VikinGz Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg kjøpte min 19" widescreen der. Var da nesten halveprisen i forhold til andre butikker Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg har to positive og rundt 27 negative erfaringer med Amentio. Den ene positive er for den gode prisen på det produktet jeg bestillte. Den andre er for den ene gangen jeg faktisk kom gjennom på telefon. 18 av de negative er for alle de gangene jeg har prøvd å komme gjennom på telefon, blitt satt på vent, og kun fått opptattsignal etter rundt ti minutter i kø. 8 av de negative er for hver av de e-postene jeg har skrevet til post/[email protected] uten å ha fått noen som helst respons. Den eneste e-posten jeg har fått fra Amentio er faktisk den automatiske ordrebekreftelsen jeg fikk da jeg la inn min ordre. Den siste negative erfaringen er for all den tiden Amentio bruker på å behandle en enkel retur-sak (angrerett). Man får vel den service man betaler for. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Selv om jeg har liten tiltro til Amentio har jeg valgt å bestille en liten ting fra dem denne gangen. Så får vi se hvor skuffet/fornøyd jeg blir. Foreløpig er prisen den eneste grunnen til at jeg bestiller fra dem. Samt at jeg ikke har så hastverk på å få varen. Varen var jo ikke i noen andre nettbutikker heller så. Og mange av disse nettbutikkene kjører samme løsning som Amentio. Så nå får vi se hvor lang tid det tar. Og om de svarer når jeg prøver å purre om et par uker. Lenke til kommentar
espenah Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Har selv også brukt Amentio flere ganger. Har vel egentlig bare positive erfaringer med dem, mange gode tilbud/priser. Men så bor jeg rett i nærheten og plukker opp alle bestillinger hos dem selv. Aner ikke hvordan de er på forsendelser. /espenah Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Har selv også brukt Amentio flere ganger. Har vel egentlig bare positive erfaringer med dem, mange gode tilbud/priser. Men så bor jeg rett i nærheten og plukker opp alle bestillinger hos dem selv. Aner ikke hvordan de er på forsendelser. /espenah 8414149[/snapback] Hvordan kan du plukke opp bestillingene dine hos dem, de har jo ikke eget lager eller? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Har bare negativ erfaring med Amentio, og det er at kundeservicen når man skal ha noe reparert eller reklamasjon på en vare, er lik 0 komma nix nada! Dritt butikk etter min mening! Selv om det er billig, kommer jeg ALDRI til å kjøpe noe mere der. Kundeservicen der var iallefall helt mongolide mot meg! Lenke til kommentar
espenah Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Har selv også brukt Amentio flere ganger. Har vel egentlig bare positive erfaringer med dem, mange gode tilbud/priser. Men så bor jeg rett i nærheten og plukker opp alle bestillinger hos dem selv. Aner ikke hvordan de er på forsendelser. /espenah 8414149[/snapback] Hvordan kan du plukke opp bestillingene dine hos dem, de har jo ikke eget lager eller? 8415139[/snapback] Hmm.. kan godt være de ikke har noe lager, da jeg ofte må vente et par dager før jeg kan hente bestillingen.. kunne sikkert sendt det rett hjem til meg, men jeg liker bare å ha noen jeg kan forholde meg til (EDIT: Er forresten bedriftskunde) /espenah Endret 18. april 2007 av espenah Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Slapp igjennom på telefon relativt raskt da jeg hadde et spørsmål i dag, personen var svært hyggelig og behjelpelig, eller så kan det vel nevnes at jeg fremdels kommer til å benytte meg av denne webshoppen, stikkord: enorm utvalg, rask levering og lave priser Har handlet totalt 6 ganger der. Har enda ikke prøvd RMA prosessen, men den tid den sorg. Endret 19. april 2007 av ArcticOC Lenke til kommentar
perern1994 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 jeg har ventet på min Desire HD siden mandag nå. står 28.01.2011 i rødt: ubekreftet og BSR=101 Så at de hadde to på lager i butikk, litt etter at jeg hadde bestilt sto det att det var en igjen. og den som var borte var nærmest der jeg bor. rart jeg ikke har fått noen sporing eller lignende Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Mine erfaringer tidligere: Ikke fått kjøpt det jeg ville kjøpe (pga. lager-rot og varer som aldri kom på lager). Min siste episode nå: Bestilte tv 17 Januar, skulle få den 25. Januar. Så den kom inn på fjernlager, så jeg sendte epost.. Ingen svar på epost, så jeg ringte etter et par dager, de lovte å sjekke opp med leverandøren og se hvorfor det ikke ble sendt. Jeg ba om å få epost med info. Fikk ingen epost med info, så jeg ringte dagen etterpå. Personen sa at saken stod på en annen, men lovte meg epost den dagen. Fikk ingen epost den dagen, så jeg ringte igjen ( i dag ) og fikk beskjed: "Ja, nå har vi en igjen på fjernlageret, jeg ser den ikke er sendt ut. Skal kontakte fjernlager og be de sende den". Ble også nok en gang lovet epost med informasjon, men jeg har ikke mottatt noe hittil. Dagen er jo ikke fremdeles slutt, men må personlig si at jeg føler desverre amentio er det de alltid har vært; rotete, trege, dårlig kundeservice. Jeg tenkte at kanskje datakjeden+amentio ville forbedre noe, men for min del ser det egentlig ut som samme ullen som før. Sender de ikke epost i dag, kommer jeg til å bli irritert.. jeg har hele tiden også påpekt at jeg skal til england i begynnelsen av februar og at det derfor hadde vært kjekt å fått hentet tven før avreise. Når den er på fjernlager, hevder de jo leveringstiden er kort.¨ Men vi får se, jeg skal ikke bli irritert om de sender meg epost før dagen er omme. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Bestilte lagervare (fjernlager 100+) på lørdag. Ordren står enda som åpen og det virker som det ikke har skjedd noe som helst. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 stikkord: enorm utvalg, rask levering og lave priser Rask levering er helt motsatt av mine erfaringer, bestillte noen småting der som kom i flere leveringer, toppen av kransekaka var den siste pakka, på mandag ringer de fra Bring Logistics og spør om jeg er hjemme på TORSDAG så jeg kan ta i mot en pakke de hadde til meg, så for meg blir det aldri mer Amentio eller andre Webmercs-sjapper, nå velger jeg heller og betale litt mer hos andre. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Treig levering. De er billige, så om det er noe som ikke haster, null problem. Når man i tillegg kan hente lokalt så er det gull. Men jeg bestiller heller fra komplett om det er ting jeg er avhengig av å ha fort. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Verdt å merke seg at tråden er frå 2007, men butikken eksisterar jo framleis. jeg har ventet på min Desire HD siden mandag nå. står 28.01.2011 i rødt: ubekreftet og BSR=101 Så at de hadde to på lager i butikk, litt etter at jeg hadde bestilt sto det att det var en igjen. og den som var borte var nærmest der jeg bor. rart jeg ikke har fått noen sporing eller lignende Dei sender ikkje ut varer frå butikkar, all postsending skjer frå eige hovudlager eller grossistlager. Lagerstatus i butikk er kun interessant om du skal hente vara i butikk. Lagerstatusen hjå Amentio er så som så, men dei har godt utvalg og gode prisar på ein del produkt. Skal du ha det umiddelbart kan du koste på deg litt ekstra og kjøpe frå Komplett/MPX/Dustin (mest presise lagerstatusen blant norske databutikkar), har du tid kan du spare på å vente litt på Amentio. For oss som har det tilgjengeleg er det òg fint å kunne hente varer i butikk. Når Komplett har fått hentepunkt i Stavanger fattar eg ikkje kva som gjer at dei framleis unngår Bergen. No har me jo faktisk to Amentio/Datakjeden-butikkar her. Endret 28. januar 2011 av enixitan Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg har sluttet helt å bruke Amentio etter at de la om logistikken sin. Tidligere bestilte de og sendte varer direkte fra distributør til sluttkunde, men nå skal visst alt innom deres eget lager før det blir videresendt. Dette fører til lengre ventetid, og jeg har også opplevd at de har glemt å sende noen varer på en ordre; noe som medførte ekstra 3 uker med utallige telefoner før de til slutt ga seg og sendte varene som manglet. Lenke til kommentar
Berker Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Ettersom tråden er opp igjen så har jeg både gode og negative erfaringer med Amentio. En av de få grunnene jeg hadde for å handle der var pga rimelige priser i forhold til andre nettforhandlere (Komplett etc). RMA har stort sett gått bra via Amentio, noe lang behandlingstid, men helt greit. Også som noen tidligere har nevnt, at det kan noen gang gå lang tid å følge opp varer som er på fjernlager eller ubekreftet, stort sett holder det med en push-mail, for å få farten på behandlingen. Ellers opplevd en svært positiv ting med deres nye samarbeid med Datakjeden, er at man kan bestille det meste til nettpriser hos Amentio og plukke det opp på nærmeste Datakjeden-butikk. Mao, du slipper unna frakt på små ting som oftest er billigere der, men pga fast frakt a 125,- ikke velger å bestille. Dette er en ny og god service, som gjør at jeg kommer til å benytte de oftere heretter. Endret 28. januar 2011 av Berker Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Ettersom tråden er opp igjen så har jeg både gode og negative erfaringer med Amentio. En av de få grunnene jeg hadde for å handle der var pga rimelige priser i forhold til andre nettforhandlere (Komplett etc). RMA har stort sett gått bra via Amentio, noe lang behandlingstid, men helt greit. Også som noen tidligere har nevnt, at det kan noen gang gå lang tid å følge opp varer som er på fjernlager eller ubekreftet, stort sett holder det med en push-mail, for å få farten på behandlingen. Ellers opplevd en svært positiv ting med deres nye samarbeid med Datakjeden, er at man kan bestille det meste til nettpriser hos Amentio og plukke det opp på nærmeste Datakjeden-butikk. Mao, du slipper unna frakt på små ting som oftest er billigere der, men pga fast frakt a 125,- ikke velger å bestille. Dette er en ny og god service, som gjør at jeg kommer til å benytte de oftere heretter. he he, det skal ikke være slik at man må ringe, ringe, ringe og ringe (samt sende eposter) - uten at det skjer noe. Om jeg ikke har tv'en før jeg reiser til england, kommer jeg aldri mer til å bruke amentio/datakjeden. (med mindre jeg kjøper noe som de har på lager, LOKALT, hos datakjeden). Jeg har som sagt to negative erfaringer fra før, så dette er eventuelt en third strike for min del. Nå skal det sies at jeg er en VELDIG tålmodig person og eneste grunnen til at jeg ikke har slettet ordren min, er at tven får jeg for over 2000 billigere enn elkjip, mfl tar for den. Prisen er også justert opp i ettertid hos amentio, så å kansellere ordren er for meg å gi avkall på de 2000 jeg ev. sparer. Så denne tven kommer jeg nok til å kjøpe, selv om jeg må vente, men det er rett å slett for dårlig.. De har hatt opp i 5(?) på fjernlager og jeg har derfor aktivt fulgt de opp, for å forsikre meg om at de reserverer den ene til meg. Nå i dag var de nede i 1 på fjernlager, som de bare BØR ha reservert nå.. Datakjeden har jeg handlet en del hos, men aldri via web. Jeg handler bare der om jeg må, eller de har spesielle kampanjer. (pga. det er såpass mye dyrere i butikken). Ser ellers at jeg fremdeles ikke har mottatt e-post. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Har ikke så mye erfaring med amentio, har bare bestilt derfra en gang. Bestilte en PC skjerm, den kommer etter TO MÅNEDER, så gadd ikke bestille derfra mer. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Bestilte lagervare (fjernlager 100+) på lørdag. Ordren står enda som åpen og det virker som det ikke har skjedd noe som helst. Uansett antall på Leverandørlager kan den stå som åpen lenge. Etter å ha prøvd amentio er det en annen opplevelse med en viss nettbutikk hvor varen er til plukk etter to timer. Endret 28. januar 2011 av EG-s Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Jeg er villig til å betale litt ekstra for å få varen 10 ganger raskere, bare så det er sagt. Nå overdriver jeg ikke en gang, det er det værste. Endret 28. januar 2011 av Lefse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå