Tally Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg har en Asus A8Jn, altså en bærbar. den funker helt fint og det er ikke noe galt med den vanligvis, men når jeg drar ut strømforsyningen og åpner ett spill (hva som helst som bruker grafikkkortet noe mer) begynner det å lagge endel hele tiden. Det er veldig irriterende og lurer på om det er noen der ute som vet grunnen til dette og hva løsningen til det kan være. Selv tror jeg det er noen funksjoner på grafikkkortet som kutter strømmen den får når den er koblet fra, men jeg finner altså ikke noen funskjoner som peker i denne retningen. Grafikkkortet på laptoppen er Nvidia GeForce 7300 med Intel Core Duo T5500 til cpu. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Det aktiveres et strømsparingsmodus når du napper ut strømmen! Hvordan du kan forhindre det avhenger litt av hvilken pc du har! Kjenner ikke din asus! Endret 13. mars 2007 av Jotun Lenke til kommentar
Husee Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Tror jeg har svaret: Til høyre på startlinja finner du et bilde av et batteri og det står Battery saving når du holder over ikonet. Her kan du velge mellom hvilken "Preformance" du vil bruke. Tenker dette vil hjelpe. Lenke til kommentar
Tally Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Det aktiveres et strømsparingsmodus når du napper ut strømmen! Hvordan du kan forhindre det avhenger litt av hvilken pc du har! Kjenner ikke din asus! 8145663[/snapback] tenkte det var noe slikt ja men hvordan slår jeg dette av? Tror jeg har svaret: Til høyre på startlinja finner du et bilde av et batteri og det står Battery saving når du holder over ikonet. Her kan du velge mellom hvilken "Preformance" du vil bruke. Tenker dette vil hjelpe. 8145701[/snapback] finner ingen ikoner som heter battery saving eller lignende utenom batteriikonet over hvor my strøm som er igjen. kan velge standard profilene der som: Home\Office Desk, Presentation, Maximum Battery, osv. men har funnet ut det eneste de gjør er å endre instillinger for tid til standby o.l. har allerede sjekket batteriinstillingene i "control panel" og finner ingenting der. har også klikket rundt på nVidia settings programmet som kom med laptoppen uten hell. Har tom. vært rundt i bios uten å finne noe i batteriinstillingene der. Så sitter ganske så godt fast... noen flere tips? Lenke til kommentar
Husee Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Tar et screen shot jeg, gi meg noen min. Lenke til kommentar
Tally Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Tar et screen shot jeg, gi meg noen min. joda, skjønte hva du mente men har ingenting som peker mot batteri engang utenom det blå gråe batteriikonet der. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Ja, dette er nok powersave modus som kicker inn. Bærbare maskiner er som regel stillt inn for å ikke kjøre systemt på 100% når den går på batteri for å ha oppnå bedre batteritid. Du skal kunen endre dette fra pwer settings i control panel. -Stigma Lenke til kommentar
Tally Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Ja, dette er nok powersave modus som kicker inn. Bærbare maskiner er som regel stillt inn for å ikke kjøre systemt på 100% når den går på batteri for å ha oppnå bedre batteritid. Du skal kunen endre dette fra pwer settings i control panel. -Stigma 8147415[/snapback] har kikket overalt der uten å finne noe som helst om at strømforsyningen blir kuttet ned når den går på batteri. på "Power Schemes" lagde jeg en profil hvor jeg slo av alle funksjonene om å slå av skjermen, hd, standby, osv uten resultat, prøvde alle profilene også. neste tab er Alarms, der var det lite å finne, Power Meter viser prosent strøm igjen, Advanced har bare instillinger til snarveier som gå til standby når power knappen trykkes, siste tab er Hibernate med bare en krokboks "enable hibernation". det jeg mener er at jeg ikke finner noe her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå