Gå til innhold

Muligens nytt skjermkort - 2200MAX!

Anbefalte innlegg

Heisann, som emnetittelen sier så er jeg på jakt etter et nytt skjermkort.

Har hørt at ATI ligger i toppsjiktet når det gjelder denne prisklassen, og jeg vet ikke helt om det er noen vits for meg å kjøre dx10 helt enda. (Praktisk etterhvert, men dog)

Har sett på dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327135

og dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329295

1: Hvem er best av overnevnte? Er det verdt å legge de ekstra kronene i f.eks det litt dyrere? (Les: Bang for buck)

2: Vil ytelsesforskjellen være markant iforhold til mitt 7600GT XXX?

3: Hvor stor er forskjellen på x1950xt og 8800GTS 320MB?

Edit 1: Legger til at jeg allerede har bestilt 1gb ekstra ram, hvis noen hadde tenkt til å nevne dette. Maskinvare står i signatur, hvis noen lurte.

Oppgradere til C2D er ikke aktuelt. Helt ny data. 460w PSU.

Endret av AleksanderA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, som emnetittelen sier så er jeg på jakt etter et nytt skjermkort.

Har hørt at ATI ligger i toppsjiktet når det gjelder denne prisklassen, og jeg vet ikke helt om det er noen vits for meg å kjøre dx10 helt enda. (Praktisk etterhvert, men dog)

Har sett på dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327135

og dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329295

1: Hvem er best av overnevnte? Er det verdt å legge de ekstra kronene i f.eks det litt dyrere? (Les: Bang for buck)

2: Vil ytelsesforskjellen være markant iforhold til mitt 7600GT XXX?

3: Hvor stor er forskjellen på x1950xt og 8800GTS 320MB?

Edit 1: Legger til at jeg allerede har bestilt 1gb ekstra ram, hvis noen hadde tenkt til å nevne dette. Maskinvare står i signatur, hvis noen lurte.

Oppgradere til C2D er ikke aktuelt. Helt ny data. 460w PSU.

8143528[/snapback]

Jeg vil si "tja".

Hva skal du ha bedre ytelse i?

Av de to der er X1950XT det beste valget. Det er en merkbar ytelse i forhold til 7600GT, men ikke så "overveldende" sett i forhold til 8800GTS.

Jeg ville ha ventet til mellomklassekortene til DX10 kommer, eller kjøpt XT versjonen, hvis du skal oppgradere nå.

Lenke til kommentar
Jeg vil si "tja".

Av de to der er X1950XT det beste valget. Det er en merkbar ytelse i forhold til 7600GT, men ikke så "overveldende" sett i forhold til 8800GTS.

Jeg ville ha ventet til mellomklassekortene til DX10 kommer, eller kjøpt XT versjonen, hvis du skal oppgradere nå.

8143770[/snapback]

Vel, skal egentlig ikke ha bedre ytelse i noe som helst. Spiller bare wow, og litt cs 1.6 av og til(Ikke akkurat det mest grafisk krevende spillet). Kanskje booste 3dmark score? :whistle:

Men tingen er det at jeg godt kunne tenkt meg dx10 kort når hellgate:london kommer, og prisene ekke så ille på 8800gts iaf.

Lenke til kommentar
Jeg vil si "tja".

8143770[/snapback]

Vel, skal egentlig ikke ha bedre ytelse i noe som helst. Spiller bare wow, og litt cs 1.6 av og til(Ikke akkurat det mest grafisk krevende spillet). Kanskje booste 3dmark score? :whistle:

Men tingen er det at jeg godt kunne tenkt meg dx10 kort når hellgate:london kommer, og prisene ekke så ille på 8800gts iaf.

8143864[/snapback]

He he, hvis 3DMark er målet, så går du for 8800GTS. I de spillene der, vil du ikke merke noe som helst til en slik oppgradering du refererer til. Spar pengene, kjøp karameller, gå på horehus, gjør noe fornuftig..... :thumbup:

Lenke til kommentar
He he, hvis 3DMark er målet, så går du for 8800GTS. I de spillene der, vil du ikke merke noe som helst til en slik oppgradering du refererer til. Spar pengene, kjøp karameller, gå på horehus, gjør noe fornuftig.....  :thumbup:

8143908[/snapback]

Nei, det slo meg egentlig når du spurte hva jeg skal ha bedre ytelse i, at det var helt unødvendig.

Men kan jo være kjekt med bedre gfx til nyere spill osv. Men noen som vet hvor lenge det er til 8600 kommer ut?

Lenke til kommentar
Nei, det slo meg egentlig når du spurte hva jeg skal ha bedre ytelse i,  at det var helt unødvendig.

Men kan jo være kjekt med bedre gfx til nyere spill osv. Men noen som vet hvor lenge det er til 8600 kommer ut?

8143944[/snapback]

Lanseringsguiden sier april. I praksis vil det vel bety til sommeren en gang i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...