Gå til innhold

Anbefalinger til hjemmekino oppsett..?


Anbefalte innlegg

Hei! Driver da og lager en hjemmekino nå, og er nå i den fasen der jeg skal handle inn lyden.. :D Gøy..!

Jeg har sett på mye forskjellig, men det er noe som jeg sikler ekstra mye etter, og det er dette:

 

332161.jpg

Yamaha EF NS-777, 3-veis 2X8" Sort pianolakk, Bi-wiring

 

301266.jpg

Yamaha EF NS-C444 Sort / Pianolakk Senterhøyttaler, Leveres som stk.

 

 

313835.jpg

Yamaha NS-333 Høyttalere, 150W/60W 2-veis, Eliptisk form

 

 

Har hørt at dette settet gir fantastisk mye og bra lyd for pengene.

 

 

Skal jo også ha en forsterker, og da har jeg sett litt på denne:

 

 

320577.jpg

Pioneer VSX-1016-S Receiver Sølv, USB Dolby Digital, DTS, 7X150 Watt, MCACC

 

Jeg trenger kanskje også en sub?

 

 

Og kablene skal være Bettercables på front, og center. Bakhøytalerne kjører jeg noe billig greier fra elkjøp eller expert, da disse skal være ganske lange også.

 

Ser dette bra ut? Det er også ganske billig, og bra. Eller hva tror dere? Kom gjerne med forslag!

 

Min musikkstil: Bare ikke Cerwin-Vega. Syntes disse spiller for grumsete og stygt. Jeg vil ha noe som kan spille metal og rock, dundre og smelle som knyttnever i magan på deg under film, og som kan gjengi stemninger og lydbilde godt. Vanskelig å forklare dette.. :p

 

Hadde satt VELDIG stor pris på svar, da jeg vil bestille så fort som mulig. Kinoen begynner å bli klar til lyd!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil anbefal og holde deg til vanlige kobber kabler , er ikke no vits og bruker unødvendig med penger på noe du ikke legger merke til , og jeg vil mene at du skal bruke veldig mye penger på høyttaler før du begynner og legge penger inn i kabler

 

til det anlegget der ville jeg ikke brukt mer en 500kr på høyttalerkabler og det er max.

 

ellers er det sikkert et greit oppsettet , høyttalerne er fine og se på , og når jeg hørte di spille på lefdal i Stavanger hørtes det helt greit ut .

 

ville kanskje byttet forsterkeren med noe annet , er ikke så utrolig glad i disse hundreogørtenwattsakenfraasia

 

7X150 = 1050

 

forsterkerne drar 450W fra nettet , enten har pioneer funnet opp noen genialt og ikke vet hvordan ta betalt for det eller så lyger di deg rett opp i tryne .

Lenke til kommentar
vil anbefal og holde deg til vanlige kobber kabler , er ikke no vits og bruker unødvendig med penger på noe du ikke legger merke til , og jeg vil mene at du skal bruke veldig mye penger på høyttaler før du begynner og legge penger inn i kabler

 

til det anlegget der ville jeg ikke brukt mer en 500kr på høyttalerkabler og det er max.

 

ellers er det sikkert et greit oppsettet  , høyttalerne er fine og se på , og når jeg hørte di spille på lefdal i Stavanger hørtes det helt greit ut .

 

ville kanskje byttet forsterkeren med noe annet , er ikke så utrolig glad i disse hundreogørtenwattsakenfraasia

 

7X150 = 1050

 

forsterkerne drar 450W fra nettet , enten har pioneer funnet opp noen genialt og ikke vet hvordan ta betalt for det eller så lyger di deg rett opp i tryne .

8149313[/snapback]

 

Okay, anbefal meg en annen forsterker da. Tror kanskje du undervurderer Pioneeren litt men.. Den skal visst gi mye for penga! Og hvis du ser på alle specsene til den, så er det utrolig mye finurlig den har.

 

Noen andre som har noen synspunkter? :D

 

Forresten, budsjettet ligger på rundt 12 000 kr. Jeg vil jo egentlig ha det beste til prisen da! :D

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

dali er merket og satse på med rom korreksjon , meget avanserte systermer , men om de har noen i din prisklasse vet eg ikke .

 

btw det er ikke bare cv som trenger bra med strøm , alle høytalere trenger så det holder og rekker , og spiller bare bedre med overkill forsterkere en en som bare er litt for liten

Lenke til kommentar

Det spørs vel helt på følsomheten til høytalerne, hvor mye strøm de trenger for å spille høyt? (dB)

 

 

Her er det en tekst fra en test på Lyd & Bilde: (Legg merke til det som er i tykk tekst)

 

Hvorfor horn?

Klipsch har alltid sverget til horndiskanter. Én grunn er at de kontrollerer spredningen bedre enn vanlig domediskanter. Dermed kommer lyden fra høyttalerne mer direkte mot lytteren, fremfor å gå innom vegger, tak og gulv på veien og dermed gi en mer «glissen» lyd. Dette er ikke minst en fordel i hjemmekinoen, hvor man skal ha fem høyttalere som skal samarbeide om lydbildet. En annen grunn til å bruke horn, er at de enklere binder energien fra diskantelementet til lufta, og dermed fungerer som en akustisk forsterker. Mens vanlige høyttalere har en følsomhet på typisk 90 dB med én watt ut fra forsterkeren, tidobler RF-83 dette til 100 dB. Det betyr at der du normalt vil bruke en 100-watter kan du spille like høyt på RF-83 med 10 watt!

 

Sier ikke at det er slik i min sammenheng men.

 

 

Dali? Har de forsterkere? Kunne du ha gitt meg en link til en forsterker?

Hvis du ikke tenker på Denon da.

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke bare ha kraft da. Skal ikke dra noe Cervin Vega greier.

Det som kanskje hadde vært mulig er H/K. Men jeg veit ikke. Jeg tenker også på MCACC. (Romkorreksjon) Dette er noe jeg SKAL ha. :D Er ikke det lurt?

8153053[/snapback]

 

Man kan aldri få for mye forsterkerkraft. Jo krafftigere forsterkeren er, jo bedre kontroll har den på høyttaleren, og det resulterer i bedre dynamikk i bass og mindre "anstrengt" lyd.

Lenke til kommentar

Regner med han mener Denon ja. ;) På receiversiden er de og H/K merkene som burde sjekkes. Sier meg enig med de andre at mer kraft enn det Pioneer kan gi er ønsket for Yamaha'ene.

 

Når det gjelder det med dB så er ikke jeg den som kan forklare best, men er snakk om å kunne gi kontinuerlig kraft. Det er forskjell på hvor høyt en høyttaler kan spille(som er det dB vil si) og hvor godt forsterkeren kontrollerer dem.

 

Men budsjettet ligger på 12 000? Med andre ord 4000 tilgjengelig til forsterker?

 

Denon AVR-1907 passer jo perfekt inn :p Eller?

Lenke til kommentar

men den har den geniale bi amp funksjonen da , derfor jeg sa at jeg ikke ville bruke mer en 5 høyttalere på den , for du bruker 2 av bak kanalene til og putte mer effekt inn i frontene .

 

 

Hvis du foreløpig bare vil ha et 5.1-system, kan du utnytte de to forsterkerkanalene du får til overs til å bi-ampe fronthøyttalerne dine. Det gir en hørbart renere lyd, siden du unngår at bassens kraftige strømbruk påvirker diskanten eller mellomtonen.

Lenke til kommentar

Blir skikkelig usikker jeg nå.. :p

 

På avforum er det så godt som 100% positivt om den forsterkeren, bare at den ikke er så strømsterk. Men den gjengir lyden utrolig osv..

 

 

Men, for rundt 12 000kr.

Hva er det BESTE anlegget jeg kan få for det? Hvis vi ser bort i fra Yamahaene? Eller er de passende for meg?

 

Edit: Så at det er mange som har linket til noe allerede.. :) Skal sjekke det ut! :D

 

Setter forresten veldig stor pris på svar! Takk! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...