DanielL Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ikke verst det da,så får du litt mer enn du ventet På meg blir det nok en oppgradering til en Cambridge. Hvilken er fortsatt litt usikkert. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 (endret) hehe, det å velge er spørsmålet ja.. Er problemet det.. Driver å kalibrerer LCD-tven min jeg. Kan ikke si at det er det letteste jeg har gjort.. Har sånn kalibrerings DVD og greier.. Endret 26. april 2007 av NeXz Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 høsten er lenge til da.. 8472490[/snapback] Vet, har selv bestemt meg for å kjøpe erstatteren enten til Yamaha VSX 1700 eller Denon AVR 3806. Ligger i overkant av 10 000, så jeg får kun råd til fronter i første omgang. Uansett er det de to merkene jeg liker best 8475593[/snapback] Har du noen av de du nevner? Eller venter du bare på de som kommer etter? Selv har jeg en Yamaha RX-V1500, og har lyst til å bytte, men på en annen side, hvorfor fikse noe som funker! Og det funker som fjell! 8479151[/snapback] Har ikke noen av disse nei men har hørt de spille flere ganger. Har også lyttet til noen mindre forsterkere fra NAD, Pioneer og Marantz, gode forsterker men totalen faller ikke i smak. Ihvertfall ikke i forhold til de billige modellene fra Yamaha, kan ikke si å ha hørt på noe fra Denon under 5000,- de siste 4 årene. Bor for tiden på en studenthybel men flytter inn i nykjøpt leilighet til høsten når de to "største" kommer med nye modeller :!: Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Lurer på om jeg skal komme meg ut å kjøpe en snart.. Vet ikke helt hvordan forsterkern jeg har nå fungerer jeg.. Er en akai aa-1030, 2x30W tror jeg det er.. Noen som vet noe om den? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Lurer på om jeg skal komme meg ut å kjøpe en snart.. Vet ikke helt hvordan forsterkern jeg har nå fungerer jeg.. Er en akai aa-1030, 2x30W tror jeg det er.. Noen som vet noe om den? 8490765[/snapback] Fant info om den her. Så jo relativt bra ut,men strømforsyningen var ganske beskjeden(100 watt). Det meste på markedet nå skal vel kunne overgå det Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Lurer på om jeg skal komme meg ut å kjøpe en snart.. Vet ikke helt hvordan forsterkern jeg har nå fungerer jeg.. Er en akai aa-1030, 2x30W tror jeg det er.. Noen som vet noe om den? 8490765[/snapback] På HiFiKlubben i Trondheim har de en Denon AVR 2106 som de selger for 3500 satt ned fra 5000, dette er en god del bedre forsterker enn Pioneer VSX 916 eller hva den nå het Ringer du så sender de dn sikkert..... Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 På HiFiKlubben i Trondheim har de en Denon AVR 2106 som de selger for 3500 satt ned fra 5000, dette er en god del bedre forsterker enn Pioneer VSX 916 eller hva den nå het Ringer du så sender de dn sikkert..... 8492924[/snapback] hmm, ligger den på "lager salg" greia? Kan ikke si jeg finner den der. Er denne bedre: Yamaha RX-V559 Enn Pioneer VSX-916-K ?? Siden jeg har hørt mye om yamaha.. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Etter specsene er de ganske så tilsvarende hverandre sånn jeg så det. Fant ikke den Denon'en det var snakk om jeg heller. Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) hmm, ligger den på "lager salg" greia? Kan ikke si jeg finner den der. Er denne bedre: Yamaha RX-V559 Enn Pioneer VSX-916-K ?? Siden jeg har hørt mye om yamaha.. 8501477[/snapback] Vet ikke om den ligger ute på salget men den sto til sags inne i butikken, det blir noen hundringser ekstra men så får du også en mye bedre forsterker. Om du velger Yamaha istedefor Pioneer mener jeg du gjør ett bedre valg men merk deg at Yamaha'n du refererer til har kun 6 kanaler, hvis det ikke gjør noe ville jeg kjøpt Yamaha'n hvis du ikke får kjøpt Denon 2106 i Trondheim. Ring dem! Legg merke til at modellen fra Yamaha har en kanal mindre men veier likevel 2 kg mer, så den har nok litt mer å guffe på med enn Pioneeren Endret 29. april 2007 av Zatuu Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Sjekket salgslistene og Oslo Grensen hadde en Denon 2805 til 5000 kr, vet det er mer enn du hadde tenkt å gi men for guds skyld se om du ikke får råd til den, kanskje du kan prute også. Det er litt over 1500 kr mer enn de andre og den gir en opplevelse du bare kan drømme om med en forsterker til litt over 3000 kr, LØP og KJØP! Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Man kan si at forsterker kjøpet dabbet litt av. Men nå er det jo de konge tilbudene på hifiklubben.. Denon AVR-1507 til 2298,- Denon AVR-1907 til 2998,- Så til dere tidligere i tråden. Er det verdt å legge ut det mellom legget? Eller er det ikke store forskjellen?? Kan ikke se de store forskjellene i produkt spesifikasjonene. Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Er det verdt å legge ut det mellom legget? Eller er det ikke store forskjellen?? Kan ikke se de store forskjellene i produkt spesifikasjonene. 8780166[/snapback] Det er ihvertfall 10 watt ekstra i hver kanal, i denne klassen kan det ha en god del å si. Det kommer også an på hvilke høyttalere du har. Spør på HiFiklubben før du eventuelt kjøper, uansett er dette kongekjøp til den prisen. Med ok høyttalere og en billig DVD betaler man ikke mye mer enn de billige ferdige kinoanleggene man får kjøpt overalt. Likevel blir resultatet MYE bedre Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Ok.. Jeg kommer til å kjøpe en av dem, regner med at det blir den 1907. Vet denne er noe bedre, men vet liksom ikke hva.. Men hos denon får man kvalitet.. Skal nok kjøpe på onsdag, da jeg har eksamen til 17:30 i morra Jeg har bare noen dynavoice F6 høytalere nå.. Funker til mitt bruk, og har fått anbefalt Denon 1507 før.. Og høytalerne skulle klare det.. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Da har jeg gått til innkjøp av en Denon AVR-1907.. Gleder meg til å prøve den.. bare lurer på en ting.. Jeg har jo coax signal kabel til tven.. Hvordan kan jeg koble denne til forsterker?? trenger jeg bare en sånn tuner bare? Eller er det andre måter? Endret 6. juni 2007 av NeXz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå