( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Har sett bilder på at oppskaleringsfunksjonen ikke funker helt optimalt som en kanskje kunne håpe i God of War 2. Altså at PS2-spill vil alltid se best ut på en PS2. Men joa, det blir seende bedre ut med HD-oppskalering, men kanskje ikke godt nok for alle; ikke for meg i alle fall. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg har selv spilt rundt 40 timer FFXII på PS3 og av og til hakker grafikken i filmsekvensene. Dette er ganske irriterende, men det er spillbart. Har ikke testa det på ps2 men jeg har en liten mistanke om at det ser bedre ut in-game på den. Jeg har riktignok PS3 kjøpt på release og ffxii spill som også ble kjøpt rundt release om dette skulle ha noe å si Lenke til kommentar
paa99 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Når jeg kjøpte 12ern så fikk jeg med noen litografier og jeg lurer litt på hva det er? Er det bare noen bilder som er "kult" å ha lissom? Eller er de samleobjekter som kan bli litt verdt etterhvert? Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Har nettopp begynt å spille FF12 igjen nå .. tenkte jeg ikke kunne la dette spillet ligge uten å minst spille det gjennom en gang .. Har spilt ca. 18 timer og er ikke halvveis engang, er ved Tomb of Raithwall nå og prøver å få det demonbane sverdet eller hva det heter.. Det eneste negative ved dette fantastiske spillet er at, dersom du går litt taktisk frem på talentbrettet og får quickenings tidlig i spillet, blir det nesten litt for lett... Alle bossene frem til raithwall's tomb tar du enkelt med en mist-chain på 5-6 quickenings (noe som er veldig enkelt). Ellers er dette et sykt bra spill. Jeg har flesteparten av ps3-spilla som er ute hittil og det eneste jeg spiller på ps3'en min for tida er ff12 til ps2... (ja, det er litt trist hehe) Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 KJøpte spillet for ikke så lenge siden, og spiller det på PS3. Syns det er fantastisk bra, og en stor nyskapning i forhold til Final Fantasy X. Veldig positivt at de gjør litt nye ting, spesielt når det fungerer så bra som det faktisk gjør. Føler virkelig jeg har blitt forelsket i serien på nytt igjen, etter tieren som var en stor nedtur i mine øyne. Lenke til kommentar
paa99 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Nå har det blitt en litt for lang pause fra FFXII, men det akter jeg å ta igjen nå... Husker ikke helt hvor jeg har kommet utenom at jeg i hvertfall er ved piratbyen og jeg har netopp forstått hvordan man bruker quickenings (har ikke prøvg veldig hardt da for jeg har hatt andre ting å bruke mpen på)Men ser nå at ting kan kanskje bli litt lettere med riktig bruk av de som dekar24k nevnte.Har heller ikke gidde å brukt esper for jeg syntes det er så teit å miste all mpen. Pleier bare å sette beserk på den med best armor og våpen og bruke de andre til å heale med og det er egentlig en grei teknikk det og for jeg har ikke slite noe særlig med noen bosser ennå Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Enig i mye av det her.. mener ff12 er et av de beste i serien. Godt at square-enix har turt å prøve seg på noen endringer i formelen. Blant annet battle systemet. Skulle det være noen minuser så er det at licence systemet er bygget på en slik måte at alle characterne til slutt vil ende opp med å være temmelig like. Jeg hadde faktisk nesten foretrukket en type sperrer eller noe som i ffx for å skille de litt fra hverandre. <{POST_SNAPBACK}> Helt enig her. Men dette gjelder vel også VII, VIII og X (at de har forskjellige limitbreaks teller ikke). Det blir litt kjedelig når alle figurer ender opp med de samme abilities, spells etc. Skulle ønske at man gikk inn for litt mer spesialisering av characters. Det hadde for eksempel vært fett om man måtte velge en 'jobb' (magiker, fighter, thief etc) for hver av figurene som de måtte ha resten av spillet. smile.gif Menmen, dette her er småplukk i mine øyne. Jeg foretrekker faktisk systemet i FF XII over eldre FF spill (FF VI og eldre), i og med at man har mer frihet til å bygge en karakter i den retningen man vil, framfor å ha èn karakter som er white mage, èn som er black mage etc. som i FF IX (misforstå meg rett, jeg elsker FF IX, men jeg irriterer meg grønn over at jeg må ha med Garnet i teamet mitt siden hun er den eneste white mage-karakteren der, og jeg synes i grunn hun er en møkkdårlig karakter til tider). Materia-systemet i FF VII er vel det jeg har likt best til nå, i og med at det tillot meg å fritt utveksle opparbeidede magier etc. mellom karakterer. Jeg tror BTW du kan velge et slags jobbsystem i den Japanske International Zodiac etellerannet-utgaven av FF XII. Der kan du vel velge mellom 12 license boards når du starter spillet, og de brettet du velger blir du sittende med resten av spillet. Uansett, jeg avskydde FF XII da jeg først spilte det, i og med at det lignet vel mye på et MMORPG i kampsammenheng (og MMORPG = fail i min verden), og da jeg ble sittende fast på Leviathan ga jeg opp, og lot spillet ligge i flere måneder. For ca. 4 uker siden tok jeg det fram igjen, og begynte å spille igjen. Jeg kom meg gjennom Leviathan til slutt, og når jeg bare ble vant til det nye systemet og hvordan gameplayet fungerer, så er det faktisk et riktig så bra FF-spill. De eneste svakhetene jeg kunne finne var at historien var ganske stillestående til tider (og at den minnet mistenkelig mye om Star Wars..), og at musikken var merkbart svakere enn da Uematso sto for musikken til FF-spillene. Endret 1. desember 2007 av Eldritch Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Mist chains er alt for sterk synes jeg, og man kan få dem for tidlig i spillet. Dette gjør at det blir nokså enkelt, og bosser avhenger bare av om du treffer på mists... Ellers så synes jeg dessverre at hovedpersonen Vaan har litt for liten rolle, jeg vil ikke være pingla som bare henger med alle de andre kule folkene gjennom spillet. Jeg skulle gjerne ønske at hovedpersonen også faktisk var stilig. Det er de eneste tingene jeg ikke liker med spillet til nå, er langt fra ferdig, så får se hvordan det går. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Elsket FF 7,8,9 og 10, men 12 liker jeg ikke. Har ikke spilt det på godt over et halvt år nå. Tviler på at jeg noen gang kommer til å ta det fram igjen. Vanskelig å sette fingeren på hva jeg ikke liker, men kampsystemet er i hvertfall en av tingene! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Synes kampsystemet funket fint, likte det også i 11. Derimot, Gold Needle = Soft? Nei... Lenke til kommentar
Dryzz Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Har nettopp lånt dette spillet av en venn, men når jeg skal til å spille det er grafikken så latterlig dårlig at jeg ender opp med å skru det av... Dette er på PS3 altså.. Noe jeg er nødt til å stille på? Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Ellers så synes jeg dessverre at hovedpersonen Vaan har litt for liten rolle, jeg vil ikke være pingla som bare henger med alle de andre kule folkene gjennom spillet. Jeg skulle gjerne ønske at hovedpersonen også faktisk var stilig. Tja.. Nå insinuerer jo Balthier gjennom hele spillet at han er the leading man, så man kan kanskje tolke det som at Balthier er den egentlige hovedpersonen, mens Vaan bare er den som observerer historien (omtrent som i Seinfeld, der Kramer, George og Elaine er de egentlige hovepersonene, Jerry observerer bare hva som skjer rundt ham). Jeg kunne for så vidt tenkt meg å ha hatt Balthier både som hovepderson og "observatør" (og jeg likte at alle de andre karakterene ignorerte den barnslige gnålinga til Vaan om at han ville bli en sky pirate :!: ). Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Personlig likte jeg kampsystemet i XII da man bare kunne sette opp hva figurene skulle gjøre i de og de situasjoner, i stedet for å gi dem kommandoer hvert fjerde sekund. Men jeg venter fremdeles på å ha fire figurer i kamp på en gang (utenom gjestefigurer). Lurer på hvordan systemet i XIII blir med flere figurer... Lenke til kommentar
Triiiip Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Mitt første Final Fantasy spill var 12ern. Jeg spilte 5 timer, elsket cutscensene osv + musikken men skjønte nesten ikke no av kontroll systemet. Utrolig kjipt, men må sette meg mye mer inn i nummer 13 til PS3 siden etter bare den traileren jeg har sett så ser jo det hele helt fantastisk ut! Lenke til kommentar
master_al Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Har nettopp lånt dette spillet av en venn, men når jeg skal til å spille det er grafikken så latterlig dårlig at jeg ender opp med å skru det av...Dette er på PS3 altså.. Noe jeg er nødt til å stille på? Skal ikke være noe feil på PS3 da, men er enig med deg at spillet ikke er spesielt bra grafisk. Det er faktisk ikke bedre grafikk enn tiern utrolig nok. Men det er da ikke så dårlig grafikk at det går utover resten av spillet? FF7 er fremdeles utrolig spillbart selvom det ikke ser så bra ut lenger. For vant til for god grafikk kanskje? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Har nettopp lånt dette spillet av en venn, men når jeg skal til å spille det er grafikken så latterlig dårlig at jeg ender opp med å skru det av...Dette er på PS3 altså.. Noe jeg er nødt til å stille på? Skal ikke være noe feil på PS3 da, men er enig med deg at spillet ikke er spesielt bra grafisk. Det er faktisk ikke bedre grafikk enn tiern utrolig nok. Men det er da ikke så dårlig grafikk at det går utover resten av spillet? FF7 er fremdeles utrolig spillbart selvom det ikke ser så bra ut lenger. For vant til for god grafikk kanskje? Nei de får nok ikke så mye bedre grafikk på PS2 nå skulle jeg tro, grafikken er ikke forbedret noe særlig fra 10, men grafikken er uansett bra. Skal ikke PS3 gjør grafikken super på PS2 spill? Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Det var det de lovte, men "HD-skalering" er ikke det samme som magi akkurat. PS2-spill vil alltid ta seg best ut på en PS2. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Det var det de lovte, men "HD-skalering" er ikke det samme som magi akkurat. PS2-spill vil alltid ta seg best ut på en PS2. Nei, God of War 2 så best ut på Ps3. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Det var det de lovte, men "HD-skalering" er ikke det samme som magi akkurat. PS2-spill vil alltid ta seg best ut på en PS2. Tullball. Ofte, men slettes ikke alltid. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 I starten likte jeg ikke kampsystemet i FF12 så mye jeg heller. Jeg har selv spilt FFXI i et par år og da jeg testet FF12 så syntes jeg det hele ble en litt sær singleplayer FFXI opplevelse. Nå derimot, er jeg vant til systemet i FF12 og ville ikke hatt det annerledes. Dessuten kveler det litt savnet etter FFXI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå