Gå til innhold

Half Life 2 Er Et Mystisk Spill...


Anbefalte innlegg

Jeg har spillt meg gjennom Half Life 2 og må innrømme at jeg har sett mye merkelig på denne turen. For eksempel folk som er der det ene øyeblikket men når de går bak en vegg er de borte når du kommer etter dem. Hva har egentelig skjedd med jorda, og hvem er den mannen med kofferten?

 

Har du sett noe "uvanlig" i Half Life 2?

 

Jeg håper at vi sammen kan få svar på noen av de mange spørsmålene som skjuler seg i Half Life 2.

Endret av fluefiskeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er så sabla lei av å vente på Ep.Two.........

Skulle vel komme i November 2006 til å begynne med...

 

HL2 har på langt bær så mye uvanlig (når tenker jeg buggs) som HL1...

I går sto jeg lenge å tittet på G-Man, han hadde vist gått seg fast i et hjørne... Ikke fikk jeg sprengt han heller, så G-Man = superman...

 

(ellers så skjønte jeg ikke helt hva trådstarter tenker på med "uvanlig"....

Lenke til kommentar

Når det gjelder "rare" ting i HL-spillene, så er dette høyst tilsiktet fra Valve. Spillet er ment som en "opplevelse" mer enn en "fortelling", dvs at du selv må oppfatte hva som skjer rundt deg og høre på mennesker og lese avisene i spillet (som henger rundt på vegger osv) for å sette sammen delene i historien. Legg merke til at Gordon aldri snakker i spillet, og det er heller aldri videosnutter som viser ham fra utsiden.

 

Du er Gordon, enkelt og greit. Du vet ikke mer enn hva han gjør.

 

her er en link til en side hvor en kar har satt sammen delene til en historie han mener passer til spillet. er ganske interessant lesning.

 

http://members.shaw.ca/halflifestory/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
er så sabla lei av å vente på Ep.Two.........

Skulle vel komme i November 2006 til å begynne med...

 

HL2 har på langt bær så mye uvanlig (når tenker jeg buggs) som HL1...

I går sto jeg lenge å tittet på G-Man, han hadde vist gått seg fast i et hjørne... Ikke fikk jeg sprengt han heller, så G-Man = superman...

 

(ellers så skjønte jeg ikke helt hva trådstarter tenker på med "uvanlig"....

8153257[/snapback]

 

Det går ikke ann å sprenge/skyte noen av npc'ene da.

 

Når er første gangen man får se g-man etter introen?

Lenke til kommentar
Tja. Åpningsscenen i Episode One stiller da utrolig mange spørsmål.

8321002[/snapback]

Forsåvidt...

 

Jeg tolker det slik: Vortigaunts (de som tok Alyx og stoppet G-man) ble jo reddet av Gordon Freeman i orginale Half-Life da han drepte Nihilanth (sistebossen). Etter det har Vortigaunts sett på Freeman som en messiah og helt.

 

Nå som G-man ikke lenger har bruk for Gordon Freeman for denne gang, tenker han å sette han i dvale nok en gang. Men Vortigaunts vil ikke dette. Derfor stopper de G-man fordi de fremdeles trenger hjelp av Freeman. Alyx blir også fjernet, trolig pga. hun er en viktig brikke i motstandsbevegelsen (datteren til Eli Vance).

 

Som nevnt i sitatet i signaturen min, mister da G-man kontrollen på Freeman. Dette er grunnen til at du ikke ser G-man i hele Episode 1 (som jeg er klar over). Mest trolig får vi vite mer hva G-man har gjort siden da i Episode 2.

 

Det er hvertfall min teori :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...