Gå til innhold

AGB skjermkort til Sims2?


Anbefalte innlegg

Hei,

datteren ønsker å få litt mer fres i vår desktop PC under spilling av Sims2. Det er en Dell maskin med noen år på nakken, hvor det kun sitter et ATI 128 Rage kort, så sims spilling går saaakte :/

 

Tenkte først på et brukt kort. Ebay, qxl og finn bugner jo av kort til billige penger. Hva bør jeg kjøpe, som er fornuftig til denne bruken?

Radeon 7800 f.eks? Eneste kortet jeg har hatt selv i en annen pc, og kjenner ikke til forskjeller mellom ulike brikkesett. Ser at bl.a FX5500 går billig.

Noen av overstående som vil gi gode grafikkytelser i Sims?

 

Anbefalinger mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

datteren ønsker å få litt mer fres i vår desktop PC under spilling av Sims2. Det er en Dell maskin med noen år på nakken, hvor det kun sitter et ATI 128 Rage kort, så sims spilling går saaakte :/

 

Tenkte først på et brukt kort. Ebay, qxl og finn bugner jo av kort til billige penger. Hva bør jeg kjøpe, som er fornuftig til denne bruken?

Radeon 7800 f.eks? Eneste kortet jeg har hatt selv i en annen pc, og kjenner ikke til forskjeller mellom ulike brikkesett. Ser at bl.a FX5500 går billig.

Noen av overstående som vil gi gode grafikkytelser i Sims?

 

Anbefalinger mottas med takk.

8144524[/snapback]

 

Må si meg enig med Mathias. Kjøp deg et 7600GS F.eks HER. Ellers kan du se på bruktmarkedet om du finner f.eks 6600GT til en billig penge. FX5500 var/er utrolig dårlige kort, og er ikke verd noenting, med mindre du får et gratis. Hvis du ser på ati kort, kan du se etter X700pro/X800 serien på bruktmarkedet, eller X1650pro. Sistnevnte yter som et 7600GS.

 

Vurder også om du kan montere mere RAM. prøv å få til 768-1024MB.

Lenke til kommentar

Takk til alle så langt for innspill.

Maskinen det gjelder er en Dell OptiPlex GX150. PIII (usikker på Mhz, ikke ved maskin nå) og 256MB RAM. Litt usikker på om jeg kan øke over 512, men i første omgang blir den oppdatert til 512. Står på teknisk på Dell at den tar 64/128/256 brikker, men ikke umulig at den tar mer...

 

Så hvis mer ram, og et 7600GS (eller bedre) er løsningen for et lagg-fri Sims, så går jeg nok for det :)

 

Edit: @ Mathias666: Ja, maskinen har AGP

 

Edit2: Et Radeon 9800XT 256MB, er det bedre/dårligere enn 7600GS?

Endret av Banderaz
Lenke til kommentar
Takk til alle så langt for innspill.

Maskinen det gjelder er en Dell OptiPlex GX150. PIII (usikker på Mhz, ikke ved maskin nå) og 256MB RAM. Litt usikker på om jeg kan øke over 512, men i første omgang blir den oppdatert til 512. Står på teknisk på Dell at den tar 64/128/256 brikker, men ikke umulig at den tar mer...

 

Så hvis mer ram, og et 7600GS (eller bedre) er løsningen for et lagg-fri Sims, så går jeg nok for det :)

 

Edit: @ Mathias666: Ja, maskinen har AGP

 

Edit2: Et Radeon 9800XT 256MB, er det bedre/dårligere enn 7600GS?

8153985[/snapback]

 

Dårligere, men den holder til SIMS2. Får du det billig, så er det helt OK til din maskin. Jeg ville ikke satse penger på at maskina tar andre RAM brikker enn de som Dell oppgir. Hvis du har bare 2 slot'er, så får 512 holde. Det er tross alt mer enn dobbelt så bra som 256, for det er ikke brukbart til noe som helst :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...