eLjay Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 yalla, har tenkt å overklokke min xp2400 prossessor.. hvordan gjør jeg dette uten å må drive å fu**e på selve cpu'en? jeg har asus a7v8x hovedkort og jeg leste at hvis jeg gjorde dette: OverVolt_Enable: pin 2-3 JumperFree mode: pin 1-2-3 Software CPU clock: Pin 1-2 så slapp jeg å fu**e på selve cpu'en... men.. hvordan gjør jeg no: OverVolt_Enable: pin 2-3 JumperFree mode: pin 1-2-3 Software CPU clock: Pin 1-2 dette da??? på forhond takk for all hjelp:) ps jeg har aldri gjort dette føs om dere erfarne sikkert skjønner... Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 jeg vil tro at du slipper å kødde på hovedkortet.hvis du har samme bios som meg går du inn i biosn og på advanced....der står det cpu speed der står det hvor mange mhz du har. den skifter du til manual og da har du to felt du kan skifte på fsb og multiplier. fsb`n står vel på 133.....du bør ha så mye fsb som mulig multiplier * fsb = mhz på prosessor,..........men ta en sjekk på prosessorer på ok.no der står det meste du trenger å vite Lenke til kommentar
eLjay Skrevet 11. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2002 ok, takk... men hvor mye skal jeg øke fsb i forhold til multiplier? er det viktig å ha høy fsb? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå