Me sjøl Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Om ikke menn selv tar et ansvar for å stå opp mot voldtekt av kvinner, hvem da. Om ikke vi føler at dette er et sterkere ansvar for oss, sier vi i grunn at kvinner for lede an, så skal vi dilte etter. 8147911[/snapback] Menn har et ansvar, men det er ikke noe større enn det kvinner har. Hvorfor er det et sterkere ansvar for de som tilfeldigvis har samme kjønn som majoriteten av voldtekstsforbryterne? Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Stigmatisering av menn som gruppe og hevde at de som gruppe kan gjøre mer biter jeg fint lite på. Dette får de som er opphengt i kjønnsfokusering forholde seg til. Jeg er meg og jeg akter ikke å bli dømt eller stilt krav til på bakgrunn av stigmatisering ved hjelp av statistikk. Hva mitt ansvar er for meg klart og å komme med ting som "menn kvinner gjør mer mot voldtekt" affiserer ikke meg. Dette er ikke en kjønnskonkuranse og jeg er møkk lei av at man til stadighet skal sette kjønnene opp mot hverandre. Det er på tide noen starter å få riktig perspektiv på tingene, så kanskje man kan få en holdningsendring som medfører mindre diskriminering. Denne gruppetenkingen på bakgrunn av kjønn er det som medfører akkurat slik stigmatisering og diskriminerende holdninger. 8147629[/snapback] Det der var nokså drøyt. Du beskylder meg for kjønnsfokusering, stigmatisering og for å inneha diskriminerende holdninger. Du må gjerne være uenig med meg når jeg faktisk mener at menn i mye større grad bør stå opp og klart si i fra at vi er mot voldtekt av kvinner. Du må gjerne være uenig med meg når jeg faktisk mener at vårt ansvar i så måte er sterkere enn hva gjelder kvinner. Det er din rett og det er greit for meg. Det er likevel ikke greit at du på denne måten tildeler meg meninger og holdninger som er totalt fremmed for meg. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Tullprat. Det er da menn som tar opp og jobber med problemet med voldtekt også. Ja, det er noen. Men jeg tror ikke de deler oppfatningen til mange her. Menn mot voldtekt Jeg legger inn en annen lenke i tillegg. Den kan være verdt å lese. Lenke Slike foreninger er vel kun rent symbol-effekteri, som tiltrekker seg personer som liker å fremstå som politisk korrekte i nåtidens kjønnsdebatt. Trenger vi en forening; "Menn Mot Bankran" også? Har menn ett kollektivt ansvar med det og? Ingen er FOR voldtekt eller FOR bankran, men man trenger ikke gå med brystkassa full av button's for å understreke det. "Mord,ran, og voldtekt", er krimminelle handlinger som selvsagt ikke påvirkes av foreninger mot-ditt-eller-datt. Et lite utdrag fra en artikkel i OslopulsIndirekte ansvar Per Kristian Dotterud, daglig leder i Reform- Ressurssenter For Menn, utfordrer menn til å komme på banen. - Vi må ta et oppgjør med seksuell trakassering der det er snakk om litt mer uklare grenser. Det vil kunne ha innflytelse på de mer alvorlige overgrepene, sier Dotterud. Han mener at det bør stilles spørsmål om alle menn har et indirekte, kollektivt ansvar for voldtektene i Oslo. - Jeg mener at menn må ta ansvar både individuelt og kollektivt. Problemet med voldtekter må bli en snakkis blant menn. Vi har ikke et direkte ansvar for at andre menn voldtar, men dette må være et tema blant menn, sier Dotterud. Om ikke menn selv tar et ansvar for å stå opp mot voldtekt av kvinner, hvem da. Om ikke vi føler at dette er et sterkere ansvar for oss, sier vi i grunn at kvinner for lede an, så skal vi dilte etter. Makan til tøys. Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Slike foreninger er vel kun rent symbol-effekteri, som tiltrekker seg personer som liker å fremstå som politisk korrekte i nåtidens kjønnsdebatt. Trenger vi en forening; "Menn Mot Bankran" også? Har menn ett kollektivt ansvar med det og? Ingen er FOR voldtekt eller FOR bankran, men man trenger ikke gå med brystkassa full av button's for å understreke det. "Mord,ran, og voldtekt", er krimminelle handlinger som selvsagt ikke påvirkes av foreninger mot-ditt-eller-datt. Så politisk korrekt er ukorrekt? Og hvilken kjønnsdebatt er det du sikter til? Jeg er faktisk så gammel at jeg kan huske en button med påskriften "Nei til atomvåpen". Du husker kanskje "Nei til EU". I de sakene syntes i alle fall en rekke mennesker at det var en god ide. Kanskje det er det i denne saken også, hvem vet. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Kan ikke huske noen gang å ha sett en mann snakke i media eller lignende om voldteksproblematikken. Menn generelt burde ta mye mer ansvar når det gjelder dette temaet. Det er deres kjønn som voldtar kvinner. Hvorfor er det ingen eller sjelden noen menn som står opp å snakker om hvordan de tar avstand fra dette? Her syntes jeg menn burde ta et mye større ansvar enn de gjør i dag. Dessuten, vist menn vil bli kvitt den stigmatiseringen de opplever om "at alle menn voldtar" hjelper det vel lite å gjemme seg i en krok og aldri ha en mening om temaet? Endret 13. mars 2007 av CrazyKimmi=) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Du beskylder meg for kjønnsfokusering, stigmatisering og for å inneha diskriminerende holdninger. Ikke legg ord i munnen på meg. Jeg sier at jeg finner det stigmatiserende å bruke statistikk til å dømme en hel gruppe grunnet ens kjønn. Jeg finner kjønnsfokus som selve springbrettet til diskriminering. Hva deg angår så aner jeg ikke hva du faller inn under og jeg bryr meg heller ikke. Jeg snakker prinsippielt sett. Det er likevel ikke greit at du på denne måten tildeler meg meninger og holdninger som er totalt fremmed for meg. 8148430[/snapback] Det har jeg heller ikke gjort. Men du har nettopp tildelt meg noen meninger jeg ikke vedkjenner. Dessuten, vist menn vil bli kvitt den stigmatiseringen de opplever om "at alle menn voldtar" hjelper det vel lite å gjemme seg i en krok og aldri ha en mening om temaet? 8149619[/snapback] Men så er ikke dette tilfellet heller. Det har for ordens skyld vært flere menn i media den siste tiden som har diskutert problematikken. Det er en utopi om man tror menn ikke mener noe om temaet eller ikke sier ifra om det kommer opp. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Kan ikke huske noen gang å ha sett en mann snakke i media eller lignende om voldteksproblematikken. Menn generelt burde ta mye mer ansvar når det gjelder dette temaet. Det er deres kjønn som voldtar kvinner. Hvorfor er det ingen eller sjelden noen menn som står opp å snakker om hvordan de tar avstand fra dette? Her syntes jeg menn burde ta et mye større ansvar enn de gjør i dag. Dessuten, vist menn vil bli kvitt den stigmatiseringen de opplever om "at alle menn voldtar" hjelper det vel lite å gjemme seg i en krok og aldri ha en mening om temaet? 8149619[/snapback] Jeg kan godt deklamere at jeg tar avstand fra det jeg, og det er sikkert mange andre som kan det, men jeg tviler på at det alene vil hjelpe noe særlig. Vet liksom ikke noe annet jeg kan gjøre som vil utgjøre noe forskjell Er forøvrig veldig enig med Dotten, syns det blir feil å si at menn har et ekstra ansvar kun fordi vi er samme kjønn. Er bedre, og riktigere imho å si at det er samfunnet som en helhet, som bør ta i et tak. Men jeg tror at det ikke vil hjelpe noe særlig, uansett mengden med mediaoppslag og kampanjer om at den og den tar avstand fra voldtekt etc., fordi jeg tror de som utfører det i utgangspunktet har manglende samvittighet / følelse for rett og galt / "sperre" mot å gjøre slike ting, som normale folk har. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Er ikke sikker på om jeg mener de har et ekstra ansvar. Men de har et ansvar. Og hittil føler jeg ikke de står på lik linje med kvinner i denne saken her, tvert i mot. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Det er jo helt absurd egentlig. Voldtekt er en forferdelig handling og det er jo ikke slik at noen stor andel av norske menn går rundt og finner dette akseptabelt. "Voldtekt er fælt! " Nei du sier ikke det! Newsflash; Vi vet dette. At man ikke løper mann av huse og går i tog mot noe som er så åpenbart galt for 99% av befolkningen er ikke akkurat kritikkverdig. Jeg kjenner vel to mennesker av samtlige menn jeg har møtt som mener voldtekt er bra. Den ene prøvde å voldta en jente rett foran meg og en haug med andre og han ble kjeppjagd, den andre var en neandertaler som ble dømt for det. Folk flest er nesten utelukkende i mot voldtekt. Folk flest ville stoppet det om man kom over det og folk flest ville så absolutt gitt beskjed om at det er galt. Det er som om man skulle gått i tog for å fortelle at drap er galt. "Drap galt, nei du sier ikke det?"... Når det kommer til nedlatende holdninger over det motsatte kjønn så er nå dette utbredt men det er nå så absolutt ikke noe mannsfenomen, det er en myte som er så tåpelig at jeg ikke kaster bort tid på den. Jeg har mitt syn og jeg finner det både idiotisk og lite rasjonelt å ha nedlatende syn på noen på bakgrunn av ens kjønn. Dette sier jeg fra om titt og ofte. Men jeg føler så absolutt ikke noe ekstra ansvar for å si ifra. Dog er jeg temmelig lei av måten mange kvinner ser på meg og andre menn, like mye som andre veien. Men dette er generelle holdninger uavhengig av ens kjønn og det blir feil å fokusere på et problem som eksisterer hos befolkningen generelt og ikke bare hos det ene kjønnet. Men dette gjør jeg av prinsipp. Ikke på bakgrunn av mitt kjønn. Den relevansen eksisterer overhodet ikke for meg. Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg forventet en del pes da jeg postet tidligere i dag, men må likevel si meg overrasket over intensiteten i enkeltes argumentasjon. I den grad det har betydning, kan jeg opplyse at jeg selv har gitt uttrykk for samme standpunkt som Dotten og mange andre har gjort. At jeg har endret oppfatning skyldes ene og alene realisasjonen av at et slikt standpunkt ikke innehar løsningen på problemet. Det norske samfunn har levd med begreper som likestilling og kvinnefrigjøring i lang tid. Det begynte med stemmerett på slutten av forrige århundre, men tok for alvor fart på begynnelsen av 70-tallet. Gjennom sin kamp for likestilling har kvinner skapt en arena for diskusjon i forhold til sin egen rolle i samfunnet. De har sprengt grenser og trengt inn på områder som tidligere var forbeholdt mannen. "Moderne" menn har lært å akseptere at likestilling ikke bare er akseptabelt, men en nødvendighet. Dottens argumentasjon er i så måte et godt eksempel ved at han gir uttrykk for et syn hvor kjønn ikke har betydning. Det er likevel et faktum at kjønn fortsatt spiller en stor rolle i vårt samfunn. Det være seg i arbeidsliv eller i familien. Om man skal oppnå total likestilling - et samfunn hvor kjønn faktisk ikke spiller en rolle - så må mannen ta større del i de spørsmål som reises. Vi må på eget initiativ reise og dsikutere spørsmål som vedrører mannens rolle i dagens samfunn. Denne debatten handler ikke bare om fedres rett til samvær/omsorg for egne barn etter samlivsbrudd. Det handler også om at det faktisk finnes de blandt oss som ikke har maktet å følge med i utviklingen - som faktisk tror at han er overhodet for familien og at det ikke er så farlig å voldta. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Det har litt med holdninger å gjøre. Når flere utviser en holdning som sier "det er sikkert bare noe hun finner på", så gjør det at flere ikke går og anmelder voldtekten fordi de forventer at ingen vil tro dem. I tillegg er det viktig at du som f.eks far forteller sønnen din at nei er et nei, uansett omstendigheter. 8142707[/snapback] Vel, det blir fortsatt det samme. Menn har ikke mer ansvar for ikke å komme med slike uttalelser enn det kvinner har. Endret 13. mars 2007 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Det eneste fokus jeg ønsker og eneste rollen jeg personlig fokuserer på er prinsippet om likebehandling. Det er en grunn til at jeg sier nei til likestilling, nei til kjønnsdiskriminering og ja til likebehandling. Dette fordi likestilling i dag praktiseres på en måte som til tider påbyr kjønnsdiskriminering. Det er likebehandling som bør danne grunnlaget. Hvilken rolle man har er fullstendig irrelevant da hver og en bør være den de ønsker å være uten at noen skal fortelle en hvilken rolle man bør ha grunnet sitt kjønn Problemet er at det ikke er tilrettelagt godt nok for likebehandling. Det gjør at mennesker blir diskriminert på bakgrunn av sitt kjønn. Man må få vekk kvotering, få vekk lover som gir fordel til en gruppe (på bakgrunn av kjønn), få vekk det at man lovlig forskjellsbehandler mennesker på bakgrunn av kjønn, med likestilling som begrunnelse. Folk må få være den man ønsker å være. Og man må ikke få innskrenkede rettigheter fordi man har et visst kjønn. Her er det fortsatt en del å ta tak i. Men når man begynner å snakke om mannens rolle og kvinnens rolle så kommer autmatisk den evigvarende kampen mellom de to kjønnene opp. Hele fokuset om likebehandling forsvinner ut vinduet og man begynner å diskriminere for å bekjempe diskriminering og hele kampen er allerede tapt. Derfor jeg ønsker fokus på likebehandlingens plass i samfunnet. Hvor er det likebehandling ikke eksisterer. Hva kan gjøres for å innføre det? Merk at det er en vesentlig forskjell på likebehandling og likestilling. Men dette blir en liten avstikker til hva som diskuteres her. Point being. Man må slutte å fokusere på kjønn, man må slutte å fokusere på hva kvinner som gruppe må gjøre og hva menn som gruppe må gjøre og heller sitte seg ned sammen og se hva man kan gjøre for at samfunnet ikke har kriterier for rettigheter som er bundet opp i ens kjønn. For vi er alle mennesker av kjøtt og blod. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Stigmatisering av menn som gruppe og hevde at de som gruppe kan gjøre mer biter jeg fint lite på. Dette får de som er opphengt i kjønnsfokusering forholde seg til. Jeg er meg og jeg akter ikke å bli dømt eller stilt krav til på bakgrunn av stigmatisering ved hjelp av statistikk. Hva mitt ansvar er for meg klart og å komme med ting som "menn kvinner gjør mer mot voldtekt" affiserer ikke meg. Dette er ikke en kjønnskonkuranse og jeg er møkk lei av at man til stadighet skal sette kjønnene opp mot hverandre. Det er på tide noen starter å få riktig perspektiv på tingene, så kanskje man kan få en holdningsendring som medfører mindre diskriminering. Denne gruppetenkingen på bakgrunn av kjønn er det som medfører akkurat slik stigmatisering og diskriminerende holdninger. 8147629[/snapback] Kan tilslutte meg disse synspunktene 100% En annen fare ved å overdrive ansvar på bakgrunn av kjønn, kan gi seg sære utslag slik man har sett tendenser til i USA, det såkallte "null toleranse samfunnet", hvor man ikke engang unnlater seg for å anklage 4-6 årige guttunger for seksuell trakkasering. "A 6-year-old boy is getting a lesson on the meaning of sexual harassment long before he'll be able to spell it." http://www.usatoday.com/news/nation/2006-0...st-grader_x.htm "4-Year-Old Sexually Harassing a Teacher's Aide" http://volokh.com/posts/1165970961.shtml#contact "These days a kiss isn't just a kiss -- not even in the first grade." http://groups.google.com/group/misc.educat...7f9789baff1b9a7 "Den skal tidlig krøkes som god krok skal bli"..? Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Kan ikke huske noen gang å ha sett en mann snakke i media eller lignende om voldteksproblematikken. Menn generelt burde ta mye mer ansvar når det gjelder dette temaet. Det er deres kjønn som voldtar kvinner. Hvorfor er det ingen eller sjelden noen menn som står opp å snakker om hvordan de tar avstand fra dette? Her syntes jeg menn burde ta et mye større ansvar enn de gjør i dag. Dessuten, vist menn vil bli kvitt den stigmatiseringen de opplever om "at alle menn voldtar" hjelper det vel lite å gjemme seg i en krok og aldri ha en mening om temaet? 8149619[/snapback] Det er vel samme grunn til dette som det er til at det er veldig få menn (eller kvinner) som føler behovet for å stå frem i media og fortelle om hvor ille det er å drepe folk. Grunnen er jo selvsagt at "alle" vet at begge disse tingene er totalt moralsk forkastelig. Hva vil du menn skal gjøre? Stå frem i media og si "voldtekt er kjipt!". Jeg tror vedkommende ville blitt sett på som relativt retardert av de fleste, for å komme med slike selvsagte uttalelser. Jeg har heller ingen tro på at dette vil ha noen preventiv effekt i det hele tatt. Menn som voldtar er klar over at de gjør ting som er i strid med samfunnsnormene, men de gjør det likevel. Endret 14. mars 2007 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Menn burde ta mer avstand fra det. Komme med forslag som ville hindret at det skjer så mange voldtekter hvert år. Menn burde bli like sint som kvinner når vi får høre at bare omlag 5% av alle voldteksanklager ender i dom. Men hører vi noe?, nei. Eneste jeg har hørt fra menn når det gjelder voldtekt er at jenten enten bedde om det, pga måten hun kledde seg. Eller at dette var bare et tåpelig påfunn fra hennes side for å få sympati. Det er ikke snakk om å skrike ut at voldtekt ikke er bra. Det vet nå alle. Men det handler om å bry seg og annerkjenne at det faktisk er et problem. Skapt av ditt kjønn. Voldtekt er et stort samfunnsmessig problem som ødlegger tusenvis av liv hvert eneste år. Hvorfor menn finner det tåpelig å snakke om er for meg helt gresk..... Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 CrazyKimmi sa vel for det meste alt det jeg tenker også. Vi kan ikke bruke et skille som at vi er uenige om at voldtekt er dårlig, for er det noe vi alle er enige om, så er det vel det. Men sannheten er dessverre den at menn er mer tilbakeholdne når det kommer til voldtekt, og jeg har nok hørt menn si også at de syns synd på kvinnen, men problemet er at det er så mange som enten ikke sier noe, eller bare blåser det vekk. Og da må man faktisk spørre seg om hva grunnen er, fordi menn kan jo ikke oppføre seg som tause Birgitte i en sånn sak. Ikke snakk om at vi skal svare for andre menn, eller ta noen form for skyld. Men ta ansvar for det samfunnet vi bor i. Vesentlig forskjell. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Menn burde ta mer avstand fra det. Komme med forslag som ville hindret at det skjer så mange voldtekter hvert år. Menn burde bli like sint som kvinner når vi får høre at bare omlag 5% av alle voldteksanklager ender i dom. Men hører vi noe?, nei. Eneste jeg har hørt fra menn når det gjelder voldtekt er at jenten enten bedde om det, pga måten hun kledde seg. Eller at dette var bare et tåpelig påfunn fra hennes side for å få sympati. Det er ikke snakk om å skrike ut at voldtekt ikke er bra. Det vet nå alle. Men det handler om å bry seg og annerkjenne at det faktisk er et problem. Skapt av ditt kjønn. Voldtekt er et stort samfunnsmessig problem som ødlegger tusenvis av liv hvert eneste år. Hvorfor menn finner det tåpelig å snakke om er for meg helt gresk..... 