Mentos Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hei folkens! Lurer på følgende: 1. Jeg skal kjøpe en Samsung Spinpoint T166 500Gb HDD SATAII som skal være en lagringsdisk. Vil det være mulig å sette inn en Samsung Spinpoint T166 500Gb SATAII HDD til i ettertid og sette opp begge diskene som RAID 1 uten å miste data som ligger på disken? 2. Jeg har 2 x Samsung Spinpoint T166 320Gb HDD SATAII som jeg bruker i en gammel PC. Jeg skal kjøpe ny maskin og tenkte å sette disse diskene som RAID 0 til OS disk. Kan dere forklare meg hvordan jeg kan sete opp RAID 0? Skal dette gjøres i BIOS/Windows? På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
peiper Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hei folkens! Lurer på følgende: 1. Jeg skal kjøpe en Samsung Spinpoint T166 500Gb HDD SATAII som skal være en lagringsdisk. Vil det være mulig å sette inn en Samsung Spinpoint T166 500Gb SATAII HDD til i ettertid og sette opp begge diskene som RAID 1 uten å miste data som ligger på disken? 2. Jeg har 2 x Samsung Spinpoint T166 320Gb HDD SATAII som jeg bruker i en gammel PC. Jeg skal kjøpe ny maskin og tenkte å sette disse diskene som RAID 0 til OS disk. Kan dere forklare meg hvordan jeg kan sete opp RAID 0? Skal dette gjøres i BIOS/Windows? På forhånd takk for alle svar! 8143626[/snapback] 1. Ja. Kan komme an på kontrolleren, men generelt ja. 2. Raid 0 for OS må settes opp med raid0 kontroller. Du kan ikke bruke OS til det. Du kan ha OS på en disk, og sette to andre disker i Raid 0, men ikke OS disken. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 2. For å bruke 2 disker til OS med RAID 0 må du i BIOS sette kontrolleren til RAID står vel på SATA default, etter at du har lagret BIos(F10) skal du trykke F4 tror jeg det er (det kommer opp på skjermen bare å følge med). Men det er hvis hk har raid kontroller, det står i spesifikasjoner til HK. Lenke til kommentar
Mentos Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Takk for svarene! Hovedkortet er ASUS P5N32-E SLI. Hvis jeg har forstått riktig, må jeg først lage RAID 0 før jeg skal installere operativ system Lenke til kommentar
peiper Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Takk for svarene! Hovedkortet er ASUS P5N32-E SLI. Hvis jeg har forstått riktig, må jeg først lage RAID 0 før jeg skal installere operativ system 8155391[/snapback] Korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå