Gå til innhold

valg av Hjemmekino receiver

Anbefalte innlegg

Om du skal innom der burde du sjekke:

Cambridge 540R

Denon AVR-1507(gjerne en dyrere en om du har råd.

NAD T744

8463533[/snapback]

NAD'en ble vel litt dyr... Men jeg tror trådstarter vil bli fornøyd med denon'en jeg. Men du kan jo også høre med de på HiFiKlubben, de jobber tross alt med dette, og bør kunne noe om produktene de selger.

Du kan jo også si du vil ha en til 3500, men si du bare har 3000kr :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NAD'en ble vel litt dyr... Men jeg tror trådstarter vil bli fornøyd med denon'en jeg. Men du kan jo også høre med de på HiFiKlubben, de jobber tross alt med dette, og bør kunne noe om produktene de selger.

Du kan jo også si du vil ha en til 3500, men si du bare har 3000kr :p

8463558[/snapback]

Har hørt dette at en del folk drar denne jeg vil ha denne, men har bare 3000.. Også har dem klart å få litt avslag..

Liker forsterkere med mye "finesser".. Men hvorfor selger dem ikke pioneer osv på hifiklubben osv? Noen spess grunn?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Harman/Kardon AVR 132 er jo en bra forsterker da og koster bare 3000,-.

8459461[/snapback]

Okej, men finner den bare på deal.no. Virker som alle "billig" reciverne til H/K har blitt borte fra markedet? Synes dem forsvinner en etter en..

8462791[/snapback]

Neida. Den finnes på Hi-Fi center kjeden! ;)

Lenke til kommentar
Har hørt dette at en del folk drar denne jeg vil ha denne, men har bare 3000.. Også har dem klart å få litt avslag..

Liker forsterkere med mye "finesser".. Men hvorfor selger dem ikke pioneer osv på hifiklubben osv? Noen spess grunn?

8464095[/snapback]

De mener vel at Pioneer ikke lever opp til deres standard eller at Pioneer skal ha for høy innkjøpspris. De tingene jeg vil tro.

Lenke til kommentar

ahh okej.. Er det stor forskjell på hifiklubben og hifikjeden??

Har tittet litt på hificenter.no nå og har kommet fram til to jeg liker litt.. Men hvem er "best".?.

Pioneer VSX-916

Harman/Kardon AVR 132

Den fra pioneer er også på tilbud nå. Skjønner ikke helt hvorfor den koster 3995 ellers når den koster 3295 eller noe på komplett.. grunn?

Endret av NeXz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det er et vanskelig valg. Spesifikasjonene og instillingsmulighetene fra Pioneer er fristende, det skal den ha. På den andre siden har vi Harman/Kardon med kvalitet og god lyd.

Jeg vet ærlig talt ikke. Derfor følger jeg spent med i denne tråden, da jeg selv har sett på begge to selv. Holder en knapp på Harman/Kardon, jeg.

Kan også nevne at jeg kjører et par Dynavoice F6 Calvados med en Harman/Kardon forsterker som er "familiens". Kjempebra.

EDIT: I min tråd lurer jeg på forskjellige ting om AVR 132. Kanskje du finner noe der som kan hjelpe deg.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
ahh okej.. Er det stor forskjell på hifiklubben og hifikjeden??

8464316[/snapback]

To forskjellige kjede med forskjellig utvalg.... Hifikjeden oppfatter jeg som betydelig dyrere enn Hifiklubben.

Uansett så sjekk priser før du kjøper.

Hvis du ikke har kjøpt forsterker ennå vil jeg anbefale følgende:

Mest mulig kraft: H/K

Best på musikk (bra diskant og mellomtone): Marantz og Denon

Best på hjemmekino, mye kraft: Yamaha

Eller får du ha lykke til med anlegget ditt... :thumbup:

Lenke til kommentar

Får se hva det blir til.. Grunnen til at jeg bare har kjøpt fronthøytalere er fordi ganske liten og er lite vits med alle andre høytalere akuratt nå. Men går til innkjøp av surrond for, fordi jeg vil ha muligheten til å utvidde hvis jeg skulle få lyst.

Zatuu: hva mener du om den pioneeren som er på tilbud på hifikjeden?

Lenke til kommentar

Vil kunne dra F-6 helt greit den.. :)

Men noe særlig større HT bør du nok ikke prøve deg på, det blir fort tamt og upresist! :ermm:

Ser ut til å ha en god del muligheter for tilkobling og justering, så det er nok ikke så dumt kjøp det der! ;)

Lenke til kommentar

Som sagt så tror jeg også at du blir fornøyd med den Pioneeren, den har MCACC, som er et veldig nyttig verktøy for å sette opp hjemmekino. Yamaha har det samme (YPAO) på litt større modeller, og jeg kunne nesten ikke vært foruten nå. Når man sitter du man plasserer mikrofonen høres det ut som om lyden sluker deg. Helt fantastisk...

Lenke til kommentar
Zatuu: hva mener du om den pioneeren som er på tilbud på hifikjeden?

8466842[/snapback]

Har ikke hørt pioneer med egne ører så mye at jeg kan konkludere med noe men på grunnlag av en god del tester vil jeg tro at dette er ett meget bra kjøp.

Nå skal det sies Pioneer ikke er veldig strømsterke forsterkere, noen overdriver dette men det er jo litt sant.

I de billigste klassene har strømreservene til forsterkeren mer å si enn i de dyrere modellene.

Hvis du har mulighet ville jeg lagt i en tusenlapp til å gått for en Denon AVR 1907 eller en tilsvarende modell fra Yamaha.

Yamaha vil jeg si har de desidert beste hjemmekinoegenskapene for prisen hvis det er hjemmekino viktigst.

Se gjerne på bergenmusikkhandel www.bmh.no de sender gratis....

Uansett hva du velger tror jeg du vil bli meget fornøyd for vi får sinnsykt mye for pengene i forhold til noen år tilbake.

PS. Til høsten kommer Denon og Yamaha med nye modeller :)

Lenke til kommentar
høsten er lenge til da.. :p

8472490[/snapback]

Vet, har selv bestemt meg for å kjøpe erstatteren enten til Yamaha VSX 1700 eller Denon AVR 3806.

Ligger i overkant av 10 000, så jeg får kun råd til fronter i første omgang. Uansett er det de to merkene jeg liker best :thumbup:

Lenke til kommentar
høsten er lenge til da.. :p

8472490[/snapback]

Vet, har selv bestemt meg for å kjøpe erstatteren enten til Yamaha VSX 1700 eller Denon AVR 3806.

Ligger i overkant av 10 000, så jeg får kun råd til fronter i første omgang. Uansett er det de to merkene jeg liker best :thumbup:

8475593[/snapback]

Har du noen av de du nevner? Eller venter du bare på de som kommer etter? Selv har jeg en Yamaha RX-V1500, og har lyst til å bytte, men på en annen side, hvorfor fikse noe som funker! Og det funker som fjell!

Lenke til kommentar
Så hva ender du opp med da? *nysgjerrig*

8479128[/snapback]

Jeg vet ikke helt enda, fått høytalerne. Men en kompis av meg skal vist nok starte å få innkjøps pris på netshop og da sparer jeg jo litt penger der. Så tenker jeg venter til han får bekreftet det..

Er egentlig veldig usikker på hva jeg skal velge.. Du da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...