dredg Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Heisann. Jeg skal nå invistere i ny PC for første gang på 5 år, og er ikke helt oppdatert på denne fronten lenger. Jeg har prøvd å lese meg opp på emnet, men det er for mange tall og navn som jeg ikke klarer å sortere fra hverandre. Det jeg er ute etter er en spill PC som drar de nye spillene jeg har lyst til å spille, C&C:TW, Supreme Commander, Crysis osv. I tillegg vil jeg koble den til HDTVen hjemme og se film og spille på den. Jeg har gjort meg noen få tanker rundt hva jeg vil ha spesefikt men vet ikke helt hva som er hva. CPU: Her tror jeg vil satse Intel 2 Core E6600 GPU: Her er det GeForce 8800 som gjelder ser jeg, men hvilken type? Hvor mye mhz og ram? Har det utgang til TV? DVI? RAM: Her går jeg for 2GB Corsair, men jeg skjønner meg ikke helt på alle de andre tallene som blir oppgitt på ram. Hvilken hastighet må jeg ha? HK: Her har jeg ikke peiling. Hva er kompatibelt med de andre delene, og hva er det beste for meg? HD: Trenger ikke så mye plass, men vil gjerne at den skal være så rask som mulig. Vet ikke hva man "må" ha. Hva mer trenger jeg? Har skjerm, mus og tastatur, og alt det der. Hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg med et oppsett. Takk. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Ingen som har noen hjelpende tips og råd? Lenke til kommentar
dredg Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Jaja, da har jeg jobbet litt med å sette opp en PC. Jeg har bare rappa litt råd her og der, men vet ikke helt hvor bra dette går sammen? GPU: Asus GeForce 8800 GTS 320 MB HK: Asus P5N-E SLI Kabinett: Cooler Master Centurion 534 Sort RAM: Corsair TWIN2X-6400 2 GB (2 x 1 GB) PSU: Hiper HPU-4M580 CPU: Intel Core 2 Duo E6600 DVD: Samsung SH-D163A HDD: Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA Pris ca. 10.000,- https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=43772 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg tror det er 1500 like poster rundt på forumet nå. Hver enkelt person lager ny post "ny gaming pc maks 10k/12k"...bra du har tatt råd fra andre poster, oppsettet er bra. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg tror det er 1500 like poster rundt på forumet nå. Hver enkelt person lager ny post "ny gaming pc maks 10k/12k"...bra du har tatt råd fra andre poster, oppsettet er bra. 8151585[/snapback] Ok, da satser jeg på dette oppsettet. Blir jo bedre enn det jeg sitter med i dag uansett. Takk for tilbakemelding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå