ilpostino Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Jeg har tenkt til å kjøpe en Intel Core 2 Duo og lurer litt på hovedkortet til denne. Jeg har per idag et hovedkort hvor det er veldig lett å overklokke prosessoren. spørsmålet mitt er kort og godt: med hvilkent hovedkort er det lettest å overklokke denne prosessoren? Endret 14. mars 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Mange synes vel Asus P5B er det beste. Endre tittelen din. Legg til Core2Duo, slik at folk vet hva innholdet omhandler. Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Ville gått for et Asus P5B-E Plus, det får mye ros her omkring på forumet. I tillegg viser flere tester at det er et godt klokke kort. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Asus P5B-E PLUS @ 525FSB Det er rett ut av boksen, med passiv chipset kjøling (den som følger med). Møtte desverre en "FSBwall" på 525 :/ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Møtte desverre en "FSBwall" på 525 :/ hva vil det si for praktisk bruk? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 AT jeg fikk bootet og hadde ett superpi stabilt system på 525, men fikk ikke engang POST på 526 (altså ikke neo bilde i det hele tatt) Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Enig at P5B serien er lette å overklokke, men det går vel endel på den personen som overklokker også, har du erfaring er jo det meste enkelt Av erfaring er P5B serien ganske tilgivelig i forhold til mange andre, men jeg mener nå at riktig matching av komponentene er vell så viktig. God forståelse for hvordan en pc virkelig fungerer hjelper også :!: Mange som overklokker leser ikke på leksa si og bare trykker her og forandrer der uten at de skjønner en pøkk, Med litt grunnleggende erfaring vil det meste være overkommerlig. Ingen kritikk det her, bare et par gode råd Overklokking er en hyggelig og lærerik hobby. Og sjangsen for at man lærer en masse er jo også overhengende......... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 jeg har per idag en P4 Nortwoord 2.0GHz som jeg har overklokket til 2.7 GHZ så jeg har litt erfaring fra området. det virker som det hovedkortet dere anbefaler er å satse på. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Mange synes vel Asus P5B er det beste. selv om det har tatt litt tid har jeg nå bestilt dette hovedkortet. jeg er usikker på om jeg til slutt kommer til å kjøpe en Dual eller Quad core prosessor. leste på denne siden at Xp støttet Quad-prosessorer så da slipper jeg utgiften med å kjøpe Vista enn så lenge. Vil det være tilstrekelig med denne PSU'en? Lenke til kommentar
Fauskin Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Mange synes vel Asus P5B er det beste. Endre tittelen din. Legg til Core2Duo, slik at folk vet hva innholdet omhandler. 8144330[/snapback] Hvilket minne er å anbefale til Asus p5b-e plus? Er det et fett hvilken type, så lenge jeg går opp i prisklasse? eller er det noen modeller som fungerer bedre enn andre? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) ilpostino: Hvorfor ikke kjøpe en Corsair HX520W som sammen med sin storebror HX620W er rost om og om igjen på de fleste forum? Edit: Koster ca. 800-900 inkl. frakt fra shg.no. Den du ser på (Forton 400W) blir vel mellom 700 og 800 inkl. frakt. Edit: Hva er mest fremtidsrettet av P5B-E Plus (P965) og P5KC (P35)? Med tanke på ytelse, overklokking og kompitabilitet. Endret 11. juli 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Vil det være tilstrekelig med denne PSU'en? 9049798[/snapback] Hvis du allerede har den psu'en kan du godt bruke den, i alle fall dersom det ikke er snakk om SLI oppsett som skal klokkes, men det er jo en litt eldre modell, så vil tro man kanskje kan få bedre for pengene i dag. @2bb1, P5KC er jo et nyere chipset, som støtter både DDR2 og DDR3, samt 45nm prosessorer, så på den typen kompabillitet/fremtidsrettethet vil jeg si det er bedre. Klokkeevne og ytelse vet jeg ikke, men jeg holder en knapp på P5B pga bedre strømforsyningsdel på hk når det gjelder klokking. I de tester jeg har sett har ytelse vært relativt lik, kanskje marginalt bedre på P35 med sin ICH9... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå