skylinepower Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) max 150 men har ikke provd det enda edit: prøvde 150 nå og da kom jeg først til der den oppstartslinen er og da stoppet den der, andre gang så vile det ike komme noe på sjermen Endret 4. april 2007 av skylinepower Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 For den med litt mer spenning og se om det hjelper. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 hvor mye da, kan ike volt så er redd for det Lenke til kommentar
sof Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) For den med litt mer spenning og se om det hjelper. 8306102[/snapback] Bra prosjekt! Godt å se at den gamle maskina endelig kommer til nytte igjen Husker at den var rimelig kjip å klokke med den P3 CPU'en. Men den Celeron 300A'en har fortsatt litt å gå på. Tror ikke den har gått på noe annet enn 450 mhz ever, den skal iallefall dra seg et stykke til... Lykke til ! Endret 4. april 2007 av sof Lenke til kommentar
sof Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Apropos...Her er de gamle 3dmark score'n med maskina. Ser den ble kjørt på 729 mhz :-) Her er før oppgradering (Riva TNT2): http://service.futuremark.com/compare?2k1=2578135 Og etter oppgradering: http://service.futuremark.com/compare?2k1=2595439 Og, så det er sagt, jeg har aldri vært noen god klokker, så jeg synes dette er uhyre interessant. Håper LIKMARK'en denger "rekorden" min. sof EDIT: NB! Jeg ser at maskinen nå er ustyrt med et eldre skjermkort enn det jeg hadde i på slutten, så derfor får mine verdier kun stå som referanseverdier... Man får sammenlikne epler og epler om ikke annet!! Endret 4. april 2007 av sof Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Apropos...Her er de gamle 3dmark score'n med maskina. Ser den ble kjørt på 729 mhz :-) Her er før oppgradering (Riva TNT2): http://service.futuremark.com/compare?2k1=2578135 Og etter oppgradering: http://service.futuremark.com/compare?2k1=2595439 Og, så det er sagt, jeg har aldri vært noen god klokker, så jeg synes dette er uhyre interessant. Håper LIKMARK'en denger "rekorden" min. sof EDIT: NB! Jeg ser at maskinen nå er ustyrt med et eldre skjermkort enn det jeg hadde i på slutten, så derfor får mine verdier kun stå som referanseverdier... Man får sammenlikne epler og epler om ikke annet!! 8306226[/snapback] Hei kjære storebror! Har kjøpt meg et 64 mb geforce2 nå her på bruktmarkedet så jeg skal nok gruse rekorden din! Er stygt redd celeronen er gått i søpla ved flytting eller no. Ganske dassen... Har forresten kjøpt meg loddeutstyr og multimeter, så jeg skal se om jeg kan få svidd litt på HK'et! Lenke til kommentar
sof Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 skal kikke gjennom kassa mi en dag, og se om jeg finner noe fint. Vet jeg har en p90 _med_ regnefeil. Disse skal visst bli verdt noe Lenke til kommentar
thrml Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Morsomt å se på gamle prosessorer klokkes hehe får håpe noen får til en verdensrekord her da, gl Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Var det vanlig med PCI/AGP-lock på de gamle PIII-kortene? For øvrig har jeg et kort med bryterbrett og ingen ISA-slotter, så kanskje jeg er heldig. Skal sjekke når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Tja, Asus CUSL2-kortene (i815E-chipset/socket 370)har PCI/AGP-lås, regner med modeller fra andre produsenter også hadde det. Endret 5. april 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
mkon Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Husker jeg lekte med no gamle p3 på skola engang, klokka et dual system ganske hardt. Men de gode minnene er fra Duron 750, som ble klokka inn på over 1.2 Ghz med peltier kjøling og delta vifter på egen psu. Gode gamle gråblyant dagene. Volt klokka en del samt at kortet var "pro" utgave :!: :!: Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 skal lage vannkjøling til GF 2 kortet mitt og høpe på wr tar litt tid men skal greie det Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Da orket ikke BH6 Hk'et/p3 650'en å boote mer foreløpig, så jeg har gått til anskaffelse av et GA-6VX7-4X-AP også kjent som gigabyte sokkel 370 Hk, med en 667 mhz celeron. Formaterte hd'en i går så vi får se om ikke det blir konkurranse på meg også. Endrer også tittel på tråden til Gammal HW Overklokkingstråden. Slik at folk kan poste bencher av deres gamle skrap også i fremtiden, hvis det er noen som har lyst til det.. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 skal lage vannkjøling til GF 2 kortet mitt og høpe på wr tar litt tid men skal greie det 8312459[/snapback] Tror at med selv det kortet, så må du ha deg ny CPU, helst en AMD, noe som også resulterer i nytt HK. med et skikkelig hk og en AMD CPU på rundt 3 Ghz skulle du nok få noen bra scores i 3DMark01 og 03 med det kortet Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Halte fram den gamle Pentium II-maskinen. :!: P2 - 333 @ 400 MHz (CPUZ identifiserer den som en P2-266 MHz, men det er feil) 192 MB PC100-minne 4GB Fujitsu-harddisk ATI Rage Pro 8MB PCI + 3Dfx Voodoo2 8MB Soundblaster AWE32 ISA SuperPI: Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 (endret) ikke værst, du slår min celeron 633 :!: edit: fiksa størrelsen på bildet Endret 13. april 2007 av -LIKMARK- Lenke til kommentar
*xcetera* Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 pentium3 800 @ 1008 Høyere skal den! http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=186574 Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 ...å så morro med gammal hw, her er min Celeron 500@600mhz superpi action på et XP-mini os (innstallasjonsfil 123mb iso) ....men det mini xp var helt på trynet å kjøre superpi på, allt for mange tjenester var stoppet og borte, jeg snakker om strippa os, men dette var ribba og helt ubukelig på benching, men det er fett på gamle cpuer og hvis du har lite ram så bruker systemet kun 44mb idling Ideelt for gamle slitne pcer med lite ram, eller gamle laptopper som har litt problem å bruke vanlig xp. Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Testa en gammal P3 800mhz cpu jeg hadde liggendes. Har en til også, men den gjør kun max 990mhz på 2v! Denne er litt bedre, kun på jalla luftkjøling og rumtempratur (21`c) 1.85vcore, prøvde 1.9vcore men det ble for varmt her i stua, mulig det hjelper hvis jeg tar den med ned i kjellern min (12-13`c ) ....men ikke i dag Bilder av litt benching Endret 14. april 2007 av Nassuz Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Liker det hk'et ditt Nassuz. Fikk et gigabyte 370 hk i posten som jeg må knote med jumperene på. Har ikke helt funnet ut av hvor høy fsb jeg klarer å boote med, tror det støtter max 150.. Har du prøvd softfsb programmet? Har sett noen henvisninger til det når jeg har googlet litt. Forløper til clockgen eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå