Muffinman Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Litt morsomt at en fire år gammel tråd plutselig våkner til live igjen. Trådstarter har vel bestemt seg for om han vil handle på Amentio eller ikke for lenge siden vil jeg tro... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Er vel like morsomt at det alltid er noen som absolutt MÅ kommentere at en gammel tråd blir tatt i bruk igjen. Ser ikke problemet så lenge folk holder seg til topic. Har lagt ut alt av mine erfaringer med Amentio på forumet og har ikke handlet der siden da men har noen bekjente som handler en gang i blant fortsatt. Det er mye rot for å si det kort men det går som regel i orden (til slutt). Virkelig en plass å handle hvis man vil ha litt "action" i hverdagen og ting ikke haster. Godt utvalg som gir inntrykk av at er på lager og relativt lave priser er vel det som får folk til å handle der. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 I morges fikk jeg endelig en epost, der det stod at jeg skulle få vite noe innen kl 15.30. Fikk en ny epost 16:07 der de beklaget at det ikke var sendt fra leverandørlager. (Det har vært på leverandørlager siden onsdag(?) forrige uke). Virker som de har trøbbel med leverandøren sin, men de burde jo informere... Dårlige nyheter er jo tross alt bedre enn ingen nyheter, når du sitter å venter på varer og ser fjernlageret minske dag for dag Men nå er visst den siste reservert til meg og kommer seg kanskje ut av leverandørlager i morgen! Jeg ba om å få en oppdateringsepost, da jeg må tross alt få lånt en bil for å få med meg en 55" tv. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Dagens store "overraskelse": De har ikke reservert den til meg og nå sier de at jeg må vente et par uker. Jeg har en mistanke at de driver en uthalingstaktikk, pga. økt pris hos leverandør. Reservasjonen min er jo på pris 12200 og nå ligger den på 14700, så jeg tror de rett å slett prøver å få meg til å kansellere ordren, ved å la vær å følge opp bestillingen min. Jeg har jo mast på de siden forrige uke (midt i uken), ringt hver dag, mailet, m.m.. Er nok mitt første og siste kjøp hos amentio (de to forrige gangene jeg prøvde å kjøpe noe, endte jeg også i en slik uendelig prosess). Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Konklusjon: Bruk andre, seriøse nettbutikker. Lenke til kommentar
mr_vegum Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg har handlet på amentio en rekke ganger og hittil har leveransene fremstått som raske og korrekte, spesielt det å kjøpe på nett og kunne hente i butikk en time senere er imponerende. Men nå har jeg bestilt mp3 spiller som står at ligger på leverandørlager for 7 dager siden (5virkedager) og den er enda ikke engang sendt fra leverandørlageret!! Da jeg forespurte over telefon lovte de at de skulle kontakte leverandør og gi meg tilbakemelding i løpet av dagen, eller senest i løpet av morgendagen. Har lest andre steder i forumet at Amentio legger statusen "leverandørlager" selvom den er på lageret til en annen leverandør enn den de faktisk vil bruke.... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Den hent i butikk funksjonen er grei, men det forutsetter uansett at det er på lager i den aktuelle butikken. Jeg vet ikke hvordan det er i andre datakjeden butikker, men den i stavanger har som regel ett begredelig utvalg på lager. Endret 17. februar 2011 av MrLee Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Du kan jo få varene sendt til butikken sjølv om dei ikkje er på lager. Det tek like lang tid som med posten, men frakta er gratis. Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Useriøs butikk! Utrolig lang leveringstid -over en måned for min del, varebeholdning er FAKE, mottok åpnet vare...brutt forsegling innholdet som lå i pose var åpnet...:-P Vet ikke om det mangler noe... Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Bestilte nye ørepropper og har ventet veldig lenge. Ser at ordren står som åpen. Hvis jeg klikker på den, står det 24.02.11 med grønn skrift under status. Betyr det at varen er sendt? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Grønn skrift er vel stadfesta dato, blå skrift er sendt. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 For meg så virker ikke amentio.no så seriøse, ganske så useriøse. Bestillte 3 vifter av den (fractal design 140mm) 02.02 i år. Så gikk det en uke, å ingenting hadde sjedd, så sendte jeg dem en mail. Dem fikk inn viftene 15.02 å da skulle den sende med en gang dem kom inn. I forgårs 24.02 hadde dem fortsatt ikke sendt dem, å jeg sendte dem en mail på nytt å fikk svar samme dag, at dem skulle pakke å sende dem neste dag 25.02. Men er innpå å ser på kontoen min å bestillingsordren, så står den fortsatt som "Rest" Dem har altså ikke sendt den enda. Begynner å bli litt lei nå. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Ja, vi er flere som er lei. Når jeg bestilte sto det at de hadde på leverandørlager. Skulle nok heller bestilt fra netshop, selv om de koster 100kr mer der. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Virker som amentio starter gi litt Faen i privatkundene via nett og satse med på bedrift samt fysisk butikk. Får altid utmerket service og presise leveringstider som bedrift ihvertfal, ikke bestilt noe der privat på årevis. Lenke til kommentar
kroskal Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Har ikke særlig trua på at dem satse på sine fysiske butikker.. Den jeg var på her i Stavanger hadde nesten ikke varer. Så ut som det hadde vært opphørssalg der eller noe. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Problemet med de fysiska butikerna är ju att det inte är möjligt att se vad varorna kostar innan man drar dit. "slik systemet er per dags dato er det ikke muligt at se butiksprisen på nett" "du får gå hem och beställa varan på nett, vänta 2 timmar och komma tillbaka" får jag som svar när jag kommer dit och de skall ha 5X prisen i butiken kontra nettpris. Jag är klar över att man kan beställa och betala varor 2 timmar innan man hämtar de i butiken, men ser man att det står att de bara har en av varan på lager i butiken vill man väldigt gärna VETA om de verkligen har den varan på lager innan man binder upp kapital för att sen få veta att de faktist inte hade den varan på lager. (väldigt vanligt hos amentio). Jag blir i alla fall inte klok på det systemet de använder. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 "slik systemet er per dags dato er det ikke muligt at se butiksprisen på nett" "du får gå hem och beställa varan på nett, vänta 2 timmar och komma tillbaka" får jag som svar när jag kommer dit och de skall ha 5X prisen i butiken kontra nettpris. Merkelig praksis. Jeg jobber for en annen bedrift, og vi har heller ikke nødvendigvis samme pris på nett og i butikk. Vi tilbyr ikke muligheten til å bestille på nett og hente i butikk. Men hvis en kunde bemerker at det de skal ha er mye rimeligere på nett, så selger vi det til nettpris pluss et lite gebyr (gebyret er omtrent det samme kunden uansett måttet betalt i frakt ved bestilling på nett). Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Jeg har et par Sennheiser CX 980 under bestilling, og det har nå tatt over fem uker for Amentio å få dem fram. Jeg bobler over av sinne og frustrasjon over hvor komplett udugelig Amentio.no er. Først tok det 3 uker å få sendt dem, og så klarte de å sende dem til feil postkontor. Nå har de ligget på et postkontor i Oslo i over en uke, uten at de har fått dem videresendt rett vei. Ligg unna!! Endret 1. mars 2011 av T.F.T Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Om pakken din har blitt sendt til feil postkontor så skal pakken bli videresendt samme dag. Den/de som har skannet inn pakken har da ikke sett på adressa og dermed har den blitt liggende der. Hvis pakken fortsatt ligger inne, ville jeg rådet deg og ringt ned til postkonotret og bedt dem veideresende den. Har Amentio brukt feil postnummer skal ikke du som kunde betale ettersendingsavgift på 100kr. Har forøvrig aldri hatt problemer med amentio. Riktignok har jeg aldri bestilt over nett, men butikken i Møllergata har vært fast kunde hos. God service og hyggelig betjening Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Amentio er klar over at pakken ligger i Oslo, og de skulle ta seg av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå