Anders Moen Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Det jeg mente i tittelen var når man trykker på submit knappen i registreringskjemaet mitt så sjekker et lite JavaScript om eposten er falsk/ekte, og det kan jeg bruke alert bokser på (falsk/ekte), men de er irriterende så jeg vil at det skal komme en tekst, f. eks "Ikke en gyldig epost" under email feltet. JavaScriptet function checkEmail(myForm) { if (/^\w+([\.-]?\w+)*@\w+([\.-]?\w+)*(\.\w{2,3})+$/.test(myForm.email.value)){ document.write('This email is valid') return (true) } document.write('This email is not valid') return (false) } Jeg vil at en av de tekstene skal stå under epost inputen hvis mailen er falsk eller ekte. XHTML og PHP <form action="" method="post" onsubmit="return checkEmail(this)"> <input type="text" value="<?php echo $_POST['email']; ?>" name="email" /><input type="submit" name="submit" value="Submit" /> </form> <?php if (isset($_POST['submit'])) { // denne PHP koden la jeg inn for å sjekke om det kom inn hvis eposten var falsk, og det skjedde ikke og det er bra :) echo $_POST['email']; } ?> Er det noen som vet hvordan jeg får document.write til å komme inn i designet? Jeg bruker <script type="text/javascript" src="includes/javascriptet.js"></script> i mellom <head> og </head> nå. Jeg har også prøvd å sette den under epost inputen. Noe sier meg egentlig at jeg blir nødt til å fylle ut koden for designet 2 ganger i .js dokumentet. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) function checkEmail(myForm) { if (/^\w+([\.-]?\w+)*@\w+([\.-]?\w+)*(\.\w{2,3})+$/.test(myForm.email.value)){ document.getElementById('emailmessage').innerHTML = 'This email is valid'; return (true) } document.getElementById('emailmessage').innerHTML = 'This email is not valid'; return (false) } <input type="text" value="<?php echo $_POST['email']; ?>" name="email" /> <div id="emailmessage"></div> <input type="submit" name="submit" value="Submit" /> Sjekket i alle tre nettlesere. Legg merke til at jeg fjernet all kode som ikke var nødvendig for å vise mine endringer - pass på at denne er til stede. getElementById må skrives akkurat slik (tror jeg). Men hvorfor ha en melding hvis emailen blir godtatt - da blir du jo sendt til en annen side? Endret 13. mars 2007 av Kagee Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Skal ikke ha den meldingen. Det var bare for å teste JavaScriptet. Men takk for scriptet. Skal teste det nå. Edit: hmm, får ingenting til å skje jeg =/ Edit 2: Jeg så ikke at du hadde tatt bort form action="" og det der, så det var ikke med, hehe. Takk, nå fungerer den Men "Email is valid" blir borte igjen etter en veldig kort stund...jaja, det gjør egentlig ingenting! Endret 13. mars 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 "Email is valid" blir borte for du oppdaterer siden når du bruker en submit-button uten noen annen side i action-taggen. Men hvorfor ha en melding hvis emailen blir godtatt - da blir du jo sendt til en annen side? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå