Lars73 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Heisann Har fortstått at mx kortene er dårligere enn ti kortene, men lurer litt på hva som er dårlig. Hvilke overklokkingsmuligheter har dette kortet, og hvilket annet kort kan det sammenliknes med? Noen som vet om man får problemer med å spille dagens spill med kortet? Takker for svar.. Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 "alle" geforce4 mx-420 kortene har bare sd-ram. Mot ddr sdram på andre versjoner. Samt at du ikke har innebyget støtte for directx8 på dette kortet. Kortet fungerer sikkert helt fint på dagens spill. Men bare knapt nok. Om ca 1/2 år vil dette kortet være for tregt for enkelte spill. Jeg trur du vil gjøre et bedre kjøp hvis du går for et radeon 8500-le kort. Er ikke så mye dyrere. Lenke til kommentar
Vidvandre Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg har selv et Geforce4 MX420 64MB DDR ram kort, så det finnes også med DDr minne på dette kortet. Ihvertfall på PCI versjonen av kortet. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Men dersom kortet (mx 420) har ddr ram så har det bare 64MB bus internt mot 128MB på SD ram kortene. Så et MX 420 ddr vil være like bra som et MX 420 SDR. Lenke til kommentar
chil Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 kjøp heller et GF2ti kort brukt for en 300 spenn! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 MX kortene mangler mye i forhold til Ti. Tom's Hardware har en grei gjennomgang. Lenke til kommentar
lakris Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Det er fullt mulig å overklokke kortet. Man må bare ha en liten fil som legger inn noe i registeret. da har du mulighet for å velge overklokking på nvidia-menyen. men for all del, vær forsiktig....... http://www.3dchipset.com/utilities/nvidia/...cking/coolbits/ lakris Lenke til kommentar
gixer Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Mange sier at Geforce 4MX bare er en liten oppdatering av Geforce 2MX, men dette tror jeg vi må ta med en klype salt. Saken er den at Geforce 4Mx er beregnet for "normale" pc-folk mens TI-kortene er beregnet for gamere o.l. Når det gjelder ytelse i spill så er forskjellen ganske stor, ofte så er geforce 4MX tregere enn Geforce 3 TI 200 og noen ganger til og med Geforce 2 Pro! En annen ulempe er at MX-kortene ikke støtter de nyeste funksjonene slik som nfiniteFX 2 osv. Mitt råd er å gå for et Ti-kort! Lenke til kommentar
Radar1 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg har også dette kortet. Fungerer helt greit i spill som need 4 speed unleashed (ikke hakking av noe slag) og SOF2 soldier of fortune (double helix) (95 % "hakkefritt") Jeg ble overrasket over kvaliteten på dette kortet, men min maskin har et bra hovedkort i tillegg. MEN selvfølgelig vil grafikk kvalitet og ytelse være noe annet på rene GF4 ti 4200-4600 kort og de enda bedre siste ATI Radeon-kortene. Men fall ikke for fristelsen å kjøpe mer enn lommeboka har og hva du har behov for. Jeg tror nok mange med de store og dyre korta har er i overkant av behovene.... Se på tester, sammenlign prisene og velg det som passer. GF2 kort er noe bedre ytelsesmessig enn GF4MX, men det er ikke mye å skryte av. Radar1 [ Denne Melding var redigert av: Radar1 på 2002-12-11 23:35 ] Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 11. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2002 Får det i en pc pakke på jobben til dama, så vi har igrunnen ikke noe annet valg enn å ta til takke med kortet. Høres jo ut som om det vil kjøre dagens spill nogelunde bra, og når det begynner å slite litt, så er det bare å begynne med overklokkingsforsøk. Vi får håpe det ihvertfall holder i ett år.. (kun få dager til trådløst nettverk hjemme *gleder meg*) Lenke til kommentar
Radar1 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Det er vel ikke fra Statoil hjemme PC vel. De har gitt ut denne maskinen med dette kortet til tusener !!! R Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 MX korta er som sagt her tidligere et kort basert på en del eldre teknologi, samt noe nedgradert innhold sammenlignet med TI-korta. Jeg selv har et MSI440mx og er ganske så fornøyd. I 3dmark 2001 får jeg ett resultat på 5590 p. noe som ifølge tester er nær limiten for dette kortet. I bruk fungerer det utmerket. Spiller en del fps som bla. RTCW og ligger på 70-120 i fps i standar 1024x768/16b. Og Needforspeed hot pursuit2 er faktisk det første spillet der jeg ikke har kunnet stille GFX til max. Noe som for meg er et signal om kommende oppgradering Så samlet er 420MX prisgunstig og fungerer helt ok. Og den framtidssikre pc komponent finner du ikke. Det hele er et spørsmål om hvor "hot" du vil være, og hvor mye du er villig for å betale for det. [ Denne Melding var redigert av: ronndi på 2002-12-12 00:39 ] Lenke til kommentar
Lch Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 23:42, skrev Lars73:Får det i en pc pakke på jobben til dama, så vi har igrunnen ikke noe annet valg enn å ta til takke med kortet. Med mindre det er integrert og det ikke er ledig AGP-slot, kan du vel bare rive det ut og sette inn noe mer kurrant? (strictly on the hush-hush, seff, da det sikkert bryter med avtalen) Lenke til kommentar
Lizard Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 her er en fin oversikt over grafikk kort http://www6.tomshardware.com/graphic/20020...es/image005.gif ditt kort er ikke med men du kan jo gjette deg til hvor det ville vært Lenke til kommentar
Lizard Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 ellers kan du gå grundigere igjennom resultatene her http://www6.tomshardware.com/graphic/20020...0418/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå