Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treg i oppstarten og kommer ikke lenger

Anbefalte innlegg

Jeg skrur på PC'en min, så viser det reklamen for HK'en i 1minutt før, så 1minutt til med crap. Så kommer det opp:

"CLIENT MAC ADDR: 00 13 D3 9E B4 45 GUID: 00000000 - 0000 - 0000 - 0000 -000000000000

DHCD...._"

Noen sekunder senere:

"PXE - E53 - No boot filename retrived.

PXE - MOF - EXITING"

Lengre kommer jeg ikke :ohmy:

Ja, jeg har bygget den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du går i BIOS og går på Boot Devices. Så velger det du vil pcen skal boote først fra, dvs harddisken med os på.

Den du vil skal boote må stå først, dvs øverst på lista eller som nr 1. Det gjør enten ved å bruke piltastene eller F5/F6...tror det såfal :)

Lenke til kommentar

Hva mener du at du ikke kan velge harddisken?......husk å føre disken helt på topp slik at pcen booter fra disken...som sagt....enten piltaster eller F5 eller F6...hvis du ikke får det til så kan du prøve å boote under oppstart....når pcen din skrur seg på så trykker du F8, trykk helt til det kommer opp Boot Device List....så velger du den harddisken du har os på...

Endret av mesha
Lenke til kommentar

Har du os på harddisken eller skal du formatere? Skal du formetere så skal pcen boote fra CD ROM , men skal pcen starte med os så velg harddisk...finner du diskene i det hele tatt??

har du ordnet med master slave?det gjelder bare hvis du har 2 eller flere disker

Lenke til kommentar

om du mener at du ikke kan boote fra harddisken, høres det jo ut som om at det er noe feil en plass i booting sekvensen.. altså NTLDR, boot.ini eller noe lignende.

Om det er det som er feil, vil det enkleste være å boote fra XP for å reinstalere Windows, eller å bruke gjenopprettnings konsolen i starten av XP installasjonen (r eller p i starten)

Men du finner ikke harddisken i booting sequens? det skal være tre ledige plasser fra 1-3, og på den første skal harddisk stå. Kan du ikke velge harddisk her, må du gå å se i BIOS om den i det hele tatt klarer å registrere at harddisken din er tilkoblet.

Lenke til kommentar
om du mener at du ikke kan boote fra harddisken, høres det jo ut som om at det er noe feil en plass i booting sekvensen.. altså NTLDR, boot.ini eller noe lignende.

Om det er det som er feil, vil det enkleste være å boote fra XP for å reinstalere Windows, eller å bruke gjenopprettnings konsolen i starten av XP installasjonen (r eller p i starten)

Men du finner ikke harddisken i booting sequens? det skal være tre ledige plasser fra 1-3, og på den første skal harddisk stå. Kan du ikke velge harddisk her, må du gå å se i BIOS om den i det hele tatt klarer å registrere at harddisken din er tilkoblet.

8146626[/snapback]

Hvordan klarer jeg å se om BIOS klarer å registrere Harddisken da?

Lenke til kommentar

han har prøvd å få harddisken valgt som first/primary booting device.. han finner ikke harddisken på valg mulighetene der.

foresten. På noen BIOS menyer, kan du legge til andre boote metoder. når du er inne på den menyen, se om du kan legge til andre muligheter, altså harddisk.

Endret av Berglii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...