Silverino Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Begynner å tenke på å endelig ta steget fra å oppdatere fra mitt AGP system, noe som kanskje er på tide no. men det er to ting jeg ikke er 100% sikker på, så det jeg lurer på er: RAM Skal antagelig ha Intel E6400 og passende HK, men lurer litt på hvilke typer ram som passer? er jo blitt så mange typer. og f.eks. settinger som 4-4-4-12 / 5-5-5-15 etc. om noen kan si meg hva de betyr, og også derfor hva som er best? HDD Jeg har fra før et par IDE disker... vil disse kunne kombineres med flere S-ATA disker? og er egentlig S-ATA disker mye bedre? Sikkert dumme spørsmål for mange dette, men er de to tingene jeg liksom aldri har satt meg helt inn i, så takker for hjelpsomme svar Lenke til kommentar
Jiraya-Senin Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 S-ATA er en del bedre enn IDE ja. Og ja, du kan bruke dem sammen i et system. Men nei, du kan ikke kombinere dem i form av RAID settings. For å finne den beste RAMen til deg må jeg vite eksakt hvordan hovedkort du har, hvis ikke kan jeg ikke gjøre mer enn å spekulere. Lenke til kommentar
Silverino Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 jeg vet ikke helt hvilket hovedkort jeg skal ha enda, noe som passer til E6400 kom gjerne med forslag der også Lenke til kommentar
Jiraya-Senin Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) DFI Lanparty er noen kjempe kort. Jeg bruker det selv, men mitt er jo AMD basert da så har ikke prøvd det med Intel. Hvis du velger dette saa skal jeg nok greie å finne noen heftige RAM brikker til deg;) Pris: 2095kr edit: skriveleif, pris Endret 13. mars 2007 av Jiraya-Senin Lenke til kommentar
Silverino Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 la oss si denne f.eks da.. eneste jeg fant for den prosessoren, om jeg ikke tar feil...? DFI INFINITY 975X/G Lenke til kommentar
Spifflelight Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) kort angående harddisk: som systemdisk, kjøp deg en Raptor (10,000rpm) ca 72gig, evnt 36gig. Kjører du inn os på en slik, går ting en del kjappere! Utover det, trykk i en 200-300gb disk (Sata) til lagring av spill, filmer, musikk etc. Gå gjerne for SATA-2 standarden, dobbel overføringshastighet i forhold til vanlig SATA. (3gb per sec) lykke til! =) Endret 14. mars 2007 av henbre2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå