Torsph Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Hei!! Jeg er ute etter den hjemmekino receiver til rommet mitt.. Har egentlig kommet frem til to valg.. Den ene er : Pioneer VSX-916-K Den har jeg lest mye bra om. Den andre er: Harman/Kardon AVR140 Har sett at den har blitt anbefalt rundt på forumet ofte.. Så hvilken burde jeg velge? Tenker jeg skal bruke den sammen med noe "billig" høytalere fra netthandelen.no.. takk for alle svar Endret 13. mars 2007 av NeXz Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Styr unna Pioneer, strømsvake forsterkere. Vil anbefale H\K'en framfor pioneeren uten å blunke. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Styr unna Pioneer, strømsvake forsterkere. Vil anbefale H\K'en framfor pioneeren uten å blunke. 8149183[/snapback] hmm ok.. eneste jeg vet om pioneeren er dette: lydogbilde test Dette er da den gamle versionen, men er jo ganske like.. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 jepp styr unna pioneer ! dynamikken er elendig ! Og når det gjelder lyd, så er det 3 ting som er viktige 1. dynamikk 2. dynamikk 3. dynamikk personlig ville jeg gått for Yamaha !! Strømsterke (ikke så mange andre som oppgir effektene sine i 2 ohm`s last Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) jepp styr unna pioneer ! dynamikken er elendig !Og når det gjelder lyd, så er det 3 ting som er viktige 1. dynamikk 2. dynamikk 3. dynamikk personlig ville jeg gått for Yamaha !! Strømsterke (ikke så mange andre som oppgir effektene sine i 2 ohm`s last 8149708[/snapback] Hvilken Yamaha skulle det hvert da?? =) Skjønner ikke hvordan pioneeren kan få så bra rating over alt :/ Så på en tysk side at den fikk toppkarakter! Endret 13. mars 2007 av NeXz Lenke til kommentar
okasin Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 jepp styr unna pioneer ! dynamikken er elendig !Og når det gjelder lyd, så er det 3 ting som er viktige 1. dynamikk 2. dynamikk 3. dynamikk personlig ville jeg gått for Yamaha !! Strømsterke (ikke så mange andre som oppgir effektene sine i 2 ohm`s last 8149708[/snapback] Hvilken Yamaha skulle det hvert da?? =) Skjønner ikke hvordan pioneeren kan få så bra rating over alt :/ Så på en tysk side at den fikk toppkarakter! 8149856[/snapback] Hvilken prisklasse kunne du tenke deg ? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Blir jo i den prisklassen di to andre ligger i.. Og det er vel rundt 3000kr. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Cambridge Azur 540r v.2 burde du ta en titt på. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Cambridge Azur 540r v.2 burde du ta en titt på. 8151378[/snapback] Den koster jo litt mer enn de andre.. Men er ikke snakk om så mye.. Men er den virkelig verdt de 500kr mer?? Lest her og her at den har fått mye bra kritikk.. Men er den virkelig så mye bedre enn de to andre?? Alle får liksom bra kritikk over alt.. Pioneeren, H/K og cambridgen.. Vanskelig å velge Endret 14. mars 2007 av NeXz Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Jeg vil tørre å påstå at den er verdt de 500,- ekstra ja. Cambridgen er hvertfall bedre Pioneeren, også er den litt kraftigere enn H\Ken. Sats på H\Ken eller Cambridgen du. Endret 14. mars 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Synes at H/Ken ser bedre ut, men det er litt smak og behag. Liker ganske godt de med litt "stil" Men ligger vel ganske mye på H/Ken eller den Cambridgen Får se hva det blir til Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Både H\K og Cambridge er gode valg, så du får bare se hva du føler for. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Styr unna Pioneer, strømsvake forsterkere. Vil anbefale H\K'en framfor pioneeren uten å blunke. 8149183[/snapback] De er ikke så strømsterke nei, men lyden er ikke noe å si på. Hvis du har noen høyttalere som er lett drevende kan det bli mye godlyd. Bare fordi en forsterker er strømsterk betyr ikke at den har god lyd! Endret 14. mars 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Det blir vel noen av disse: Dynavoice F6 Calvados. De man får kjøpt hos netthandelen.no Hvordan passer disse med de receiverne som har blitt nevnt? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Skal nok gå med både Pioneer og H/K. Det okasin sier om at Pioneer har mangel på dynamikk er jeg uenig i. Og at det er det eneste som er viktig er som å si at Eltax lager kvalitets produkter! btw: Har du tenkt til å utvide til surrelyd snart? Hvis du ikke har tenkt til det ville jeg kjøpt meg en stereo forsterker. Endret 14. mars 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 jeg har tenkt til å kjøpe flere høytalere seinere.. Derfor jeg velger å gå for "surrelyd som du sa ". Blir vel noe mindre bakhøytalere osv.. Men har du noe peiling på hvilken måte jeg kan få lyden fra tven over på receiver? ELler må jeg skru på tven eller kjøpe annen boks til det? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Styr unna Pioneer, strømsvake forsterkere. Vil anbefale H\K'en framfor pioneeren uten å blunke. 8149183[/snapback] De er ikke så strømsterke nei, men lyden er ikke noe å si på. Hvis du har noen høyttalere som er lett drevende kan det bli mye godlyd. Bare fordi en forsterker er strømsterk betyr ikke at den har god lyd! 8157159[/snapback] Nei, det er sant, men jeg anser en produsent som mer seriøs når de oppgir reelle spesifikasjoner. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Enig der.. Er ganske fint å vite hvor mye den faktisk trekker.. Mange som skriver 7x100W og det er lite seriøst Også leser du litt videre rundt om kring og finner tilslutt ut at den trekker 300W fra nettet Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Syns det virker som de har noe å skjule, på en måte, når de oppgir urealistisk høye spesifikasjoner. Endret 18. mars 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 hmm, hadde nesten tenkt til å bestille Harman/Kardon AVR140 fra komplett.no nå.. Men ser at den har blitt fjernet fra salg :/ Noen som vet hvorfor?? Har den gått ut på "dato" ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå