Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal til USA om en liten stund og lurer litt på hvordan GSM-markedet fungerer der borte. Har prøvd å lete litt etter kontantkortabb som kan bruker i LA-SanFrancisco området, men jeg har vanskeligheter for å finne ut hva ting koster og hvordan/hvor det lønner seg å kjøpe ting.

 

Har sett litt smått på hjemmesidene til verizon, cingular og t-mobile.

 

T-mobile reklamerer med pre-paid "sidekick"-plan med "unlimited web-browsing" for 1 dollar om dagen. Er det noen som vet om dette er vanlig gprs og jeg dermed kan bruke dette abbet på en vanlig mobiltelefon og evt koble pc til nett gjennom den (for den nette sum av 1 dollar om dagen).

 

Jeg har og sett en del "pre-activated" prepaid simkort på ebay. Er det noe vits å kjøpe et sånnt før jeg reiser? Er det mye billigere enn i butikk? Er det legitimt?

 

Mvh

Simen A. Farstad

(Som irriterer seg grønn over USA-ske telenett)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal til USA om en liten stund og lurer litt på hvordan GSM-markedet fungerer der borte. Har prøvd å lete litt etter kontantkortabb som kan bruker i LA-SanFrancisco området, men jeg har vanskeligheter for å finne ut hva ting koster og hvordan/hvor det lønner seg å kjøpe ting.

 

Har sett litt smått på hjemmesidene til verizon, cingular og t-mobile.

 

T-mobile reklamerer med pre-paid "sidekick"-plan med "unlimited web-browsing" for 1 dollar om dagen. Er det noen som vet om dette er vanlig gprs og jeg dermed kan bruke dette abbet på en vanlig mobiltelefon og evt koble pc til nett gjennom den (for den nette sum av 1 dollar om dagen).

 

Jeg har og sett en del "pre-activated" prepaid simkort på ebay. Er det noe vits å kjøpe et sånnt før jeg reiser? Er det mye billigere enn i butikk? Er det legitimt?

 

Mvh

Simen A. Farstad

(Som irriterer seg grønn over USA-ske telenett)

8144553[/snapback]

 

Nå er desverre dette litt off-topic, men vil bare si at du må passe på at du har en terminal som støtter sendefrekvensen i USA. Altså en telefon med Triband. De aller fleste nyere telefoner har dette innebygd, men ikke alle. Når det gjelder USA-ske telenett har jeg absolutt ingen anelse :D Desverrre.

Lenke til kommentar

For å i det hele tatt få noe dekning må du som sagt ha en triband telefon. For å få optimal dekning vil jeg anbefale å ha en quadband telefon (altså 850/900/1800/1900).

 

Når det kommer til operatørene i USA er de ledende GSM-operatørene T-Mobile og Cingular. Verizon benytter seg av CDMA så det vil du ikke få brukt i din norske telefon. Både Cingular og T-Mobile tilbyr kontantkort. Cingular sitt heter GoPhone Pay As You Go og T-Mobile sitt heter T-Mobile ToGo. Dekning på vestkysten kommer litt an på hvor du har tenkt deg. Var akkurat på langtur i California og opplevde vesentlig bedre dekning hos Cingular enn T-Mobile. Bruker selv T-Mobile fast og kommer til å bytte til Cingular når jeg flytter til California.

 

Om du vil kjøpe forhåndsaktivert på eBay må du huske på at det som regel er veldig kort utløpstid på kortene. De krever at du lader opp hver 30-90 dager (varierer litt mellom operatørene). I deres butikker her får du kjøpt startpakker. Cingular tar $25 for en startpakke som inkluderer $10 ringetid. T-Mobile har tilsvarende st artpakker uten at jeg husker nøyaktig hva det koster.

 

Hvis jeg var deg ville jeg tatt en titt på dekningskart på www.cingular.com og www.t-mobile.com for å se hvem av dem som har best dekning der du skal. Det enkleste er nok å kjøpe startpakke når du kommer hit, da kan du stille evt spørsmål du måtte ha på forhånd. Husk også at telefonen du tar med er ulåst.

 

God tur!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...