Gå til innhold

Feilmelding ved skanner og webkamera


Anbefalte innlegg

Hei,

i høst installerte jeg Creative Webkamera (Live! Cam Video IM Pro). Det fungerte greit, helt til jeg nylig kjøpte skanner. Skanneren Canoscan 4400F ble installert på vanlig måte. Skanneren fungerte et par dager, siden har verken kameraet eller skanneren fungert.

 

Kameraet har jeg senere installert på annen maskin og der fungerer det utmerket.

Det samme har jeg gjort med skanneren (ikke samme maskin) - og der fungerer den godt.

 

På min maskin har jeg avinstallert begge programmene for deretter å installere kun kameraet. Programmet lar seg installere men det finner ikke kameraet. På nytt avinstallerte jeg og forsøkte i stedet å installere skanneren, med samme resultat. Jeg har forsøkt dette flere ganger, avinstalleringen er gjort både vha enhetsbehandling og vhe avinstalleringsprogrammet som fulgte hhv skanner og kamera. I tillegg har jeg manuelt slettet filene som ble liggende igjen under mappene Creative eller Canoscan.

 

Under enhetsbehandling vises det feilmelding for begge. Feilmeldingen sier at Driverfiler kanskje er ødelagt og angir feilkode 39, men jeg får ikke navnet på den/de driverfilene som ev. er ødelagte. Ved søk på nettet finner jeg feilkode 39 kun nevnt i sammenheng med dvd-brennere.

 

Har noen gode råd til hvordan jeg skal løse dette?

 

mvh

Junaj

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...