Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Har noen erfaringer med AMENTIO?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel like morsomt at det alltid er noen som absolutt MÅ kommentere at en gammel tråd blir tatt i bruk igjen. Ser ikke problemet så lenge folk holder seg til topic.

 

Har lagt ut alt av mine erfaringer med Amentio på forumet og har ikke handlet der siden da men har noen bekjente som handler en gang i blant fortsatt. Det er mye rot for å si det kort men det går som regel i orden (til slutt). Virkelig en plass å handle hvis man vil ha litt "action" i hverdagen og ting ikke haster. Godt utvalg som gir inntrykk av at er på lager og relativt lave priser er vel det som får folk til å handle der.

Lenke til kommentar

I morges fikk jeg endelig en epost, der det stod at jeg skulle få vite noe innen kl 15.30.

Fikk en ny epost 16:07 der de beklaget at det ikke var sendt fra leverandørlager.

 

(Det har vært på leverandørlager siden onsdag(?) forrige uke).

Virker som de har trøbbel med leverandøren sin, men de burde jo informere... Dårlige nyheter er jo tross alt bedre enn ingen nyheter, når du sitter å venter på varer og ser fjernlageret minske dag for dag :p

 

Men nå er visst den siste reservert til meg og kommer seg kanskje ut av leverandørlager i morgen! Jeg ba om å få en oppdateringsepost, da jeg må tross alt få lånt en bil for å få med meg en 55" tv.

Lenke til kommentar

Dagens store "overraskelse":

De har ikke reservert den til meg og nå sier de at jeg må vente et par uker.

Jeg har en mistanke at de driver en uthalingstaktikk, pga. økt pris hos leverandør.

Reservasjonen min er jo på pris 12200 og nå ligger den på 14700, så jeg tror de rett å slett prøver å få meg til å kansellere ordren, ved å la vær å følge opp bestillingen min.

 

Jeg har jo mast på de siden forrige uke (midt i uken), ringt hver dag, mailet, m.m..

Er nok mitt første og siste kjøp hos amentio (de to forrige gangene jeg prøvde å kjøpe noe, endte jeg også i en slik uendelig prosess).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har handlet på amentio en rekke ganger og hittil har leveransene fremstått som raske og korrekte, spesielt det å kjøpe på nett og kunne hente i butikk en time senere er imponerende.

 

Men nå har jeg bestilt mp3 spiller som står at ligger på leverandørlager for 7 dager siden (5virkedager) og den er enda ikke engang sendt fra leverandørlageret!! Da jeg forespurte over telefon lovte de at de skulle kontakte leverandør og gi meg tilbakemelding i løpet av dagen, eller senest i løpet av morgendagen.

 

Har lest andre steder i forumet at Amentio legger statusen "leverandørlager" selvom den er på lageret til en annen leverandør enn den de faktisk vil bruke....

Lenke til kommentar

Den hent i butikk funksjonen er grei, men det forutsetter uansett at det er på lager i den aktuelle butikken. Jeg vet ikke hvordan det er i andre datakjeden butikker, men den i stavanger har som regel ett begredelig utvalg på lager.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For meg så virker ikke amentio.no så seriøse, ganske så useriøse.

 

Bestillte 3 vifter av den (fractal design 140mm) 02.02 i år. Så gikk det en uke, å ingenting hadde sjedd, så sendte jeg dem en mail. Dem fikk inn viftene 15.02 å da skulle den sende med en gang dem kom inn.

 

I forgårs 24.02 hadde dem fortsatt ikke sendt dem, å jeg sendte dem en mail på nytt å fikk svar samme dag, at dem skulle pakke å sende dem neste dag 25.02.

 

Men er innpå å ser på kontoen min å bestillingsordren, så står den fortsatt som "Rest"

 

Dem har altså ikke sendt den enda. Begynner å bli litt lei nå.

Lenke til kommentar

Problemet med de fysiska butikerna är ju att det inte är möjligt att se vad varorna kostar innan man drar dit. "slik systemet er per dags dato er det ikke muligt at se butiksprisen på nett" "du får gå hem och beställa varan på nett, vänta 2 timmar och komma tillbaka" får jag som svar när jag kommer dit och de skall ha 5X prisen i butiken kontra nettpris.

Jag är klar över att man kan beställa och betala varor 2 timmar innan man hämtar de i butiken, men ser man att det står att de bara har en av varan på lager i butiken vill man väldigt gärna VETA om de verkligen har den varan på lager innan man binder upp kapital för att sen få veta att de faktist inte hade den varan på lager. (väldigt vanligt hos amentio). Jag blir i alla fall inte klok på det systemet de använder.

Lenke til kommentar
"slik systemet er per dags dato er det ikke muligt at se butiksprisen på nett" "du får gå hem och beställa varan på nett, vänta 2 timmar och komma tillbaka" får jag som svar när jag kommer dit och de skall ha 5X prisen i butiken kontra nettpris.

Merkelig praksis.

 

Jeg jobber for en annen bedrift, og vi har heller ikke nødvendigvis samme pris på nett og i butikk.

 

Vi tilbyr ikke muligheten til å bestille på nett og hente i butikk. Men hvis en kunde bemerker at det de skal ha er mye rimeligere på nett, så selger vi det til nettpris pluss et lite gebyr (gebyret er omtrent det samme kunden uansett måttet betalt i frakt ved bestilling på nett).

Lenke til kommentar

Jeg har et par Sennheiser CX 980 under bestilling, og det har nå tatt over fem uker for Amentio å få dem fram. Jeg bobler over av sinne og frustrasjon over hvor komplett udugelig Amentio.no er.

 

Først tok det 3 uker å få sendt dem, og så klarte de å sende dem til feil postkontor. Nå har de ligget på et postkontor i Oslo i over en uke, uten at de har fått dem videresendt rett vei.

 

:wallbash:

 

Ligg unna!!

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Om pakken din har blitt sendt til feil postkontor så skal pakken bli videresendt samme dag. Den/de som har skannet inn pakken har da ikke sett på adressa og dermed har den blitt liggende der. Hvis pakken fortsatt ligger inne, ville jeg rådet deg og ringt ned til postkonotret og bedt dem veideresende den.

Har Amentio brukt feil postnummer skal ikke du som kunde betale ettersendingsavgift på 100kr.

 

Har forøvrig aldri hatt problemer med amentio. Riktignok har jeg aldri bestilt over nett, men butikken i Møllergata har vært fast kunde hos. God service og hyggelig betjening

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...