenke til kommentar

Du kan alltids ta en titt på Crumpler The Shrinkle. Det er den samme sekken som The puppet bare noe større. Jeg kjøpte den nettopp, The Shrinkle, via fotovideo og er veldig fornøyt. Den passer perfekt til min 15,4" og alt innhold kan tas ut. Broren min kjøpte samme sekk en stund før meg og han hadde ingen problemer med å få den med på flyet ned til Hellas da vi var der i høstferien.

Lenke til kommentar
Du kan alltids ta en titt på Crumpler The Shrinkle. Det er den samme sekken som The puppet bare noe større. Jeg kjøpte den nettopp, The Shrinkle, via fotovideo og er veldig fornøyt. Den passer perfekt til min 15,4" og alt innhold kan tas ut. Broren min kjøpte samme sekk en stund før meg og han hadde ingen problemer med å få den med på flyet ned til Hellas da vi var der i høstferien.

8166666[/snapback]

Shrinkle er utsolgt hos crumpler.no

The Shrinkle: Produktet er nå utsolgt. Ny modell som tilsvarer samme størrelse og funksjonalitet heter: Crumpler The Pyjama Pride

Den står på salgslista hos fotovideo.no, men de har den ikke på lager, så da spøker det vel når importøren er tom. Pyjama Pride er etterfølgeren og antakelig omtrent samme størrelse..

Lenke til kommentar

8166666[/snapback]

Shrinkle er utsolgt hos crumpler.no

The Shrinkle: Produktet er nå utsolgt. Ny modell som tilsvarer samme størrelse og funksjonalitet heter: Crumpler The Pyjama Pride

Den står på salgslista hos fotovideo.no, men de har den ikke på lager, så da spøker det vel når importøren er tom. Pyjama Pride er etterfølgeren og antakelig omtrent samme størrelse..

8166695[/snapback]

Det viste jeg ikke, men den jeg har, bestilte jeg for ca. to uker siden hos fotovideo. De hadde den ikke på lager da heller, men den kom i posten ca. en uke etter. Den var kankje blant de siste av den modellen.

Endret av ; )
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...