8150238[/snapback] Skapt av mitt kjønn? Det har ingenting med meg å gjøre. Dessuten føler jeg ikke at menn generellt sier at jentene ber om det, eller det var måten hun kler seg på etc. Det er selvsagt en god del av forbryterne som sier det og det vil jo ofte få god dekning i media, men andre menn? Gi meg en link til en mann som sier dette i media som ikke selv er involvert i en voldtektssak. Annerkjenne at det er et problem? Igjen kommer vi tilbake til samme problem: "alle" gjør jo det. Tror nok det er veldig få som ikke gjør det, spesielt med dagens mediedekning. Det er ikke tåpelig å snakke om det. Jeg bare ser ikke på det som noe ansvar jeg trenger å påta meg som mann, mer enn hvis jeg var kvinne. Men, ja det er flere kvinner som snakker om hvor ille det er, enn det er menn som gjør det samme. Dog ser jeg ikke noen problematikk i dette. Egentlig er det helt naturlig, med tanke på at det stort sett er kvinner som blir rammet av disse forbrytelsene. Det er større sjanse for at folk vil uttale seg om ting hvis det faktisk er en fare for at det vil skje med dem, eller det allerede har skjedd dem. Det er ikke mange kvinner som uttaler seg i media om farene ved testikkelkreft heller. Igjen har det sin helt naturlige forklaring. Endret 14. mars 2007 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 De få gangene jeg har hørt gutter / menn snakke om voldtekt og problematikken rundt det har det storsett gått i ting som " Hun fortjente det", " Alle vet jo at hun er billig" osv osv. Hvem har ikke overhørt en sånn samtale da? Det irriterer meg at menn ikke er mer på banen i media, hjemme, i vennegjengen, på kino, på gaten når det gjelder voldtekt og alt rundt det. Er det pinlig å snakke om? Er det bare ikke interrsangt? Mener dere det ikke er et reelt problem? Hva er grunnen til at dere aldri tar dere tid eller finner det interresangt å snakke om dette? Og de få som faktisk gjør det klarer bare å lire ut seg utsagn som skrevet tidligere, at jenter er billig osv. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Menn burde ta ansvar de å, like mye som kvinner. Det er det jeg mener. Det er et så stort samfunnsmessig problem som både menn og kvinner burde jobbe for å bli kvitt. Du må jo være enig med meg at her tar ikke menn sin del i debatten? Uansett om vi snakker i media eller i guttegjengen. Endret 14. mars 2007 av CrazyKimmi=) Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 De få gangene jeg har hørt gutter / menn snakke om voldtekt og problematikken rundt det har det storsett gått i ting som " Hun fortjente det", " Alle vet jo at hun er billig" osv osv. Hvem har ikke overhørt en sånn samtale da? Det irriterer meg at menn ikke er mer på banen i media, hjemme, i vennegjengen, på kino, på gaten når det gjelder voldtekt og alt rundt det. Er det pinlig å snakke om? Er det bare ikke interrsangt? Mener dere det ikke er et reelt problem? Hva er grunnen til at dere aldri tar dere tid eller finner det interresangt å snakke om dette? Og de få som faktisk gjør det klarer bare å lire ut seg utsagn som skrevet tidligere, at jenter er billig osv. 8150260[/snapback] Vel hvis det er slik gutter du henger med ser på voldtekter, og de faktisk mener det de sier, er det de som er retarderte og ikke alle menn. Igjen har det sine naturlige grunner til at menn ikke er så mye på banen i media, når det gjelder denne problematikken. Det er så godt som ingen menn som blir utsatt for det, jeg tviler på at noen menn frykter å bli utsatt for det og derfor snakkes det ikke så mye om det av menn. Slik er det bare og slik vil det alltid være i alle saker. Det er, som sagt egentlig helt naturlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå