frodelan Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Sitter med en "bærbar" PC med P4 prosessor som veier 4.2 kg, og har bestemt meg for å kjøpe meg ny pc i nærmeste fremtid. Kriterier jeg har satt er som følger: - bør ikke overstige 2.5 kg - ikke større enn 15.4" - stillegående - min 1 gb ram - god byggekvalitet - skarp og lyssterk skjerm PC'n vil for det meste bli brukt til skolearbeid, jobbsammenheng og lettere oppgaver. Ønsker likevel å ha muligheten til å kjøre litt mer krevende programmer. Har tidligere vurdert Dell Latitude D620, men fant ut at skjermen var relativt blass og lyssvak. Lenovo ThinkPad T60 med 14" tommer skjerm er den mest aktuelle jeg har funnet til nå, mest på grunn av byggekvaliteten. Problemet er at den PC'en jeg har mest lyst på, Vaio SZ og FE-serien til Sony, ikke er å få kjøpt i Norge. Skal til England om en knapp måned, og vurderer å kjøpe den der. Det faktum at maskinen blir levert med engelsk tastatur er ikke noe problem for mitt vedkommende. Verre er det om jeg skulle få problemer med PC'en. Lurer derfor på om det andre her som har erfaringer med kjøp av PC i utlandet med tanke på reklamasjoner. Finnes det eventuelt en mulighet til å få reparert maskinen i Norge selv om den er kjøpt i England? Tar også gjerne i mot tips til andre bærbare maskiner som kan oppfylle mine krav. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Om det med lyssterk skjerm er veldig viktig bør du vurdere Thinkpad T60 med 15" Flexview-skjerm (Flexview-skjermen, som såvidt jeg har forstått er betydelig bedre på lysstyrke enn den vanlige skjermen, fåes ikke i 14" størrelse). Du finner mange ulike konfigurasjoner på T60 på www.ibmshop.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå