Gå til innhold

Ta Bilder (oppgave)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk en skoleoppgave om å ta noen bilder, noe jeg er helt grønn på.. jeg er ikke så interessert i åta bilder så det er sagt;)

det er en slags konkuranse hvor da alle elevene skal ta bilde av noe.. den som har de beste bildene innafor den kategorien vinner..

sså jeg lurte på om jeg kunne få noe tips om hva jeg kan fotografere innafor de 5 temane:

1 - Portrett

2 - Gruppe (av flere personer)

3 - Produkt (Tenk reklamefotografering)

4 - nyhetssak (tenkt bilde til avisside

5 - kjærlighet

på nr.5 har jeg da tenkt å ta bilde av en dame som holder en bebi(naked^^) funker det? blir ikke på en måte kjærlighet

på 2 så hadde jeg tenkt å ta bilder av 5stk som snakker med hverendre(forske eller fugle perspektiv)

og på nyhetsaken så skal jeg ta bilde av biler som kjører rundt rundkjøringa(ser bare lysa)

er noen av de idene brae? eller er det dåårlige?

har virkelig lyst til å vinne.. men aner ikke en dritt om bilder.. så jeg sp0ørr dere fotomennesker;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

javel, hvem er det som ikke bryr seg om oppgaven? jeg bryr meg faktisk, tror du jeg hadde spurt om hjelp hvis jeg hadde fått hjelp av en fotografer ".. det er lov til å bruke hjelpemidler: f.esk spørre en fotografer.." noe jeg takker nei til, for jeg gidder ikke å si "jeg fikk hjelp av en fotografer" men heller at "ja, det var jeg som kom på idèn, og det var jeg som tokk bildet"

jeg kom her for å spørre om noen tips/om ider.. hvis jeg ikke hadde brydd meg om oppgavene så hadde jeg ikke skrivd opp de idene.. da hadde det vill blitt "TRENGER HJELP!! jeg vet ikke hva jeg skal ta bilde av"

men hvis ikke så får jeg bare ta den letteste veien da.. spørre en fotografer.. som alle andre

Endret av gatebarn
Lenke til kommentar
javel, hvem er det som ikke bryr seg om oppgaven? jeg bryr meg faktisk, tror du jeg hadde spurt om hjelp hvis jeg hadde fått hjelp av en fotografer ".. det er lov til å bruke hjelpemidler: f.esk spørre en fotografer.." noe jeg takker nei til, for jeg gidder ikke å si "jeg fikk hjelp av en fotografer" men heller at "ja, det var jeg  som kom på idèn, og det var jeg som tokk bildet"

jeg kom her for å spørre om noen tips/om ider.. hvis jeg ikke hadde brydd meg om oppgavene så hadde jeg ikke skrivd opp de idene.. da hadde det vill blitt "TRENGER HJELP!! jeg vet ikke hva jeg skal ta bilde av"

men hvis ikke så får jeg bare ta den letteste veien da.. spørre en fotografer.. som alle andre

8148216[/snapback]

Litt av tanken med en slik oppgave er at du skal tenke den ut selv, og være kreativ selv. Det blir for billig og lettvint og be noen andre fortelle deg hva du skal gjøre. Du skriver selv at du har null interesse for foto, hvorfor skal vi da bruke tid å hjelpe deg med en oppgave?

Prøv ideene selv, få tak i et kamera og se hvordan det blir. Legg evt ut bildene, også kan folk komme med synspunkter.

Er du ikke interessert i å prøve å få til det sjøl, vil du heller ikke ha noe utbytte av tips som kommer i fra folk her inne..

90% av foto er den gode ideen i bunn, den kan ingen andre gi deg..

-Fredrik

Lenke til kommentar

tja kanskje det var dumt av meg å skrive at jeg har null interesse:/

men grunnen at jeg spørr er fordi, jeg har lyst til å vise hva JEG kan, ikke få hjelp av.. ja ikke akkuart fotografere men hjelp av VK1 MEdia folk;) selv så vet jeg litt om hvordan ta bedere bilder og om bilder "froske/dybde/fugle perspektiv, gyldene snitt?, hvordan øyner beveger seg på bildet. hva er det som får øynene til å se akkuart på det motivet.. alle de komposisjonprinsippene altså harmoni, kontraster osv.."

alle får kamera så det er ikke så farlig;)

men takk;)

Endret av gatebarn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...