magicus Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Dessuten så medfører det ikke riktighet at lettkledde kvinner har større sannsynlighet for å bli voldtatt enn kvinner som har "kledd på seg" så vidt jeg vet. Men vis meg gjerne undersøkelser som sier det motsatte. 8164516[/snapback] Mer tiltrekkende? Lettere å pule ei jente oppunder skjørtet enn hvis hun går i jeans? 8164726[/snapback] Ja helst så burde vel kvinner kle seg i burka så menn ikke blir tiltrukket av dem, deretter burde de ha på seg jeans og kyskhetsbelte under burkaen så det blir vanskeligere å voldta dem... Poenget er vel egentlig det at voldtekt, særlig overfallsvoldtekt handler mye mer om makt og kvinnehat enn kåthet og lyst. 8164771[/snapback] Underøkelse? Kilde? Statistikk? Neida. Men hvordan vet du hvordan en voldtekstmann tenker? Tror du de som voldtar kvinner hater damer? Eller kanskje voldtekstkvinnene/mennene bare er kåte, desperate losere.. Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 EDIT: Merker at du bare(?) kritiserer en del mindre del av førsteinnlegget mitt. Kan det tolkes slikt at du er enig i resten av innlegget mitt? Altså at kvinner bryr seg om ting som skjer med dem og menn er opptatt av det som skjer med dem. Dette er en objektiv observasjon fra min side og jeg sier absolutt ikke at slik bør det normativt være. Jeg fremhever derimot hykleriet og dobbelmoralen som disse kvinnene gir uttrykk for Jeg mener ikke, slik mange i media har gitt uttrykk for, at det er feil å gi generelle råd til jenter/kvinner om hva de bør tenke på slik at de at de unngår å gjøre tabber som kan medføre at de blir voldtatt. Men det er noe helt annet å gå derfra til å si at kvinner har et større ansvar for å unngå voldtekt fordi de kan kle seg mindre utfordrende. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 EDIT: Merker at du bare(?) kritiserer en del mindre del av førsteinnlegget mitt. Kan det tolkes slikt at du er enig i resten av innlegget mitt? Altså at kvinner bryr seg om ting som skjer med dem og menn er opptatt av det som skjer med dem. Dette er en objektiv observasjon fra min side og jeg sier absolutt ikke at slik bør det normativt være. Jeg fremhever derimot hykleriet og dobbelmoralen som disse kvinnene gir uttrykk for Jeg mener ikke, slik mange i media har gitt uttrykk for, at det er feil å gi generelle råd til jenter/kvinner om hva de bør tenke på slik at de at de unngår å gjøre tabber som kan medføre at de blir voldtatt. Men det er noe helt annet å gå derfra til å si at kvinner har et større ansvar for å unngå voldtekt fordi de kan kle seg mindre utfordrende. 8164812[/snapback] k.. så du er enig med meg-- du likte bare ikke innledningen min? Kvinner har ikke ett større ansvar enn voldtektsmannen for å unngå voldtekt. Men å påstå at menn, vanlige menn som meg og deg(?) har ett større ansvar enn kvinner for å forhindre voldtekt stemmer ikke. En slik påstand har en negativ undertone som impliserer at jeg, i den kraft av å være en mann, skal ha en slags skyld for at noen kvinner blir voldtatt. Det er en provoserende påstand. Da gir jeg ett provoserende svar. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Vel hvis det er slik gutter du henger med ser på voldtekter, og de faktisk mener det de sier, er det de som er retarderte og ikke alle menn. Igjen har det sine naturlige grunner til at menn ikke er så mye på banen i media, når det gjelder denne problematikken. Det er så godt som ingen menn som blir utsatt for det, jeg tviler på at noen menn frykter å bli utsatt for det og derfor snakkes det ikke så mye om det av menn. Slik er det bare og slik vil det alltid være i alle saker. Det er, som sagt egentlig helt naturlig. 8150269[/snapback] Det er jo det flere prøver å fortelle. At menn MÅ komme på banen og delta mer aktivt i en holdninskapende debatt. "Nei, jeg gidder ikke engasjere meg, fordi det angår ikke meg.." er en håpløs unnskyldning. La oss alle slutte å bry oss. Vi trenger ingen samfunn. 8150773[/snapback] Det er ikke en unskyldning, bare en forklaring på hvorfor det er flere kvinner som deltar i denne debatten. Når det er sagt er dette absolutt en sak som er verdt å engasjere seg i, uavhengig av kjønn eller andre demografiske kriterier. Det er få ting her i verden som gjør meg mer sint enn menn som voldtar. Selvsagt er det trist at slike ting skjer. Hadde det vært fint om flere menn kom på bannen i denne debatten? Selvsagt, det hadde vært flott det. Men å si at det blir en plikt å stille opp bare fordi man er mann, blir helt feil. Et av problemene er at det er utrolig mange saker som er verdig et engasjement. Det er i praksiss umulig å engasjere seg i alle slike saker. Derfor blir det for enkelt å si at vi ikke bryr oss om saken, bare fordi vi ikke avsetter mye tid til å engasjere oss i den. Det er noe som skurrer når enkelte mener vi har en plikt til å engasjere oss i noe, engasjement motiveres jo gjerne av en indre vilje til å gjøre noe. Derfor blir det helt fåfengt å prøve å få folk til å engasjere seg i en sak, ved å pluttselig kalle det for en plikt; noe det på ingen måte er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå